Gå til innhold

Kan baby spise kjøtt som ikke er most ?

Anonym941

Anbefalte innlegg

Min baby er 8 mnd gammel. Finner så lite informasjon ang kjøtt. Kan hun spise kylling strimler og kjøttdeig osv uten at det er most? Noen som vet? :) Er så redd hun kan sette i halsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du søkt på BLW (baby led weaning)? Bittesmå biter av kjøtt er helt topp.

Anonymkode: e073e...4bb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøttdeig fikk nå ungene her fra de var 6-7 mnd. 

Fikk brødskive i små biter også.

Oppkjørt kjøtt i små bitter fikk de fra 10-11mnd alder, men ikke så stort at det ville sette seg i halsen.

Anonymkode: c7a9d...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Last ned appen Solid Starts. Der kan du søke på ulik mat, og se hvordan de anbefaler at det serveres etter alder :)

Anonymkode: 63f33...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Last ned appen Solid Starts. Der kan du søke på ulik mat, og se hvordan de anbefaler at det serveres etter alder :)

Anonymkode: 63f33...d07

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Absolutt. Sjekk solidstarts. 

Anonymkode: 62e4c...e32

Solid starts er ikke evidensbasert! Noen av deres måte å servere på et regelrett farlig. 

Er man interessert i BLW anbefaler jeg heller facebook-gruppen "baby led weaning and combo feeding without the woo". 

Anonymkode: df80a...035

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym941 skrev (44 minutter siden):

Min baby er 8 mnd gammel. Finner så lite informasjon ang kjøtt. Kan hun spise kylling strimler og kjøttdeig osv uten at det er most? Noen som vet? :) Er så redd hun kan sette i halsen 

Her kan du se et eksempel på hvordan kylling kan serveres til et barn på din alder (se bort fra at dette er en veldog stor porsjon)

Screenshot_20250227_145010_Facebook.thumb.jpg.2950e95f86c6c0267b2be9531ce41276.jpg

Det kan også kuttes i strimler på størrelse med to voksne fingre presset sammen, som bildet under, men barnet ditt er så stort at du heller kan kutte det i små biter som bildet over.  

image.thumb.jpeg.856d99e959123106af5cf4703a659ea7.jpeg

Hvis du langtidssteker eller koker kjøttet kan du også rive det fra hverandre i små biter, som dette: 

image.thumb.jpeg.50cd4a54fc73d1d680d7bd2d6a20e8c9.jpeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Solid starts er ikke evidensbasert! Noen av deres måte å servere på et regelrett farlig. 

Er man interessert i BLW anbefaler jeg heller facebook-gruppen "baby led weaning and combo feeding without the woo". 

Tull og tøys. 

Anonymkode: 62e4c...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...