Arba Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hei! Noen som kan tyde om dette er noe? Under kjøkkenplater ved varmtvannsberederen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 8 timer siden Forfatter #2 Del Skrevet 8 timer siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 8 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 8 timer siden Skal jeg engasjere takstmann fra boligkjøperforsikring, eller bare la dette ligge? Kjipt om det er sopp eller noe, kjedelig å opplyse om når man selv skal selge. For meg kan det se ut som noe tetningsmasse / lim eller generelle produkter ifm oppsett av kjøkkenet, trenger ikke være noe spesielt. Vurderer å bare la det ligge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Ser ut som fuktskjolder og saltutslag i mine øyne? Anonymkode: b8684...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Ser ikke noe mugg, men kan det være lekkasje fra vvtanken? Hva stod det om den i takstrapporten mtp alder og tilstand? Anonymkode: 174c2...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 4 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ser ikke noe mugg, men kan det være lekkasje fra vvtanken? Hva stod det om den i takstrapporten mtp alder og tilstand? Anonymkode: 174c2...bfe Ikke inspisert, stod det. Dette er godt plassert under benkeplaten i et hjørne med ingen tilkomst. Må vel demontere et sideskap. Kan ikke være vått der nå, må være gammelt. Kan også se et gammelt eggeskall virker det som. Og det brune tror jeg er kobberrør . Klarte snike et kamera under bare. Skal jeg bare la det hele være og fjerne saken hos boligkjøperforsikringen, og droppe fagkyndig (er kostnadsfritt for meg) ? For meg ser det bare ut som noe søl, ikke verre enn det. Endret 4 timer siden av Arba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Arba skrev (6 minutter siden): Ikke inspisert, stod det. Dette er godt plassert under benkeplaten i et hjørne med ingen tilkomst. Må vel demontere et sideskap. Kan ikke være vått der nå, må være gammelt. Kan også se et gammelt eggeskall virker det som. Og det brune tror jeg er kobberrør . Klarte snike et kamera under bare. Skal jeg bare la det hele være og fjerne saken hos boligkjøperforsikringen, og droppe fagkyndig (er kostnadsfritt for meg) ? For meg ser det bare ut som noe søl, ikke verre enn det. Helt umulig å si utifra bildet. Har du mulighet til å få vurdering, så ville jeg gjort det. Anonymkode: 174c2...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 4 timer siden Forfatter #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt umulig å si utifra bildet. Har du mulighet til å få vurdering, så ville jeg gjort det. Anonymkode: 174c2...bfe Da blir det rapport, sak og styr. Og så må jeg forholde meg til det ved fremtidig salg. Og huske på alt dill dall. La oss si det er sopp, og jeg taper sak mot selger, sitter jeg igjen med tapet. Veggen bak her er forresten dusj (bad). Men trolig ikke noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Arba skrev (1 time siden): Da blir det rapport, sak og styr. Og så må jeg forholde meg til det ved fremtidig salg. Og huske på alt dill dall. La oss si det er sopp, og jeg taper sak mot selger, sitter jeg igjen med tapet. Veggen bak her er forresten dusj (bad). Men trolig ikke noe å si. Selvsagt blir det rapport, skjønner ikke hvorfor du anser det som "styr"? Du trenger ikke forholde deg til det annet enn hvis det blir avdekket avvik ved befaring. Altså, dette er en liten fillesak, ikke noe som kommer i retten. Vi snakker små summer sånn sett, og ut i fra det jeg ser hvis det er snakk om lekkasje fra vv tank, så er det i verste fall at du må bytte tanken. Jeg ville tatt ordentlige bilder og tatt med til en rørlegger for å høre. Kanskje noen er greie og kommer på en gratis befaring i forhold til å se om vvtanken er gammel og må byttes. Anonymkode: 174c2...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 3 timer siden Forfatter #10 Del Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvsagt blir det rapport, skjønner ikke hvorfor du anser det som "styr"? Du trenger ikke forholde deg til det annet enn hvis det blir avdekket avvik ved befaring. Altså, dette er en liten fillesak, ikke noe som kommer i retten. Vi snakker små summer sånn sett, og ut i fra det jeg ser hvis det er snakk om lekkasje fra vv tank, så er det i verste fall at du må bytte tanken. Jeg ville tatt ordentlige bilder og tatt med til en rørlegger for å høre. Kanskje noen er greie og kommer på en gratis befaring i forhold til å se om vvtanken er gammel og må byttes. Anonymkode: 174c2...bfe Ok, for boligkjøperforsikring tilbudte å sende en fagkyndig til meg for undersøkelse. Men da kommer han til å lage rapport og så blir det evt sak mot selger av bolig , eller krav om dekning i det minste. Men om det skulle vist seg å være noe, så må jeg opplyse om det den dagen jeg selv skal selge, og det er kjipt . Skaper skepsis allerede da. Alternativt kan jeg kontakte rørleggerfirma for gratis befaring på vvb, men dette vil jo ikke si hva det på bildet viser? Endret 3 timer siden av Arba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Ser ut som innsig av fukt. Prøv fuktmåler. Anonymkode: 2361f...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Arba skrev (23 minutter siden): Ok, for boligkjøperforsikring tilbudte å sende en fagkyndig til meg for undersøkelse. Men da kommer han til å lage rapport og så blir det evt sak mot selger av bolig , eller krav om dekning i det minste. Men om det skulle vist seg å være noe, så må jeg opplyse om det den dagen jeg selv skal selge, og det er kjipt . Skaper skepsis allerede da. Alternativt kan jeg kontakte rørleggerfirma for gratis befaring på vvb, men dette vil jo ikke si hva det på bildet viser? Ja, men det blir ikke rettsak, det er det som er poenget. Alle saker må jo loggføres. Jeg ville som sagt bedt om gratis befaring av rørlegger i forhold til om vvb må byttes, og be de se det du viser bilder av samtidig. De finner nok fort nok ut om det dreier seg om lekkasje fra tanken eller ikke. Så kan du vurdere derfra. Anonymkode: 174c2...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 2 timer siden Forfatter #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men det blir ikke rettsak, det er det som er poenget. Alle saker må jo loggføres. Jeg ville som sagt bedt om gratis befaring av rørlegger i forhold til om vvb må byttes, og be de se det du viser bilder av samtidig. De finner nok fort nok ut om det dreier seg om lekkasje fra tanken eller ikke. Så kan du vurdere derfra. Anonymkode: 174c2...bfe Ok, kan evt be boligkjøperforsikring sette saken på vent, så befarer jeg med rørlegger først , er det ikke noe så slipper jeg boligkjøperforsikringen og styr der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Arba skrev (47 minutter siden): Ok, kan evt be boligkjøperforsikring sette saken på vent, så befarer jeg med rørlegger først , er det ikke noe så slipper jeg boligkjøperforsikringen og styr der Du kan jo begynne med å snakke med rørlegger, ta ordentlige bilder og se om de kan komme gratis og vurdere om tanken må byttes. Anonymkode: 174c2...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå