Gå til innhold

Regler for dating av kollegaer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt bedt på date av en kollega, syns han er ålreit og kjekk. Men jeg vet ikke helt om jeg syns det er innafor å date en kollega? 
har deres arbeidsplasser noen regler mot slikt? 
evt. hva er deres tanker? 

Kanskje relevant informasjon: vi jobber på forskjellige avdelinger på et sykehus, å har derfor lite med hverandre å gjøre i jobbsammenheng sånn egentlig. Vi har også samme utdannelse og stilling, altså ingen ubalanse i maktforhold på jobb, i forhold til en evt relasjon. Vi er like i alder. 

Anonymkode: 84678...b26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når dere jobber på forskjellige avdelinger må det vel være greit? Da blir det ikke noe stress med nærhet dersom det skjærer seg. 

Anonymkode: ac436...c0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har reflektert over nettopp disse punktene, ser jeg ikke noe problem i det.

Mannen min og jeg har vært sammen i mange år, vi møttes på jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Dartle skrev (4 timer siden):

Så lenge du har reflektert over nettopp disse punktene, ser jeg ikke noe problem i det.

Mannen min og jeg har vært sammen i mange år, vi møttes på jobb.

Nei, det er nok bare jeg som vil helgardere meg fra å evt tråkke over noen jobbrelaterte grenser, eller fremstå som uprofesjonell. 
Vi har jo også møttes gjennom jobb, vi hadde nok aldri snakket sammen hadde det ikke vært på grunn av jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare en regel: ikke gjør det

Anonymkode: 4f2cd...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ut fra det du beskriver: go for it! Jeg tipper det er mange før deg som har blitt sammen på et helt sykehus over årene. Det er litt kleinere om dere ofte er i de samme møtene. Men tenk litt over, hvis det blir slutt etter en tid og det er en dårlig break up, hva blir ståa på jobb og er det i verste fall lett for deg å bytte jobb til et annet sted?

Anonymkode: 544d8...a7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grunnen til at det av arbeidsgiver ofte ikke ønskes, er jo at man fort ender opp med å bruke mye av arbeidstiden til seksuelt samkvem, og andre kolleger kan bli misunnelige.

Spesielt hvis dama er fin.

Anonymkode: 02afd...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ut fra det du beskriver: go for it! Jeg tipper det er mange før deg som har blitt sammen på et helt sykehus over årene. Det er litt kleinere om dere ofte er i de samme møtene. Men tenk litt over, hvis det blir slutt etter en tid og det er en dårlig break up, hva blir ståa på jobb og er det i verste fall lett for deg å bytte jobb til et annet sted?

Anonymkode: 544d8...a7a

Ja det er jo også viktig å tenke over, og evt ta med i vurderingen om det skulle bli aktuelt med noe mer. 

Vi er sjeldent i møte eller samarbeider med hverandre.
Det skjer en veldig sjelden gang at vi har pasienter som er innlagt/får oppfølging for en ting på den ene avdelingen, og behandling for en annen ting på den andre. I disse tilfellene er det helt minimal telefonkontakt om praktiske ting ift. pasienten, i tillegg er det enda sjeldnere at vi tilfeldigvis er på jobb og har behandlingsansvaret for samme pasient til samme tid.  
Er derfor ikke så redd det ville blitt noe problem om det skulle ende dårlig, mtp senere samarbeid, da det i utgangspunktet er svært lite og sjeldent, at vi faktisk må forholde oss til hverandre på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...