Gå til innhold

Hvordan lader man elsykkel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan lader man en elsykkel? Ser ut som om de fleste modeller nå for tiden har batteri som ikke kan tas ut.

Jeg bor i fjerde etasje uten heis. Betyr det at jeg må bære sykkelen opp i leiligheten hver dag for å lade den?

Hva med syklene med uttagbart batteri? Er de avleggs?

Anonymkode: f1edc...5fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan lader man en elsykkel? Ser ut som om de fleste modeller nå for tiden har batteri som ikke kan tas ut.

Jeg bor i fjerde etasje uten heis. Betyr det at jeg må bære sykkelen opp i leiligheten hver dag for å lade den?

da kjøper du en modell der batteriet kan tas ut.

Min elsykkel er slik at jeg MÅ ta ut batteriet for å lade det, og det er litt irriterende.

Anonymkode: 8a460...709

• Nyttig 1
Skrevet

Selvom batteriet er integrert i stanga skal det fortsatt være en luke der og mulighet til å ta batteriet ut for å lade det løst. Har selv en sånn sykkel (haibike) 

Avhengig av hvor mye du sykler daglig, så vil batteriet som regel holde til flere turer og ikke behøve å lades hver dag. Hvor oppbevarer du ellers sykkelen når den ikke er i bruk? Er det mulig med en stikkontakt der? I følge brannvesenet så bør du lade batteriet i et annet rom enn gangen eller ved rømningsveier. Ville ladet batteriet på badet hvis jeg ikke hadde en bod eller balkong jeg kunne ladet den i/på. 

Skrevet

Er på vår fjerde elsykkel nå. Alle har hatt avtakbart batteri. Så de finnes. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte bevisst elsykkel med avtagbart batteri fordi jeg ikke har mulighet for å lade der den står. Kjøpte en hard rocx i 2024.

Anonymkode: edefa...486

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte også sykkel med avtagbart batteri. Er en stund siden jeg har kjøpt den, men må da være mulig å få tak i? Stikk innom en sykkelforretning og hør.

Anonymkode: e62a1...c8a

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tatt av batteriet på min, men det går. Let etter nøkkelhull, det har jeg så langt alltid funnet på diverse elsykler.

Anonymkode: dd2cd...dac

AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært borti el sykkel hvor ikke batteriet enkelt kan tas ut. 

Anonymkode: c40d9...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 11.23):

Hvilken sykkelmodell er det? 

Hvis de ikke kan tas ut, kan du heller ikke bytte det når det etterhvert blir slitent, og det er en dårlig elsykkel. Og dårlig sett i et resirkuleringsperspektiv. Jeg sier som de andre her i tråden, jeg har aldri sett at batteriet ikke kan tas av. Og jeg er på min tredje. 

Anonymkode: fe926...4f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...