AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Kjære vene, kan det snart bli sommer? Her er en oppsummering av våre siste 6 uker: covid, vannkopper, influensa, ørebetennelse. Så for å toppe det hele våkna vi til at en av ungene våre kasta opp natt til tirsdag. Nå lurer jeg på hva årsaken er, bare fordi jeg er for sliten til å tenke sjæl. Før noen kjefter - vi forholdt oss til 48-timers regelen (hele familien) for å være sikre på at vi ikke dro med smitte. Hypotese 1: Det åpenbare - omgangssyke. Det rare er at ingen andre i barnehagen har det, vi er i alle fall ikke varslet om det. Siden vi har vært preget av sykdom i nå nesten 6 uker bestod helga av «hus-ferie» som vi kalte det, så vi har ikke vært rundt andre folk. Barna var i barnehagen mandag og barnet brøt ut natt til tirsdag. Det rare er at ingen av oss andre har hatt oppkast, noe som aldri før har skjedd. Det skal sies at det eldste barnet vårt har hatt nedsatt matlyst og vært slapp, men i følge legen var det ganske vanlig for barn som har ørebetennelse. For alt kommer jo samtidig 🫠 Hypotese 2: Hundebæsj på menyen. Jada, du leste riktig. På vei hjem fra barnehagen på mandag hørte jeg barnet rope «KONGLE!!», plukka opp det som viste seg å ikke være kongle, fikk bæsj på begge hender og i panikkens hete stappa henda i munnen. Det var ikke masse hundebæsj som kom i systemet, men noe var det jo. Assa… Og don’t come at me for at jeg ikke rakk å reagere. 3-åringer har like stor impulskontroll som en dame med PMS foran en sjokoladedisk. Og hvis du leser dette som hundeeier - snøen er ikke magisk. Du på plukke opp driten til familiemedlemmet ditt på vinteren også. Så mine spørsmål er: 1. Hvor vanlig er det at man IKKE blir smittet av omgangssyke når man har det i hus? Dette er vår 6 runde med faenskapet på 5 år, og jeg har aldri opplevd at vi andre har sluppet unna før. 2. Kan man virkelig få oppkast av så små mengder hundebæsj? Har noen erfaring med dette? Sånn.. God mandag! Anonymkode: 2ed4b...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Umulig å si. Rett og slett. Hadde behandlet det som omgangssyke med tanke på 48 timer etc. Ikke alltid andre blir smittet, hadde nettopp en runde med begge ungene mine (med 4 dagers mellomrom), hvor jeg ikke ble smittet. Anonymkode: 34a90...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Det er jo umulig for oss å si hva oppkastet kom av, men det kan jo også være så enkelt som at barnet spiste litt for mye? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Egentlig ganske vanskelig å svare på spørsmålet ditt! Jeg synes du må gi deg selv litt slækk!! Herregud så mye sykdom på kort tid, begeret mitt hadde rent over for lengst! Smilte litt når jeg leste hvordan du har formulert deg. humor! 🤣 Anonymkode: 2b49b...a52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Beklager, men jeg lo av hypotese 2. Veldig levende beskrivelse av barnet som roper "KONGLE!". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Umulig å si. Rett og slett. Hadde behandlet det som omgangssyke med tanke på 48 timer etc. Ikke alltid andre blir smittet, hadde nettopp en runde med begge ungene mine (med 4 dagers mellomrom), hvor jeg ikke ble smittet. Anonymkode: 34a90...bca Jeg som starta tråden. Ja, som jeg skrev gjorde vi nettopp det. Jeg bare synes det er rart at ingen av oss andre har fått symptomer da jeg aldri har opplevd det selv, derfor det var interessant å høre om det er vanligere enn jeg forestiller meg. Takk for svar! Anonymkode: 2ed4b...78e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Egentlig ganske vanskelig å svare på spørsmålet ditt! Jeg synes du må gi deg selv litt slækk!! Herregud så mye sykdom på kort tid, begeret mitt hadde rent over for lengst! Smilte litt når jeg leste hvordan du har formulert deg. humor! 🤣 Anonymkode: 2b49b...a52 Ja, dette må være en slags rekord som gir diplom av noe slag, eller? 🤷🏼♀️ Takk for latteren! Men hælt ærlig, uten humoristisk blikk på egen håpløs situasjon hadde det jammen meg blitt stusselig 😅 Anonymkode: 2ed4b...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Meowmere skrev (8 minutter siden): Beklager, men jeg lo av hypotese 2. Veldig levende beskrivelse av barnet som roper "KONGLE!". Det er skrevet ned og spares til fremtidens konfirmasjonstale, ja 😅 Anonymkode: 2ed4b...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Jeg må først si meg enig med dem som sier at du er god på å ta dette med humor! Og så kan jeg si at vi i hvert fall har opplevd flere ganger at bare en eller to i familien blir smittet av omgangssyken. Når jeg får det, slipper nesten alltid resten unna. Jeg jobber i en småbarnsavdeling, og blir spydd på i blant, og da pleier jeg å få det. Nå sist var det et av barna mine som hadde det, uten at resten ble smittet. Det gikk i barnehagen, så jeg er rimelig sikker på at det var omgangssyke selv om hun bare spydde to ganger ila en halvtime en natt og så var det over. Lykke til, håper dere får en frisk vår i møte nå 😊 Anonymkode: adfa6...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg må først si meg enig med dem som sier at du er god på å ta dette med humor! Og så kan jeg si at vi i hvert fall har opplevd flere ganger at bare en eller to i familien blir smittet av omgangssyken. Når jeg får det, slipper nesten alltid resten unna. Jeg jobber i en småbarnsavdeling, og blir spydd på i blant, og da pleier jeg å få det. Nå sist var det et av barna mine som hadde det, uten at resten ble smittet. Det gikk i barnehagen, så jeg er rimelig sikker på at det var omgangssyke selv om hun bare spydde to ganger ila en halvtime en natt og så var det over. Lykke til, håper dere får en frisk vår i møte nå 😊 Anonymkode: adfa6...ad8 Tusen takk for svar! 😊 Da har vi nok bare vært heldige denne gangen, for det er jo mye omgangssyke rundt omkring nå. Det skal feires! Anonymkode: 2ed4b...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Jeg ville faktisk holdt en knapp på hunebæsjen hvis ingen andre av dere får det, og ingen du vet har hatt det nylig. Men uansett bra du holdt 48-t i tilfelle! Og, spiller det da noen rolle? Men kjenner meg igjen i å lete etter et snev av håp om at det ikke var enda mer sykdom… forstår deg så godt! Har vært der selv…! Men klart magen kan reagere negativt på bakteriene fra hundebæsjen, ville være ganske naturlig. Men nå har jeg lite erfaring meg hva som skjer om man spiser bæsj… men sies jo at selv egen avføring skaper problemer om man får det i egen mage, så da vil jeg tro man kan bli syk av å spise hundebæsj også selv om det ikke er mye. Magen skal jo reagere på fremmede bakterie med oppkast, det er jo en av våre forsvarsmekanismer (som blir ekstremt godt utnyttet av noro og andre magevirus). Anonymkode: 270db...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #12 Del Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjære vene, kan det snart bli sommer? Her er en oppsummering av våre siste 6 uker: covid, vannkopper, influensa, ørebetennelse. Så for å toppe det hele våkna vi til at en av ungene våre kasta opp natt til tirsdag. Nå lurer jeg på hva årsaken er, bare fordi jeg er for sliten til å tenke sjæl. Før noen kjefter - vi forholdt oss til 48-timers regelen (hele familien) for å være sikre på at vi ikke dro med smitte. Hypotese 1: Det åpenbare - omgangssyke. Det rare er at ingen andre i barnehagen har det, vi er i alle fall ikke varslet om det. Siden vi har vært preget av sykdom i nå nesten 6 uker bestod helga av «hus-ferie» som vi kalte det, så vi har ikke vært rundt andre folk. Barna var i barnehagen mandag og barnet brøt ut natt til tirsdag. Det rare er at ingen av oss andre har hatt oppkast, noe som aldri før har skjedd. Det skal sies at det eldste barnet vårt har hatt nedsatt matlyst og vært slapp, men i følge legen var det ganske vanlig for barn som har ørebetennelse. For alt kommer jo samtidig 🫠 Hypotese 2: Hundebæsj på menyen. Jada, du leste riktig. På vei hjem fra barnehagen på mandag hørte jeg barnet rope «KONGLE!!», plukka opp det som viste seg å ikke være kongle, fikk bæsj på begge hender og i panikkens hete stappa henda i munnen. Det var ikke masse hundebæsj som kom i systemet, men noe var det jo. Assa… Og don’t come at me for at jeg ikke rakk å reagere. 3-åringer har like stor impulskontroll som en dame med PMS foran en sjokoladedisk. Og hvis du leser dette som hundeeier - snøen er ikke magisk. Du på plukke opp driten til familiemedlemmet ditt på vinteren også. Så mine spørsmål er: 1. Hvor vanlig er det at man IKKE blir smittet av omgangssyke når man har det i hus? Dette er vår 6 runde med faenskapet på 5 år, og jeg har aldri opplevd at vi andre har sluppet unna før. 2. Kan man virkelig få oppkast av så små mengder hundebæsj? Har noen erfaring med dette? Sånn.. God mandag! Anonymkode: 2ed4b...78e Jeg fikk spya til sønnen min inn i munnen uten å bli smittet, så det er mulig ja🙈 Her i huset er det mest vanlig at bare en får spysyken faktisk. Vi er ikke hysteriske mtp hygiene heller så skjønner det egentlig ikke. Tenker immunsystem spiller inn? ellers vil jeg tro at hundebæsj(selv om det kun var spor av det) kan være grunnen ja😕 Anonymkode: 338a4...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå