AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg sliter sånn med å forstå dette her, og jeg beklager min uvitenhet på forhånd. Når jeg har lest om blastocyststadiet tidligere så har jeg forstått det slik at dag fem embryo er "best", men etter noen feilede IVF-forsøk har jeg forsøkt å lese meg opp på nytt, og nå forstår jeg det slik at det er størst sjanse for at det sitter dersom blastocysten ble fryst på dag tre? Jeg har tre blastocyster som er fem dager, og én blastocyst som er seks dager, skal jeg be om å få satt tilbake dag fem eller dag seks for størst sjanse for suksess? Og stemmer det at dag seks blastocysten er større sjanse for at er jente fordi de utvikler seg senere? (Vi bryr oss ikke om kjønn altså, jeg bare leste noe med IVF og kjønn tidligere i dag da jeg prøvde å lese meg opp på dette på nytt 🩷). Takker for all forklaring og hjelp! Anonymkode: 59a43...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Det med dag 6 og kjønn er bare en myte Jeg personlig foretrekker dag 5, men ville heller satt inn dag 6 enn dag 3 hvis jeg kunne velge. Anonymkode: b59f0...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Har alltid latt klinikken vurdere det. De er ekspertene. Og slikt kan være helt individuelt. Anonymkode: c7ef6...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Men heter det ikke blastocyst kun dersom embryo har nådd dag 5? Tar jeg feil? Anonymkode: 87e86...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Det er sædcellen som avgjør kjønnet, så alle befruktede egg har allerede et kjønn som ikke endres av å fryse det på en annen dag. Men - IVF har en litt høyere gutterate enn spontane befruktninger, en teori er at «gutta» tåler miljøet utenfor kroppen bedre enn «jentene» og derfor utvikler seg raskere. Hos oss stemte dette. Beste blastocyst ble satt inn først, og det var gutt. Hadde en blasto av litt lavere kvalitet som ble lagt på frys og viste seg å være lillesøster. Når det er sagt så ville jeg overlatt selve behandlingen, både hvilke egg som skal settes inn og når de skal fryses opp til klinikken. Anonymkode: d7d9c...643 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå