Gjest Nylig ansatt hos adecco Skrevet 10. mars 2006 #1 Del Skrevet 10. mars 2006 Har nylig fått et vikariat gjennom Adecco, men søkte på flere jobber (faste) mens jeg gikk ledig nylig. En av disse jobbene er jeg nå innkalt på intervju til. Så da er spørsmålet, hvor lang oppsigelsestid har man i vikarbyråer som Adecco? Og hvordan gjør man det i forhold til ferier man allerede har bestilt (er snakk om en uke i sommer), når man er i vikarbyrå? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #2 Del Skrevet 10. mars 2006 Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 10. mars 2006 #3 Del Skrevet 10. mars 2006 Du står vel fritt til å takke ja eller nei til oppdrag i Adecco som i andre vikarbyråer. Og du kan bare opplyse om at i den uka kan du ikke jobbe, for du skal ha ferie. Hvis du allerede har takket ja til et oppdrag i den uka må du jo spørre om du kan få fri allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evangelina Skrevet 10. mars 2006 #4 Del Skrevet 10. mars 2006 Mener en venninne av meg som jobbet der snakket om at det var to ukers oppsigelsestid? Hun fikk tilbud om en annen jobb som var bedre, og tror det var to uker hun hadde i vikar jobben før hun startet i den nye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 10. mars 2006 #5 Del Skrevet 10. mars 2006 Hos de fleste vikarbyråer skriver du under på en slags kontrakt, hvor det står hvor lang oppsigelsestid man har, dersom man er i ett oppdrag. Som regel har man kortere oppsigelse i prøvetiden, og lengre når denne er over. Er man ikke i oppdrag kan bare si nei når man blir spurt om å jobbe. I forhold til ferie har jeg gjort det slik at jeg sier fra når jeg blir spurt om å ta ett oppdrag som strekker seg ut i ferien min at da-og-da skal jeg på ferie, går dette greit i forhold til dette oppdraget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå