AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Del Skrevet 14. april Og dermed heller ikke klarer å trygge meg når jeg trenger det. Han er en god partner på mange måter, men akkurat dette er jeg usikker på om jeg kan leve med resten av livet. Dere med samme typen partner, hvordan takler dere det? Jeg blir utrygg når han ikke klarer å kommunisere hva han tenker på når jeg merker at han er stille. Han sier han er redd for å såre meg hvis han sier noe, derfor velger han å ikke si noe. Samtidig er han veldig tydelig på at det er oss til vi blir gamle, akkurat det er jeg ikke usikker på. Men kan jeg leve livet mitt med en partner som ikke klarer å snakke om følelser? Det vet jeg faktisk ikke om jeg kan💔 Anonymkode: 26ad0...1cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #2 Del Skrevet 14. april Hvor gamle er dere? Det er stor forskjell på en mann i 20 årene og en mann i 50 årene som ikke klarer å snakke om følelser. Anonymkode: 0e7c9...a80 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #3 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor gamle er dere? Det er stor forskjell på en mann i 20 årene og en mann i 50 årene som ikke klarer å snakke om følelser. Anonymkode: 0e7c9...a80 40+ Anonymkode: 26ad0...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #4 Del Skrevet 14. april Jeg har samme problem, ts. Har prøvd å snakke om dette med han, hvor stort problem det er for meg, og at dette er noe vi må øve på. Han er enig i det, men det hjelper ikke. Så nå er jeg i tenkeboksen her, om dette er noe jeg kan leve med o lengden eller ei. Det skaper for mye vanskelige, usikre og vonde følelser, rett og slett.. Anonymkode: b1621...401 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #5 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Og dermed heller ikke klarer å trygge meg når jeg trenger det. Han er en god partner på mange måter, men akkurat dette er jeg usikker på om jeg kan leve med resten av livet. Dere med samme typen partner, hvordan takler dere det? Jeg blir utrygg når han ikke klarer å kommunisere hva han tenker på når jeg merker at han er stille. Han sier han er redd for å såre meg hvis han sier noe, derfor velger han å ikke si noe. Samtidig er han veldig tydelig på at det er oss til vi blir gamle, akkurat det er jeg ikke usikker på. Men kan jeg leve livet mitt med en partner som ikke klarer å snakke om følelser? Det vet jeg faktisk ikke om jeg kan💔 Anonymkode: 26ad0...1cc Er det du som har laget mange tråder om dette? Er dere sammen enda? Jeg tror ikke du har annet valg enn å gå.. Anonymkode: 3b594...cb8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #6 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Han sier han er redd for å såre meg hvis han sier noe, derfor velger han å ikke si noe. Det kan jo høres ut som han ikke er trygg på at du ikke klarer å ta imot følelsene hans på en rolig måte. Anonymkode: 4252e...949 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #7 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har samme problem, ts. Har prøvd å snakke om dette med han, hvor stort problem det er for meg, og at dette er noe vi må øve på. Han er enig i det, men det hjelper ikke. Så nå er jeg i tenkeboksen her, om dette er noe jeg kan leve med o lengden eller ei. Det skaper for mye vanskelige, usikre og vonde følelser, rett og slett.. Anonymkode: b1621...401 Huff, så trist. Har du sagt til ham at du er i tenkeboksen pga dette? Jeg kjenner at jeg har lyst til å si det til min, men er redd for at han da vil beskytte seg selv ved å gjøre det slutt heller enn å takle problemet. Det hadde blitt veldig lei meg hvis min partner hadde sagt til meg at han var i tenkeboksen. Anonymkode: 26ad0...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #8 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det du som har laget mange tråder om dette? Er dere sammen enda? Jeg tror ikke du har annet valg enn å gå.. Anonymkode: 3b594...cb8 Jeg har ikke laget tråd om dette temaet før nei. Anonymkode: 26ad0...1cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #9 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jo høres ut som han ikke er trygg på at du ikke klarer å ta imot følelsene hans på en rolig måte. Anonymkode: 4252e...949 Jeg har vist i praksis ved flere anledninger at jeg møter ham på en god og vennlig måte i lignende situasjoner tidligere. Han er nok mer redd for å skuffe meg, han liker ikke å skuffe noen. Men å ikke kommunisere sårer mer enn hva enn han måtte ha på hjertet, så jeg vil heller at han sier hva han kjenner på enn å ikke si noe. Anonymkode: 26ad0...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #10 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huff, så trist. Har du sagt til ham at du er i tenkeboksen pga dette? Jeg kjenner at jeg har lyst til å si det til min, men er redd for at han da vil beskytte seg selv ved å gjøre det slutt heller enn å takle problemet. Det hadde blitt veldig lei meg hvis min partner hadde sagt til meg at han var i tenkeboksen. Anonymkode: 26ad0...1cc Nei jeg har ikke sagt at jeg er i tenkeboksen, det vil ødelegge mer enn det hjelper og gjøre han enda mer utrygg. For det er jo det han er, utrygg, eller han føler seg utrygg på å dele følelser og være sårbar. Og jeg vil jo helst være sammen med han, jeg er jo veldig glad i han, så jeg vil gi det ganske mye tid før jeg konkluderer med at det kanskje ikke går i lengden. Men inntil da må jeg jobbe med at han skal føle seg tryggere til å dele, som igjen vil gjøre meg tryggere. Hvis årene går uten endring, så må jeg si at jeg vurderer å gi slipp. Anonymkode: b1621...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #11 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vist i praksis ved flere anledninger at jeg møter ham på en god og vennlig måte i lignende situasjoner tidligere. Han er nok mer redd for å skuffe meg, han liker ikke å skuffe noen. Men å ikke kommunisere sårer mer enn hva enn han måtte ha på hjertet, så jeg vil heller at han sier hva han kjenner på enn å ikke si noe. Anonymkode: 26ad0...1cc Høres ut som det feiler ham noe, er ikke din oppgave å fixe noen Anonymkode: 3b594...cb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 14. april #12 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han sier han er redd for å såre meg hvis han sier noe, derfor velger han å ikke si noe. Dette er jo frykt, og frykt er en følelse - så her snakker han faktisk om følelsene sine med deg. Du/dere må utrede dette punktet før dere kan gå videre. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #13 Del Skrevet 14. april umAxa skrev (3 minutter siden): Dette er jo frykt, og frykt er en følelse - så her snakker han faktisk om følelsene sine med deg. Du/dere må utrede dette punktet før dere kan gå videre. Hvordan? Anonymkode: 26ad0...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #14 Del Skrevet 14. april Samme problem her. Han er en fantastisk fyr, men kommer veldig til kort når det gjelder følelser - både egne og andres. Verst er det at han er så dårlig på å trøste barna, men jeg savner også virkelig å få trøst når jeg er lei meg, ikke bare en liste med forslag til praktiske løsninger 😑 Vi går i parterapi til familievernkontoret, og det vil jeg virkelig anbefale. Vi har også gått på emosjonsfokusert foreldreveiledning i regi av kommunen - det var veldig bra, og nå ser han iallfall bedre selv når han ikke klarer å møte barnas vanskelige følelser og gjør vondt verre med å bli sint fordi at de er lei seg over «bagateller». Og bare for å ha det sagt: jeg er ikke bare enkel å leve med jeg heller, og jeg har også lært mye om meg selv i parterapi og foreldreveiledning, så mannen er også enig i at dette er gode investeringer 😅 Anonymkode: 861df...599 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 14. april #15 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan? Anonymkode: 26ad0...1cc Du ønsker å føle deg betrygget - og forklarer hva som skal til fra hans side å betrygge deg. Men dere begge føler jo en frykt og utrygge - ikke bare du. Har du noen gang spurt han hva som skal til for å betrygge han? 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #16 Del Skrevet 14. april umAxa skrev (24 minutter siden): Du ønsker å føle deg betrygget - og forklarer hva som skal til fra hans side å betrygge deg. Men dere begge føler jo en frykt og utrygge - ikke bare du. Har du noen gang spurt han hva som skal til for å betrygge han? Tror målet til ts her er egentlig at han skal kunne tolke hennes nonverbale hinter (følelser) så hun slipper unna å bruke voksen kommunikasjon — ord for å fortelle hva hun føler. Anonymkode: 5d4d6...665 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 14. april #17 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror målet til ts her er egentlig at han skal kunne tolke hennes nonverbale hinter (følelser) så hun slipper unna å bruke voksen kommunikasjon — ord for å fortelle hva hun føler. Anonymkode: 5d4d6...665 Hvordan kommer du frem til det? Både overskriften og henne sier at hun vil at han skal snakke om hans følelser med henne - ikke at han skal skal sette ord på hennes følelser for henne? 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #18 Del Skrevet 14. april umAxa skrev (51 minutter siden): Du ønsker å føle deg betrygget - og forklarer hva som skal til fra hans side å betrygge deg. Men dere begge føler jo en frykt og utrygge - ikke bare du. Har du noen gang spurt han hva som skal til for å betrygge han? Jeg har spurt, men får ikke svar... Anonymkode: 26ad0...1cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #19 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tror målet til ts her er egentlig at han skal kunne tolke hennes nonverbale hinter (følelser) så hun slipper unna å bruke voksen kommunikasjon — ord for å fortelle hva hun føler. Anonymkode: 5d4d6...665 Jeg kommuniserer tydelig hva jeg trenger, det er han som sliter med å sette ord på egne følelser. Anonymkode: 26ad0...1cc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april #20 Del Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Og dermed heller ikke klarer å trygge meg når jeg trenger det. Er du et barn? Anonymkode: 4e281...bc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå