Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som har fylt 40 og ikke har tattoveringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du er 80 år, full av rynker og saggete hud over hele kroppen, spiller det vel ingen rolle om det er litt farge på huden i tillegg ;)

Det sagt så har jeg ingen planer om å bli 80, sjekker ut lenge før den tid.

Anonymkode: 5ed7c...4fd

Tja, 80 var litt å ta i. Den rynkete hengehuden kommer lenge før det.

Anonymkode: 25106...a38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.30):

Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? 

Anonymkode: 01576...e45

Du blir satt i båsen oppegående menneske. 

Anonymkode: 2106d...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Som meg f.eks., dame som ble 40 i fjor og har aldri tatt en tattovering. Er det veldig sært og rart i min generasjon? Blir man satt litt i bås? 

Er det virkelig SÅ vanlig også blant de som er 40? 

Jeg er bare 5 år eldre enn deg, og opplever at det ikke er så veldig vanlig med tatoveringer, egentlig, i min aldersgruppe. 

Stort sett så er det tre kategorier, synes jeg: 
1. De som ikke har tatoveringer. (Flertallet?) 
2. De som tok EN tatovering i ungdomsåra (15-25). Oftest en liten med symbol, eller en tribal. (En liten gruppe, der mange angrer i etterkant, og forsøker å skjule det.) 
3. De som virkelig elsker tatoveringer, og har massevis. (En veldig liten gruppe, men som ofte henger sammen i samme miljø.) 

Jeg har egentlig ikke så sterke meninger om tatoveringer, ut over at jeg tenker en skal være veldig sikker på hva en har på kroppen som varer livet ut. 
Syntes det var kult med tatoveringer da jeg var ungdom, men fant aldri noe jeg var helt sikker på at jeg ville ha med meg resten av livet. Brukte heller falske tatoveringer når jeg skulle være litt ekstra kul. 
Er glad for det i dag, for kroppen er jo helt annerledes, og jeg hadde nok ikke vært så knyttet til evt. symboler jeg ville valgt da, nå.

Anonymkode: e81eb...7b4

AnonymBruker
Skrevet

Når ble tatovering en basic greie? 😅 kjenner faktisk kun en person med tatovering😳 

det kommer jo til å bli det nye status-symbolet å ikke ha en eneste en dersom det er så vanlig blitt. 

Anonymkode: 5cb16...573

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utrolig mange merkelige problemstillinger man kommer over her inne. Jeg er 50, dame, og har ingen tatoveringer fordi jeg alltid har syntes det er stygt og helt harry, særlig da det var som mest populært for en 15 års tid siden. Man leker at man er tøff, tenker jeg, eller man bærer sine psykiske utfordringer på utsiden, avhengig av hva tatoveringen symboliserer. Hvorfor vil man det? I tillegg har jeg ingen problemer med hverken å være konform, eller å være helt utenfor det konforme, jeg kan tenke og ta mine egne valg ut fra hva jeg vil.

Akkurat når det gjelder tatoveringer skjønner jeg overhodet ikke hva som er den store fristelsen og grunnen til å ha det? Jeg har ingen vansker med å huske spesielle livsperioder, mine barn, hva som er mine grunnverdier, eller minner fra livet uten å ha dem stemplet på kroppen i hele min levetid. Tatoveringer blir nok et uttrykk for «meg meg meg» og «se på meg!»-tidsepoken vi er i. Takk for meg.

Anonymkode: 43262...2a3

Akkurat det samme som jeg tenker.

Gjest selkie
Skrevet

Jeg tror TS er en godt voksen dame som sliter med at ex´en har funnet seg en søt og spennende dame med tattoveringer. Hun ønsker derfor bekreftelse og beroligende lesestoff her inne om at "folk med tattoveringer" er harry og udelikate. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 1.17):

Haha, hvorfor i all verden? Bare gøy, aldri tenkt at det går an å ha som en fordom mot oss uten.

Anonymkode: 08ded...997

Ofte skjer det mer sprell med de som har tatoveringer av en eller annen grunn. De er mer fargerike bokstavelig talt. Ihvertfall de menneskene jeg kjenner. Er noen få unntak innimellom, men det er ikke mange 😂

Anonymkode: 973ed...089

Skrevet

Det er da ikke sært? Flere som ikke har det enn som har det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...