Gjest indiangranny Skrevet 19. november 2002 #1 Del Skrevet 19. november 2002 Hei :D Nå kaster jeg vel stein som sitter her i glasshus,og jeg inrømmer at jeg også kan slenge med nebbet. jeg er så lei at folk skal krangle med hverandre så fort en blir uenig eller ser saken fra et annet synspunkt.Jeg vil helst være venner med alle jeg og ikke ha nag i siden til noen. Lurer på om noen er enig eller uenig i mine synspunkter her. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 19. november 2002 #2 Del Skrevet 19. november 2002 Hei IL. Fred på jord er vel idealet for oss alle. Jeg tror bare kvinneguiden gjenspeiler samfunnet generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 19. november 2002 #3 Del Skrevet 19. november 2002 Joda, i prinsippet er jeg veldig enig med deg, Indian. Men for det første så er det noen som er sinnsykt flinke til å fyre oppunder, og jeg skal ikke stikke under en stol at jeg er veldig lettantennelig og kan kvekse tilbake ganske kjapt hvis noen slenger med leppa. (Men jeg er sjelden først til å slenge med leppa, da! :blunke: ) For det andre så er det et ordtak som heter Til lags åt alle kan ingen gjera, og det er virkelig sant..Både her på KG og IRL... ..Dessuten har jeg det moro med å le av alle hissigproppene innimellom, jeg...Kan tilogmed le av meg selv når jeg har roa meg igjen....Er ikke så langsint, sjø, heldigvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 19. november 2002 #4 Del Skrevet 19. november 2002 Det kommer vel også an på hvordan man ser ting. Noen ser kanskje på en "disput" som en krangel, mens andre igjen kanskje tolker den som en diskusjon. Jeg har heller ingen store ønsker om å krangle med folk, men en god diskusjon, med meddiskutanter som er uenig og kan gi meg litt motstand synes jeg derimot bare er godt! De trådene der jeg synes det ligner mer på krangel en diskusjon (etter mine øyner) hopper jeg over, også blir jeg heller med på diskusjoner som går i en tone og på en måte jeg synes er givende. Man kan ikke være venner med alle! Selv om man ikke trenger å være uvenner med så mange som mulig heller, men noen synes jo det er gøy å provosere. Andre tror faktisk at slik de lever er eneste rette måten, da får man enten prøve og prøve og prøve igjen å få vedkommende til å forstå at ingen har "rett" på hvordan alle skal leve, ellers får vi bare ignorere diskusjonen eller diskutanten (morsomt ord, heter det diskutant?) Hadde jo blitt litt kjedelig her om alle bare skulle nikket og vært enige med hverandre om alt! Tror ikke jeg hadde blitt her så lenge som jeg har vært da gitt, en saftig diskusjon er god å ha innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 19. november 2002 #5 Del Skrevet 19. november 2002 Vel ... Mitt motto er følgende Fred eller du er i virkelig trøbbel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 19. november 2002 #6 Del Skrevet 19. november 2002 om man stiller et spørsmål så skal man være sikker på at man takler svaret man får..... Eks: om eg er 150cm høy og 100kg og spør om jeg er for tung så bør jeg takle å høre at jeg er det... om jeg ikke gjør det gør jeg la være å spørre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 19. november 2002 #7 Del Skrevet 19. november 2002 Eller..Jeg er 40 år og vil så gjerne ha ett barn til; er jeg for gammel??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. november 2002 #8 Del Skrevet 19. november 2002 Tror ingen skulle ha problemer med å takle svar på de spørsmålene - verre er det med de som svarer at "dette er det teiteste spørsmålet jeg her sett" eller "moderator bør stenge denne, det er helt klart useriøst" etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 19. november 2002 #9 Del Skrevet 19. november 2002 Eller..Jeg er 40 år og vil så gjerne ha ett barn til; er jeg for gammel??? La oss heller ikke glemme klassikeren: "Jeg er 17 år og vil ha barn, er jeg for ung!" :-) Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 19. november 2002 #10 Del Skrevet 19. november 2002 Here we go again indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 19. november 2002 #11 Del Skrevet 19. november 2002 Som en sa over: noen ser en krangel, noen ser en diskusjon. Jeg ser som oftest en diskusjon og er sjokkert over hvor "lett" noen tråder har blitt stengt. Så da lurer jeg på følgende: Nordlendinger kan f.x. kalle politiet for hestkuk, mens søringer da bøtlegges. Er det sånn med diskusjoner også? Vil de nordpå lettere se diskusjonen i krangelen, mens søringene lettere se krangelen i diskusjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #12 Del Skrevet 19. november 2002 Det jo greit å krange og argumentere for og i mot i en diskusjon, men da må man klare å holde det på et saklig grunnlag. Alle bør klare å begynne på en debatt med blanke ark. Det er slik en debatt foregår. Man behøver ikke å være uvenner fordi om man ikke er enig i alles meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 19. november 2002 #13 Del Skrevet 19. november 2002 Er det uvenner her da? Jeg misliker bare en bruker jeg og det vet han sikkert godt! Jeg er meget uenig med Milla, SexyS og flere andre til tider, men i uvennekategorien ligger de da ikke for det. Visste ikke at noen kunne ha uvenner på nett jeg, trodde man måtte kjenne hverandre for å få det til. Så burde folk slutte å være så hårsåre, hallo; her inne får dere hvertfall folks ærlige mening og en flott mulighet til å gi blanke i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #14 Del Skrevet 19. november 2002 Det jo greit å krange og argumentere for og i mot i en diskusjon, men da må man klare å holde det på et saklig grunnlag. Alle bør klare å begynne på en debatt med blanke ark. Det er slik en debatt foregår. Man behøver ikke å være uvenner fordi om man ikke er enig i alles meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #15 Del Skrevet 19. november 2002 kom inn to ganger..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. november 2002 #16 Del Skrevet 19. november 2002 Har ikke noe imot en skikkelig diskusjon, gjerne med litt temperatur. Men jeg blir ikke uvenn med en som er uenig med meg (og håper ikke folk blir uvenn med meg heller). Sak og person er to forskjellige ting. Kan som sagt være fykende uenig på sak, uten å bli uvenner med noen. Fred er ei det beste, men at man noe vil.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. november 2002 #17 Del Skrevet 19. november 2002 Har ikke noe imot en skikkelig diskusjon, gjerne med litt temperatur. Men jeg blir ikke uvenn med en som er uenig med meg (og håper ikke folk blir uvenn med meg heller). Sak og person er to forskjellige ting. Kan som sagt være fykende uenig på sak, uten å bli uvenner med noen. Fred er ei det beste, men at man noe vil.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #18 Del Skrevet 19. november 2002 Det jo greit å krange og argumentere for og i mot i en diskusjon, men da må man klare å holde det på et saklig grunnlag. Alle bør klare å begynne på en debatt med blanke ark. Det er slik en debatt foregår. Man behøver ikke å være uvenner fordi om man ikke er enig i alles meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 19. november 2002 #19 Del Skrevet 19. november 2002 Dersom man legger folk for "hat" pga deres meninger, ja, da bør man alvorlig vurdere å la PC og Internett få hvile en stund. Men litt frisk uenighet i diskusjoner - det er noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojobing Skrevet 20. november 2002 #20 Del Skrevet 20. november 2002 diskusjon/krangel kall det hva du vil.. jeg er her for å gjøre nettop det.. selv om jeg naturlig nok holder på det jeg tror, så setter jeg faktisk pris på å høre andre synspunkter og argumenter.. det er jo kjempeviktig å vite hvorfor du mener det du mener.. og det bevistgjøres man gjennom diskusjoner.. dersom vi bare skulle si "du har sååå rett" "selvfølgelig er det slik" osv her inne så hadde det blitt litt kjedelig synes jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå