Lourdes Skrevet 9. mars 2006 #1 Del Skrevet 9. mars 2006 Noen som har tips til meg? Fått beskjed om at jeg er en aktuell kandidat til stillingen og at jeg skal møte daglig leder sammen med de andre kandidatene. Et slags "bli-kjent-møte" kalte han det. Jeg har økonomisk utdannelse og ingen erfaring fra eiendomsmegling. Jeg prøver å forberede meg ved å lese meglerhusets kundeavis samt at jeg leser om konsernet og om bransjen på internett. En venninne av en venninne er daglig leder på et annet kontor i samme selskap og jeg skal også kontakte henne for å få tips. Jeg har veldig lyst på denne jobben, så jeg vil gjøre et best mulig inntrykk på intervju. 1. Hva synes dere er bra antrekk til dette møtet jeg skal på? Mørk dress eller noe litt mindre formelt? 2. Hva synes dere er passende lønn? Jeg vet at snittlønnen for en nyutdannet med min utdanning er på rundt 300.000,-. Vet at eiendomsmeglere vanligvis både har fast lønn og provisjon. Hva vanlig kombinasjon? Kontoret er et relativt lite distriktskontor med tilhører et større konsern. 3. De andre meglerene der er vesentlig eldre enn meg. Tror dere de sette pris på å få inn litt ungt blod eller stiller jeg dårligere pga. min unge alder? 4. Bør jeg ha med en mappe med vitnemål og attester til dette møtet? De ville nemlig ikke ha det sammen med søknaden. Jeg tenkte jeg skulle ta det med i vesken i tilfelle det blir spurt om. 5. Har dere noen gode nettsider om eiendomsmegling eller rett og slett bare kjøp og salg av bolig som jeg kan sjekke ut? Andre tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 11. mars 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 11. mars 2006 Ingen??????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2006 #3 Del Skrevet 11. mars 2006 Det tar kanskje litt tid før du får noen svar, serru, jenta mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. mars 2006 #4 Del Skrevet 11. mars 2006 En kamerat av meg skal også til en sånn type samtale, og heller ikke han har "korrekt" utdannelse. Han kom til min samboer og meg for å snakke om dette møtet og hva som var viktig, hvordan han kunne presentere seg selv på en god måte og andre ting. Nå diskuterte ikke vi klesvalg, men i det firmaet han skal til er det vanlig for menn å hvertfall ha skjorte og dressjakke/blazer og kvinnene har drakt. Lønnsmessig vet jeg ingenting om hva som er normalt for en som er helt fersk. Hva med å sjekke statistikker på ssb og på dinside.no? Da kan du få en pekepinn på hva som er gjennomsnittslønn o.l. Hvorfor de har innkalt deg er det bare de som vet om, men de ser vel at du har utdannelse og/eller erfaring som de anser som interessanet. Det kan godt være at de også ønsker yngre blod inn i bedriften. Det kan jo være at yngre meglere appellerer bedre til yngre selgere og kjøpere? Jeg ville tatt med meg alle relevante papirer i tilfelle de spør om å få se på dem og evt. ta en kopi. Jeg kjenner ikke til så mange sider om megling, men hva med å se litt på de "store" meglerhusenes egne hjemmesider. Der står det nok litt om prosessen i forbindelse med salg og kjøp av bolig, hva en meglers oppgave er og annet nyttig. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå