Gå til innhold

Hva spiser dere til lunsj på jobb som metter lenge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er spørsmålet. 

Anonymkode: b62f7...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg spiser enten 2 brødskiver med variert pålegg, eller 3 knekkebrød (Wasa delikatess sesam) med variert pålegg. Spiser ikke egg på jobb. Bruker «vanlig» pålegg som oster, kjøttpålegg, salater, med agurk og tomat på. Avslutter med en frukt eller grønnsak. Drikker minimum 1-1,5 liter vann iløpet av arbeidsdagen i tillegg til 1-2 kopper kaffe. Det holder meg mett i kontortiden fra 8-15.30 slik at jeg er sulten til middag kl 16. Spiser frokost 6.30 og lunsj 11.30.

Anonymkode: c05ed...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lager ofte frittatta, med salat til. Pai med laks. Wrap med kylling og egg. Cob salad. Friends salat. Avokadotoast (rugbrød). Tunfisksalat. Har også ofte med rester av middag, om det er ting som holder seg fint i matboks, og kan spises kaldt. 

Anonymkode: 67fca...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Havregrøt med frukt.

Anonymkode: fdcb0...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Favoritten nå om dagen er nok en wrap med litt salat og grønnsaker med røykelaks og Philadelphia-ost. 

Anonymkode: b7a80...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To skiver grovbrød, og godt med pålegg. Tar gjerne en banan eller annen frukt i 14-tiden. Har kjøleskap på jobb, så der har jeg gjerne noen Byggrynlunsj og Yoghurt. Greit å ha i tilfelle jeg plutselig skal noe etter jobb, og det blir sen middag.

Anonymkode: 224ac...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Knekkebrød med pålegg.

Anonymkode: 3ace3...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Quinoa med masse klarnet smør, og en stor salat med kikerter og avocado.

Anonymkode: 717e2...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er det som går igjen her om dagen, eventuelt kjøleskapsgrøt, men har tilgang på mikro, og fortrekker varm grøt når det er kaldt ute. 
Har i ulike godsaker som chiafrø, peanøttsmør, grønnsaker (revet gulrot, squash eller blomkål), litt fryst banan, kanel, og proteinpulver. Topper med mer frukt og bær. Da er jeg mett veldig lenge. Har gjerne en frukt til i tillegg. 

Middagsrester er også godt, eller pastasalat med fullkornspasta (eller bokhvete, quinoa, fullkorns couscous osv istedenfor pasta), masse grønnsaker, protein som metter, og sunt fett. Veldig glad i en pesto-yoghurt-dressing, som er god med både pasta og annet. 

I travle perioder har jeg hatt med meg en stor smoothie med masse i, som jeg kan drikke litt av mellom slagene. Gjerne hatt litt nøtter i tillegg. 

Hender det går i skiver her, men ikke så ofte. Har alltid en kombinasjon av langsomme karbohydrater, fullkorn, fett, protein, og en raus mengde med frukt og grønt, med mest fokus på grønnsaker og bær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...