AnonymBruker Skrevet 28. februar #21 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er kvinne og tror i grunnen jeg ville vært en bra catch. Ikke perfekt, men bra nok. Har brukt tinder av og på de siste 5 årene. Føler at jeg får mye mindre matcher nå (nesten ingen) enn før. Føler også at utvalget jeg får presentert ikke representerer menn i real life. Ikke rart at kvinner liker så få på tinder… Det er slående at når jeg var på et stort treff på en Videregående skole med veldig mange andre foreldre i min alder så merket jeg at mange, mange flere menn var minst normalt attraktive. Det var så tankevekkende. På tinder kan jeg ha 400 menn i likes-listen og ingen er interessant nok. Og da er jeg ikke veldig opphengt i utseende og går aldri etter de pene/perfekte! Jeg har selv likt/sveipet til høyre en god del i den siste tiden, men nesten ingen blir match. Tror Tinders algoritmer gjør sånn at man ikke får nok av relevante treff, men det er jo ikke noe nytt. Vet at det er slik for de fleste menn og lurer på om det er slik for meg også nå etterhvert. Har tidligere opplevd at det av og til er som om man gamer og plutselig har kommet opp på en nytt nivå, at tinder åpner en ny pulje med menn som er mer interresante, men bare midlertidig. Flere som har opplevd? Anonymkode: 2903f...1d3 Allt for kravstor i et luksusproblem. Prøv å være mann på tinder så ser du det totalt motsatte, da får du om du er heldig 4 matcher i uka. Det er så stor forskjell i kjønnsbalanse på tinder at jeg skjønner ikke at noen menn gidder. Anonymkode: e0b3e...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #22 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tinders businessmodell går ut på å ikke få folk til å bli et par. Algoritmens mål er å holde folk single så lenge som mulig. Den viser deg derfor de du nok er minst kompitable med. Og profiler som Tinder har skjønt er rundbrennere blir pushet ut til flest mulig folk. Anonymkode: 4001a...18e Helt korrekt, Tinder gjør alt den kan for å holde deg singel, mens du betaler. Anonymkode: 488fb...bd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #23 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg klarer ikke helt å tro på teorier om at Tinder med vilje holder folk single. En app som ikke fungerer og gir de resultatene man ønsker burde, i en normal markedsøkonomi, bli lett utkonkurrert av andre. Jeg tror de er mye mer interessert i suksesshistorier. Mitt inntrykk er at algoritmen gir deg veldig mye fokus i starten, og så dabber det av. Dels fordi du har sveipet bort det meste og Tinder begynner å skrape nederst i bøtta. En ting jeg synes er rart er at Tinder ikke gjør bedre forsøk på å matche på felles interesser og egenskaper. Jeg er en sporty type som er glad i friluft, ønsker ikke kjæledyr og ønsker langsiktig forhold. Hvorfor kommer da Tinder med en masse damer med katt som er ute etter noe casual? Tinder fungerer totalt sett ikke så godt, men det er foreløpig ingen som har klart å utkonkurrere dem. Tinders store fordel er at appen er veldig enkel å bruke, så alle som klarer å trykke på en kamerautløser og skrive med to fingre på tastaturet, klarer å bruke den, så Tinder utkonkurrerer alle på volum. Men ikke på kvalitet. Går du inn på mer spesialiserte apper så er volumet mye mindre, og ofte de samme som allerede er på Tinder. Anonymkode: 4ecbf...359 Jeg tror mye mer på at det er brukerne av Tinder det er noe galt med. De klarer bare ikke å dy seg, må gå videre, må sjekke ut neste. Det er brukeren som ikke klarer å holde seg selv i skinnet og heller velger å misbruke en app som fungerer slik brukeren velger å bruke den Anonymkode: 07d0a...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #24 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): TS igjen. Jeg tror dessverre at mange av dere alminnelig gode menn ikke engang blir vist til mange av oss. Jeg tror egentlig ikke at menn på tinder er sååå dårlige som man kan få inntrykk av og som jeg jo også få inntrykk av. Men jeg tror at algoritmene gjør at man ikke får sett hverande så mye... Husker newbie boosten fra starten. Det varte i en halvtime. Da virket jo utvalget mye bedre/mer realistisk. Anonymkode: 2903f...1d3 Jeg er kvinne og har akkurat samme inntrykk og erfaring. Anonymkode: 5ecdf...daa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #25 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg klarer ikke helt å tro på teorier om at Tinder med vilje holder folk single. En app som ikke fungerer og gir de resultatene man ønsker burde, i en normal markedsøkonomi, bli lett utkonkurrert av andre. Jeg tror de er mye mer interessert i suksesshistorier. Mitt inntrykk er at algoritmen gir deg veldig mye fokus i starten, og så dabber det av. Dels fordi du har sveipet bort det meste og Tinder begynner å skrape nederst i bøtta. En ting jeg synes er rart er at Tinder ikke gjør bedre forsøk på å matche på felles interesser og egenskaper. Jeg er en sporty type som er glad i friluft, ønsker ikke kjæledyr og ønsker langsiktig forhold. Hvorfor kommer da Tinder med en masse damer med katt som er ute etter noe casual? Tinder fungerer totalt sett ikke så godt, men det er foreløpig ingen som har klart å utkonkurrere dem. Tinders store fordel er at appen er veldig enkel å bruke, så alle som klarer å trykke på en kamerautløser og skrive med to fingre på tastaturet, klarer å bruke den, så Tinder utkonkurrerer alle på volum. Men ikke på kvalitet. Går du inn på mer spesialiserte apper så er volumet mye mindre, og ofte de samme som allerede er på Tinder. Anonymkode: 4ecbf...359 Nå er det vel stort sett hund og kajakk disse damene har nå til dags. Katter er ganske enkle å forholde seg til, hunder er svært mye mer krevende og legger store begrensninger på livsførsel… Anonymkode: f4d80...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #26 Del Skrevet 1. mars Tinder er noe dritt ! Blir bare såret ! Fyren skulle bli sæddonor etter 3 mnd bekjentskap. Så turn off !! Anonymkode: a44f9...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #27 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er kvinne og har akkurat samme inntrykk og erfaring. Anonymkode: 5ecdf...daa TS her. Interessant!! Spennende med alle svar her. Mange skriver at de hovedsakelig får opp profiler som ikke passer med deres preferanser. Jeg har tenkt på dette i natt og fått følgende teori: Tinder (mis-)bruker våre preferanser (barneønske, forholdstype, osv) til å vise oss nettopp flest av profiler som IKKE stemmer overens med dem, for å beholde oss som betalende medlemmer. Vi forblir medlem da det ikke er gode alternativer. Så kanskje en bedre strategi på tinder fremover er å IKKE angi preferanser bortsett fra alder og avstand. Eller eksperimentere med feil preferanser for å forvirre algoritmen. Mulig at dette først fungerer etter at man sletter profilen og oppretter en ny etter 3 måneder slik at tinder ikke bruker lagrete brukerdata om oss. Verdt å prøve? Anonymkode: 2903f...1d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #28 Del Skrevet 1. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tinder er noe dritt ! Blir bare såret ! Fyren skulle bli sæddonor etter 3 mnd bekjentskap. Så turn off !! Anonymkode: a44f9...7eb Det er vel ikke Tinder sin feil? Uansett, det er bra at noen ønsker å bli sæddonor. Det trengs for alle par som sliter med å få barn. Kanskje du kan vurdere å bli eggdonor? Anonymkode: 86a3c...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #29 Del Skrevet 5. mars Når folk sveiper deg vekk får du ikke de som forslag lenger. Så første dagen kommer alle opp, men etter hvert som folk har sett deg og sveipet deg vekk så forsvinner de. Min konklusjon er at de du sitter igjen med etter noen dager er de som ikke har sveipet deg samt de som ikke har vært aktive i appen siden du startet. En deprimerende konklusjon, ja…. Anonymkode: 8430b...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet 5. mars #30 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 9.06): TS her. Jeg mener med det at jeg sveiper bort profiler med menn som virker så opptatt av utseende selv at jeg trolig ikke vil matche dem verdimessig. Menn som presenterer seg med bar overkropp, dyre biler, er yngre og veldig pene OG samtidig ikke skriver på en måte at jeg får inntrykk at de er reflekterte og har gode verdier. Det å ikke legge innsats i en profil på tinder tror jeg sier noe om mannens evne til å legge inn en innsats for andre ting i livet også, så det blir dessverre lite interessant. Anonymkode: 2903f...1d3 Hei😊 eg er en normal mann som ikke blir lagt merke til. Eg har dysleksi å er generelt dårlig på dette å skrive slik en kanskje bør. Men trodde ikke at det ville være en grunn for å bli silt ut😳, lissom. Eg kan ha andre kvaliteter😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #31 Del Skrevet 5. mars Soft mann skrev (8 minutter siden): Hei😊 eg er en normal mann som ikke blir lagt merke til. Eg har dysleksi å er generelt dårlig på dette å skrive slik en kanskje bør. Men trodde ikke at det ville være en grunn for å bli silt ut😳, lissom. Eg kan ha andre kvaliteter😇 Da er det kanskje en fordel om du skriver at du har dysleksi i profilteksten, så skjønner damer hvorfor den er full av skrivefeil. Men hvis du i tillegg ikke virker spesielt reflektert så blir du valgt bort av meg. Sex og kropp er mindre viktig. Anonymkode: 8430b...efd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet 5. mars #32 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da er det kanskje en fordel om du skriver at du har dysleksi i profilteksten, så skjønner damer hvorfor den er full av skrivefeil. Men hvis du i tillegg ikke virker spesielt reflektert så blir du valgt bort av meg. Sex og kropp er mindre viktig. Anonymkode: 8430b...efd Skal eg skrive andre svakheter og? Men eg føler meg reflektert ja. Eg er alltid open for hva andre mener og deres meninger. Eg setter ofte andre foran mine interesser spesielt ved intimitet. Men eg har litt utfordringer med den delen. Det er noe som eg opplyser om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #33 Del Skrevet 5. mars Soft mann skrev (24 minutter siden): Skal eg skrive andre svakheter og? Men eg føler meg reflektert ja. Eg er alltid open for hva andre mener og deres meninger. Eg setter ofte andre foran mine interesser spesielt ved intimitet. Men eg har litt utfordringer med den delen. Det er noe som eg opplyser om Da ville jeg foretrukket å flytte samtalen over på telefon ganske raskt, eller bedt om en kjapp kaffedate. Anonymkode: 8bdad...b42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet 5. mars #34 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da ville jeg foretrukket å flytte samtalen over på telefon ganske raskt, eller bedt om en kjapp kaffedate. Anonymkode: 8bdad...b42 Takk😊. Men er ikke så mange som får sjanse nr to. Det er bra at det er håp for oss og, selv om en er noe dysfunksjonell på flere områder😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #35 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Når folk sveiper deg vekk får du ikke de som forslag lenger. Så første dagen kommer alle opp, men etter hvert som folk har sett deg og sveipet deg vekk så forsvinner de. Min konklusjon er at de du sitter igjen med etter noen dager er de som ikke har sveipet deg samt de som ikke har vært aktive i appen siden du startet. En deprimerende konklusjon, ja…. Anonymkode: 8430b...efd Mye mer logikk i dette. Ingen vits å vise deg en profil som allerede har utelukket deg. Anonymkode: 07d0a...2e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #36 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 10.13): Eller så er mennene på tinder de ingen vil ha 😅 Jeg lagde meg en mannlig profil en gang, for å se hva mennene får opp. Og menn er kjempe heldige! Kvinnene er pene, fyller ut profilene og gidder å gjøre en innsats. Satte samme alder som jeg lette hos menn. 25-45. Mens mennene har stygge tenner (pga røyking, snus og latskap ser det ut til) stygt hår, ølvom og ingen info på profilen. «Spør om du lurer på noe» … man lurer på alt. Tror også endel menn ljuger på alderen, kom i alle fall MANGE opp jeg ville gjettet var 50+. Menn holder seg ikke godt (i alle fall ikke de jeg fikk opp på tinder) Dette er veldig generaliserende og ikke absolutt alle, men langt over 90% Anonymkode: fe42a...74b Først tenkte jeg at du overdrev, så kom jeg på denne. Grafen sier det du sier, at dere mener at 90% av menn er tannløse menn med ølvom. 0% er Most attracktive. Null! Du kan høre kattene mjaue i bakgrunnen. Jeg mener at rasjonelle kvinner kunne bedømt menn som menn bedømmer kvinner, nemlig over en normalkurve. Skulle vært spennede å visst hvordan kvinner bedømmer seg selv. Kanskje dataen finnes. ChatGT sier følgende : In studies, women tend to rate 80% of men as "below average" while believing they themselves are at least "above average." Kvinner på datingsider virker ikke til å ha et realistisk syn på verken menn eller seg selv virker det som. -, Anonymkode: 06cb7...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #37 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Først tenkte jeg at du overdrev, så kom jeg på denne. Grafen sier det du sier, at dere mener at 90% av menn er tannløse menn med ølvom. 0% er Most attracktive. Null! Du kan høre kattene mjaue i bakgrunnen. Jeg mener at rasjonelle kvinner kunne bedømt menn som menn bedømmer kvinner, nemlig over en normalkurve. Skulle vært spennede å visst hvordan kvinner bedømmer seg selv. Kanskje dataen finnes. ChatGT sier følgende : In studies, women tend to rate 80% of men as "below average" while believing they themselves are at least "above average." Kvinner på datingsider virker ikke til å ha et realistisk syn på verken menn eller seg selv virker det som. -, Anonymkode: 06cb7...90d TS her. Hører du ikke på hva jeg prøver å si meg hovedinnlegget mitt? Jeg mener at vi kvinner ikke ser en representantivt utvalg på tinder. Tinder viser oss mest du som ikke er aktuelle for oss. Resten blir skjult av tinder eller vist til kvinner som bor langt unnå. Anonymkode: 2903f...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #38 Del Skrevet 5. mars Soft mann skrev (4 timer siden): Hei😊 eg er en normal mann som ikke blir lagt merke til. Eg har dysleksi å er generelt dårlig på dette å skrive slik en kanskje bør. Men trodde ikke at det ville være en grunn for å bli silt ut😳, lissom. Eg kan ha andre kvaliteter😇 Jeg tenker ikke dysleksi hindrer deg i å skrive reflektert. Det kan jo være reflektert selv om det er skrivefeil😊 Det viktigste er å skrive en beskrivende tekst❤️ Jeg liker ikke at man må sveipe på tinder. Man må liksom bestemme seg der og da. Jeg er nok en av tydeligvis få som synes sikkert 80% av mennene kan virke interessante og aktuelle. (Trekker vekk alle som har casual da, siden jeg er interessert i et forhold) Men jeg har dårlig selvtillit, og får meg derfor ikke til å sveipe til høyre, fordi jeg føler mennene vil tenke at jeg er håpløst lite i kontakt med min egen markedsverdi, og tror jeg er høy på meg selv som sveiper de til høyre, selv om det jo er helt normale menn..😟 Så da trykker jeg stort sett x i stedet, fordi jeg ikke tør sveipe høyre..🙈 Anonymkode: 668ff...c52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #39 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tenker ikke dysleksi hindrer deg i å skrive reflektert. Det kan jo være reflektert selv om det er skrivefeil😊 Det viktigste er å skrive en beskrivende tekst❤️ Jeg liker ikke at man må sveipe på tinder. Man må liksom bestemme seg der og da. Jeg er nok en av tydeligvis få som synes sikkert 80% av mennene kan virke interessante og aktuelle. (Trekker vekk alle som har casual da, siden jeg er interessert i et forhold) Men jeg har dårlig selvtillit, og får meg derfor ikke til å sveipe til høyre, fordi jeg føler mennene vil tenke at jeg er håpløst lite i kontakt med min egen markedsverdi, og tror jeg er høy på meg selv som sveiper de til høyre, selv om det jo er helt normale menn..😟 Så da trykker jeg stort sett x i stedet, fordi jeg ikke tør sveipe høyre..🙈 Anonymkode: 668ff...c52 Veldig tullete. Siden de mennene ikke ser at du sveiper dem før de sveiper deg. Altså at dere begge liker hverandre… Anonymkode: 8bdad...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars #40 Del Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Først tenkte jeg at du overdrev, så kom jeg på denne. Grafen sier det du sier, at dere mener at 90% av menn er tannløse menn med ølvom. 0% er Most attracktive. Null! Du kan høre kattene mjaue i bakgrunnen. Jeg mener at rasjonelle kvinner kunne bedømt menn som menn bedømmer kvinner, nemlig over en normalkurve. Skulle vært spennede å visst hvordan kvinner bedømmer seg selv. Kanskje dataen finnes. ChatGT sier følgende : In studies, women tend to rate 80% of men as "below average" while believing they themselves are at least "above average." Kvinner på datingsider virker ikke til å ha et realistisk syn på verken menn eller seg selv virker det som. -, Anonymkode: 06cb7...90d Det som er rart i denne sammenhengen er at kvinner tror de er i stand til å vurdere andre kvinner i et mannlig perspektiv. Jeg skulle gjerne sett alle disse superpene damene på Tinder, men jeg er ikke videre imponert. Dog er det en og annen som stikker seg ut, gjerne helt til topps i denne kurven. Anonymkode: 07d0a...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå