AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Kan jeg klage? Syns slik oppførsel er veldig uprofft av en lege, uansett hva det gjelder. Anonymkode: d90c6...b6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Kommer jo litt an på settingen. Hva var det han himlet med øynene og småflirte over? Anonymkode: f19bf...31c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Du må gi oss mer kontekst. Anonymkode: b2b10...1fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kommer jo litt an på settingen. Hva var det han himlet med øynene og småflirte over? Anonymkode: f19bf...31c AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må gi oss mer kontekst. Anonymkode: b2b10...1fb Sliter psykisk, traumer og selvskading. Anonymkode: d90c6...b6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sliter psykisk, traumer og selvskading. Anonymkode: d90c6...b6a Og da du snakker om dette så ler han og himler med øynene? Anonymkode: 878d3...1f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sliter psykisk, traumer og selvskading. Anonymkode: d90c6...b6a Okei. Himlet legen med øynene da du fortalte dette? I så fall er det jo ikke akseptabelt. Man må kunne ta pasientene på alvor når de forteller sånne ting. Anonymkode: b2b10...1fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Du kan sjekke hva andres opplevelser av denne legen er på legelisten.no. Av erfaring er veldig mange dårlige anmeldelser et sikkert tegn på at man bør bytte fastlege (om mulig). Og vice versa. Du kan også skrive egen vurdering, men hadde gitt det mer enn én time for å få et ekte inntrykk, og tror ikke "skitkasting" kommer gjennom, men heller en beskrivelse av din subjektive vurdering om hvordan du ble møtt og hvordan du vurderer hjelpen du fikk. Anonymkode: 9600a...0a6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Du kan sikkert klage, spørsmålet er om det er særlig saklig. Uten mer kontekst er jeg ikke overbevist om at dette ikke er en overreaksjon fra din side. Det er veldig mange der ute som tolker enhver liten ting i verste mening og er ute etter å "ta" folk for både ditten og datten. Anonymkode: 2f4b9...8e8 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og da du snakker om dette så ler han og himler med øynene? Anonymkode: 878d3...1f0 Ja, han er ikke norsk, og ber meg bare gå hjem å slappe av. Anonymkode: d90c6...b6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, han er ikke norsk, og ber meg bare gå hjem å slappe av. Anonymkode: d90c6...b6a Kan du bytte lege? Anonymkode: 878d3...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du bytte lege? Anonymkode: 878d3...1f0 Står på venteliste, men er lang ventetid hos alle. Anonymkode: d90c6...b6a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, han er ikke norsk, og ber meg bare gå hjem å slappe av. Anonymkode: d90c6...b6a Jeg har lest at muslimer som pakistanere etc ikke anser psykisk sykdom som noe "ekte". Du har sikkert hørt at "alle" pakistanere vil utdanne seg i de såkalte ALI yrkene; advokat, lege eller ingeniør. Når det kommer til lege-delen, er det kun lege for fysiske sykdommer som gjelder, da de ikke anser psykologer og psykiatere som ekte leger, fordi det oppfordrer folk til å tenke for mye og med det kanskje avvike fra religionen. De tror ikke på at det finnes bruk for leger for psykiske sykdommer, rett og slett, fordi de ikke tror det finnes. Dette leste jeg at Nadia Anvar, kona til den pakistansknorske politikeren Abid Raja, har sagt og skrevet. Hun er som kjent norskpakistaner og utdannet psykolog og jobber som det. Da hun studerte fikk hun på studiet høre dette av flere andre pakistanske studenter, da de hørte hun ville bli psykolog. De likte det dårlig. Det var ikke noe ordentlig legeyrke, fikk hun beskjed om, og spesielt ille var det at det oppfordret folk til å tenke selv....(og ikke lene seg på religionen i ett og alt). Jeg tror nok hun har greie på det hun sier, og jeg ville derfor ikke forlate meg på en pakistansk lege om jeg hadde psykiske vansker. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Står på venteliste, men er lang ventetid hos alle. Anonymkode: d90c6...b6a Om det er andre leger ved legekontoret kan du be om å få gå til e av de andre ved kontoret! Anonymkode: bbe98...a77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Million skrev (2 minutter siden): Jeg har lest at muslimer som pakistanere etc ikke anser psykisk sykdom som noe "ekte". Du har sikkert hørt at "alle" pakistanere vil utdanne seg i de såkalte ALI yrkene; advokat, lege eller ingeniør. Når det kommer til lege-delen, er det kun lege for fysiske sykdommer som gjelder, da de ikke anser psykologer og psykiatere som ekte leger, fordi det oppfordrer folk til å tenke for mye og med det kanskje avvike fra religionen. De tror ikke på at det finnes bruk for leger for psykiske sykdommer, rett og slett, fordi de ikke tror det finnes. Dette leste jeg at Nadia Anvar, kona til den pakistansknorske politikeren Abid Raja, har sagt og skrevet. Hun er som kjent norskpakistaner og utdannet psykolog og jobber som det. Da hun studerte fikk hun på studiet høre dette av flere andre pakistanske studenter, da de hørte hun ville bli psykolog. De likte det dårlig. Det var ikke noe ordentlig legeyrke, fikk hun beskjed om, og spesielt ille var det at det oppfordret folk til å tenke selv....(og ikke lene seg på religionen i ett og alt). Jeg tror nok hun har greie på det hun sier, og jeg ville derfor ikke forlate meg på en pakistansk lege om jeg hadde psykiske vansker. Psykologer er ikke leger, så nå vet du det. Absolutt en viktig og relevant profesjon... Men ikke en legetittel Anonymkode: 799b3...7c5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Psykologer er ikke leger, så nå vet du det. Absolutt en viktig og relevant profesjon... Men ikke en legetittel Anonymkode: 799b3...7c5 De går jo på medisinstudiet, i alle fall deler av det. Uansett, de har autoriasjon som helsepersonell, og tar hånd om psyken vår. Som en lege gjør, helbreder og behandler en skadet del av oss. Endret 6 timer siden av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Psykologer er ikke leger, så nå vet du det. Absolutt en viktig og relevant profesjon... Men ikke en legetittel Anonymkode: 799b3...7c5 Million skrev (4 minutter siden): De går jo på medisinstudiet, i alle fall deler av det. Uansett, de har autoriasjon som helsepersonell, og tar hånd om psyken vår. Som en lege gjør, helbreder og behandler en skadet del av oss. Tipper Million blander psykolog og psykiater. Psykolog er ikke lege og går ikke på medisinstudiet. Psykiater er lege, går hele studiet, og bruker minimum 6,5 år etter studiet på å blir spesialist i psykiatri. Anonymkode: 31c2b...b0d 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Psykologer er ikke leger, så nå vet du det. Absolutt en viktig og relevant profesjon... Men ikke en legetittel Anonymkode: 799b3...7c5 Trur du missa poenget som er: korleis denne folkegruppa ser på psykiske problem (og dermed psykologi) som noko som ikkje eksisterer. Anonymkode: bc6cd...a9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kan jeg klage? Syns slik oppførsel er veldig uprofft av en lege, uansett hva det gjelder. Anonymkode: d90c6...b6a Det er uprofft ja men husk at han også er et menneske. Er det gjentagende er det ikke bra, og da bør du si ifra til ham. Ikke sikkert han er klar over det selv. Hvis han da ikke tar det på en god måte ville jeg byttet fastlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Jeg synes du skal ringe Pasientombudet, Ts, og høre om de kan hjelpe deg. Du kan også ringe kommunelegen og snakke med denne og si at du må få byttet lege raskere, da den du går hos gjør deg sykere. Du har indre styrke, så bruk den nå. Det er tøft når man møter slike leger som er udugelig i sin jobb, men bestem deg for at en slik uprofesjonell lege ikke skal få ødelegge noe for deg! Husk at legens oppførsel ikke har noe som helst med deg å gjøre, det har bare med det å gjøre at akkurat denne legen er udugelig i sin jobb. Du er faktisk en langt mer oppegående person enn denne legen er. Det er hjelp å få, men systemet jobber dessverre for ofte sakte. Men kontakt kommunelegen og Pasientombudet, kast deg over telefonen her og nå, så er du i gang. Har de stengt for dagen, bestem deg for å ringe i morgen tidlig! Jeg har troen på deg! ❤️ Anonymkode: 97a2c...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror jeg ville sagt det der og da. Sagt at "hmm, jeg hørte at du småflirte nå, og jeg vet ikke helt hva du gjorde med øynene, men jeg kjenner meg usikker, jeg trenger å føle meg trygg her på legekontoret, kan du hjelpe meg å forstå hva du mente med det?" Og så avhengig av hva han sa videre. Er jo fullt mulig at det ikke var himling, men at han var tørr i øynene eller bare rar. Hvis du spør på den måten vil han enten vise sine sanne farger som en lege du ikke trenger, eller faktisk også skjerpe seg litt. Anonymkode: 641e3...5ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå