Gå til innhold

svart kaffe og tobakk


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

jeg lurer på om kaffe(ren kaffe, uten melk/fløte og sukker/sukkerbit) og røyking(tobakk) senker muligheten på å bli gravid?

min mann drikker veldig mye kaffe per dag. han røyker(tobakk) også mye. noe som gjør at jeg begynte å lure om kaffedrikkingen og tobakkrøykingen hans har noe å gjøre med at vi ikke er blitt gravide enda? Kan mye tobakk og kaffeinntak skade sædcellene?, og gjøre sædcellene mindre fruktbare? jeg mener, kan kvaliteten på sæd bli dårligere av mye kaffe? kan det bli dårligere av mye røyk også? blir min mann impotent av de dårlige vanene hans?

jeg drikker sjelden kaffe selv. og jeg røyker veldig lite også. kun på fest, men drar på fest veldig sjelden også. kansje 2-3 ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I foelge flere forskere forringer kaffe og tobakk fruktbarheten, ogsaa hos menn. Saa du har rett i at saedkvaliteten kan gaa ned, saerlig hvis koffeininntaket er hoeyt og han roeyker mye. Har du spurt ham om han er villig til aa slutte aa roeyke og kutte ned paa kaffen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt meg. trådstarter.

fins det kaffe utem koffein?

er det kansje bedre det?

Det finnes koffeinfri kaffe. (Men det er ikke sikkert mannen din liker den når den mangler koffein da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kendra_*

Det er vel det samme problemet hos oss også.

Jeg hverken røyker eller drikker kaffe jeg da; men drikker sånne luksus kaffe når jeg er på restaurant;), sånne som latte, eller irish kaffe, men dte er veldig sjeldent, hahaha. :ler:

Poenget mitt her er jeg selv lurer på om røyking av tobakk kan også føre til nedsatt fruktbarhet hos menn? Samboeren røyker mye tobakk, Men, han drikker heldigvis ikke kaffe. pleier å erte han at han ikke er blitt gammel nok til å drikke kaffe. :ler: han liker bare ikke kaffe han.

vi har ikke klart å lykkes med graviditeten enda heller. derfor lurte jeg også på om

mye røyking av tobakk kan også gjøre at sædkvaliteten til samboeren blir dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
... derfor lurte jeg også på om

mye røyking av tobakk kan også gjøre at sædkvaliteten til samboeren blir dårligere?

Synes du ikke innleggene over besvarte spørsmålet ditt godt nok? :overrasket:

Tobakk gir menn dårligere sædkvalitet, så dersom man ønsker å få barn, er det lurt å kutte ned/kutte ut fullstendig.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest

Hei!

Lenge siden sist jeg var her inne og tittet... Må bare si at menn anbefales gjerne å ta seg en kopp kaffe før sengekosen, da dette gir litt ekstra fart på svømmerne! Tenkte kanskje det var noen som ville vite det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg og sambo røykte og drakk masse kaffe før jeg ble gravid.

Ble gravid før vi begynte å prøve! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Kjempetøft...

:klaske:

Jeg sa bare at det ikke hadde noe så si for fruktbarheten hans ;)

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som Epica; både mannen og jeg levde nesten på kaffe og røyk, før jeg ble gravid - hadde ikke noe å si på fruktbarheten vår heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...