AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:23 #1 Del Skrevet tirsdag kl 07:23 Har vært syk i litt over 2 uker med influensa. Har naturlig nok ikke fått trent i denne perioden og hatt et relativt slapt kosthold som følge av lite overskudd og energi. Var inne i en veldig god periode mtp trening. Men forventer ikke å være like sterk eller utholdende med en gang jeg er tilbake på studio.. Hvor raskt er det naturlig at formen og muskelmassen kommer tilbake etter en stopp på 2 uker? Er det viktig med rolige økter i starten? Anonymkode: 12336...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:25 #2 Del Skrevet tirsdag kl 07:25 Min erfaring er jeg kommer ganske raskt tilbake i formen. Blir veldig støl etter første trening, men deretter er jeg nestn tilbake igjen der jeg var. Anonymkode: 69b8d...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:47 #3 Del Skrevet tirsdag kl 15:47 AnonymBruker skrev (8 timer siden): muskelmassen kommer tilbake etter en stopp på 2 uker? Anonymkode: 12336...483 under en uke, 2 uker er ingenting med mindre du sultet. Anonymkode: cb0f7...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:43 #4 Del Skrevet tirsdag kl 20:43 Kommer meg ganske raskt igjen, men rett etter jeg er syk løfter jeg ofte det samme men blir mye fortere sliten og orker færre sett. Det varer som regel bare noen dager også er kroppen i gang igjen. Men lytt på kroppen, den har vært igjennom enn real runde Anonymkode: 80909...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet tirsdag kl 21:45 #5 Del Skrevet tirsdag kl 21:45 Jeg kommer meg dårlig etter virussykdom. Jeg får forstyrrelser på immunsystemet, hvordan varierer. Lengden varierer, men en god del har sånn ca 8 dagers herjing. Vondt i halsen og utmattelse har en tendens til å vare lenge. Det blir helt vesentlig å ta det rolig i starten om en får sånt dritt som jeg. Ellers er muskelminne en ting og det er ikke den store krisa å ikke trene på noen uker en sjelden gang. Om energien er tilbake og stressnivået er greit er det bare å begynne å trene igjen. Jeg har nettopp vært uten styrketrening i to og ei halv uke. Jeg har ikke egentlig tapt meg, men må nok trene litt lettere for nå for ikke å trigge halsen. Akkurat nå fungerer turgåing dårligst for meg, energien forsvinner fullstendig etter en og en halv kilometer. Moderate intervalløkter, les husarbeid, går litt bedre. Jeg bar nylig 30 kg bagasje ned en etage på ett forsøk, og følte meg helt fin underveis og etterpå. Du vil få mange små tegn til det om du trenger å ta det rolig i en periode etter sykdom. For meg som digger å presse meg max, har jeg trengt grundig oppfølging for å justere meg fornuftig i forhold til disse tegnene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:22 #6 Del Skrevet onsdag kl 09:22 AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 9.25): Min erfaring er jeg kommer ganske raskt tilbake i formen. Blir veldig støl etter første trening, men deretter er jeg nestn tilbake igjen der jeg var. Anonymkode: 69b8d...7ab Samme her, blir veldig støl så går det seg til og en uke etterpå er jeg der jeg var. Anonymkode: aae66...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:23 #7 Del Skrevet onsdag kl 13:23 Var syk en ukes tid, hadde 4 litt roligere økter før jeg kjente energien var på plass igjen. Jeg pleier lytte til kroppen, og la den avgjøre om den er frisk nok. Kjenner jeg at det er veldig tungt med styrketrening, så korter jeg ned økten eller bruker lavere vekter. Hvis jeg har planlagt 5 km løpetur, og kjenner beina er død etter 2, så runder jeg av. Det gjør jeg uansett hvis jeg har vært syk 2 dager eller 20 dager. Anonymkode: e4992...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et menneske Skrevet torsdag kl 06:16 #8 Del Skrevet torsdag kl 06:16 Mine opplevelser er slik at muskler er oftest som før, men kondisjon derimot. Går ofte et par steg tilbake, som man må bruke et par uker på å bygge opp igjen. Jo høyere nivå, jo verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet torsdag kl 08:04 #9 Del Skrevet torsdag kl 08:04 Skal mye til for å miste muskelmasse. Har selv vært syk nå med lungebetennelse en ukes tid. Hvilte nok og spiste meg opp før jeg prøvde meg på trening, og har hatt et par økter nå som føltes greie. Lurt å ta det rolig i starten hvis formen ikke er så god som man håper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:29 #10 Del Skrevet i går, 16:29 Har vært gjennom akkurat det samme nå nylig, skikkelig, skikkelig dårlig med en virusinfeksjon.Jeg la på meg 3 kg (er veldig streng med kostholdet og er ganske tynn til vanlig, men under sykdommen måtte jeg spise masse for å få energi + forbrant særdeles lite). Jeg tror nettopp de 3 ekstra kg bidro til at formen var like god da jeg ble frisk igjen. Nå som jeg er frisk igjen tåler jeg å spise mindre igjen og har gått ned 1,5 av de 3 kg og formen holder seg fortsatt. Anonymkode: aabdb...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå