Gå til innhold

Er dere veldig opptatt av bil?.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei voksen dame jeg lurer på hvor opptatt folk er av fine og dyre biler?, Jeg har alltid hatt bilene mine lenge. Tatt vare på de og stelt de pent. Men stadig erter folk meg at jeg ikke har nyere bil. Så lenge bilen er god å kjøre bryr jeg meg ikke. Har aldri hatt behovet å være så jålete på slike ting. Bilen min er 12 år 

Anonymkode: 35945...480

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har aldri engang eid en bil. 🤭

Anonymkode: 5a766...9fc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen passer behovet ditt så er det vell bra nok? Det er til syvende å sist du som kjører bilen din.

Jeg har en bil fra 2012, er superfornøyd, den rommer barn og hunder og det som er, men den bruker litt diesel (stor bil). Den har ingen lån, men litt utgifter.

vi er to som kjører litt rundt hverandre i hverdagen, har derfor en elbil av liten, rimelig sort til all småkjøring hvor jeg og barna har plass. Aldri fått noe pes for den gamle, mest heller for at vi måtte ha to biler å den nye er "upraktisk" 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig opptatt av bil, men jeg liker å ha en bil jeg liker å kjøre. Jeg liker godt tesla og synes den er enkel å kjøre. Trives godt bak rattet på den. En 2024 modell som jeg kjøpte høsten 2023. 

Jeg har likt tidligere biler jeg har hatt også. Fikk lappen i 2009 og hatt 4 biler siden den gang. Den 4. bilen jeg har nå.

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men stadig erter folk meg at jeg ikke har nyere bil.

Du bør kanskje vurdere hva slags folk du omgåes...? Og flytte ut av Bærum?

Anonymkode: 5a96a...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi kjøpte en trygg og god bil vi skal ha i mange år. Det var det viktigste for meg/oss. Mannen min er heller ikke spesielt opptatt av bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei voksen dame jeg lurer på hvor opptatt folk er av fine og dyre biler?, Jeg har alltid hatt bilene mine lenge. Tatt vare på de og stelt de pent. Men stadig erter folk meg at jeg ikke har nyere bil. Så lenge bilen er god å kjøre bryr jeg meg ikke. Har aldri hatt behovet å være så jålete på slike ting. Bilen min er 12 år 

Voksen dame selv og kjører en 15 år gammel bil. Som jeg kjøpte ny og behandler den som en prins. 

Det er en sjelden perle også, håper jeg har den i 15 år til. Mange som kommenterer den og de fleste liker den. 

Men ertet har jeg aldri blitt. Men bilen min er både dyr og jålete, så kanskje derfor. De fleste får sjokk når de hører den er 15 år og det gleder hjertet mitt. 

Og ja, jeg er opptatt av biler generelt, pris kommer i andre rekke, karosseri og motor i første. 

Anonymkode: 9a637...cd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du bør kanskje vurdere hva slags folk du omgåes...? Og flytte ut av Bærum?

Bor ikke i Bærum 😅 men det kan være slekt naboer og noen gamle venninner som har blitt fine på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har vel litt med interesse å gjøre. Noen liker fine, nye biler. 

Anonymkode: e772e...ae4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke i det hele tatt. Er opptatt av at bilen fungerer og er noenlunde sikker.

Vi kjører en 15 år gammel bil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært bilinteressert hele livet men aldri hatt noen spesiell interesse for nye eller dyre biler.

Liker best japanske og tyske biler fra 70-80 tallet, har også sansen for gammel SAAB, Volvo, Lada, Citroen, Peugeot og en del amerikanske biler fra 50, 60 og 70 tallet.

Bruksbilen min er en 40 år gammel japaner.

Anonymkode: b2180...81a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig bilnerd, men blant mine tre biler er også en Leaf. Tingen er at jeg både liker rare og sære biler (klassikeren er den eneste i Norge og 1 av 37 i Europa), men jeg vil også ha fornuftige biler. Den ufattelig billige Leafen gjør det mulig å bruke mer penger på andre biler - og jeg slipper å stadig reparere elbilen også.

Det er mange måter å elske bil på, og det viktigste, som med alle andre hobbyer, er å ikke dømme andre. Vi kan ha det kjekt alle sammen - på ulike måter.

Anonymkode: 3f350...e4a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert i bil ja. Ikke nødvendigvis ned til den minste detalj, men liker å lese om merker og modeller. Både på nettet og se videoer på f.eks YouTube. I det siste har jeg sett en del videoer om elbiler, siden jeg nettopp har kjøpt meg min første elbil. 

Jeg er derimot ikke opptatt av å ha den dyreste og beste bilen (ikke har jeg råd til det heller forsåvidt). Jeg vil ha en bil som er driftsikker og til å stole på. Lenge hadde jeg en forkjærlighet for japse-biler. Har kjørt 2 Toyota'er og 2 Mitsubishi'er. Nå har jeg min første tyske bil. Og det blir nok ikke den siste. 

De eneste bilene jeg konsekvent holder meg unna, er mange av de franske merkene og så kommer det aldri noe Tesla i mitt eie. Holder meg nok unna en del av de "nye" kinesiske merkene også. 

Men nå har jeg planer om å ha min lille Opel en del år og er veldig fornøyd med den jeg har 😊

Jeg har også fått høre et par ganger at jenter/damer ikke kan ha interesse for eller kunnskap om bil 🤔 Og det synes jeg blir helt feil. Selvfølgelig kan damer være interessert og opptatt av bil. Det står ikke skrevet noe steder at det er forbeholdt mannfolk. Heldigvis har jeg i hvert fall en venninne som er like interessert i bil som meg, så det er fint å ha noen å dele den interessen med 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei ikke egentlig. Vil bare ha noe som har minst mulig feil og er driftsikkert. Men ble veldig glad i min nye bil jeg kjøpte i januar, en toyota 2014 mod. som ser helt ny ut og er utrolig behagelig å kjøre . Planen er å droppe bil hvis jeg får en jobb nærmere her jeg bor.

Anonymkode: 31040...764

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært bilinteressert hele livet men aldri hatt noen spesiell interesse for nye eller dyre biler.

Liker best japanske og tyske biler fra 70-80 tallet, har også sansen for gammel SAAB, Volvo, Lada, Citroen, Peugeot og en del amerikanske biler fra 50, 60 og 70 tallet.

Bruksbilen min er en 40 år gammel japaner.

Anonymkode: b2180...81a

Har saab på gårdsplassen her og. Gubben ønsker seg Lada igjen.

Så til det trådstarter spør om

Her kjøper vi biler ut fra hva vi trenger, og da at bilen ska holde lengst mulig. Noe som da sier seg selv at en tar vare på bil: vasker, polerer, skifter deler osv.

Her i huset har vi og 2 ungdommer som elsker bil. Og begge 2 har 2 biler. En de bruker til hverdag og 1 som er  veteran som de da bruker ellers

Anonymkode: 4b9ee...856

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

TS husk at dyre biler er en stor pengesluk, har lest at msnge av osd undervurderer hvor mye det koster å eie bil. Jo dyrere bil desto større verditap. Så vær glad du ikke bryr seg om fancy biler, du sparer enorme summer pp å kjøre en edldre bil fremfor å lpne opp 600 000,- for å vise frem en flott bil. Oenfer spart er penger tjent.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS husk at dyre biler er en stor pengesluk, har lest at msnge av osd undervurderer hvor mye det koster å eie bil. Jo dyrere bil desto større verditap. Så vær glad du ikke bryr seg om fancy biler, du sparer enorme summer pp å kjøre en edldre bil fremfor å lpne opp 600 000,- for å vise frem en flott bil. Oenfer spart er penger tjent.

Beklager mye skrivefeil, ble litt i overkant engasjert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har faktisk ingen i min bekjentskapskrets som bryr seg om hvilken bil andre har. Glad jeg ikke bor der du bor.

Anonymkode: f1275...b44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Sprekk i bilradio: 84.000 for ny

Jada jalla, jeg går jo selvsagt på høggern om noe sånt skulle skje, akkurat som med alle andre biler. Har skiftet deler selv og det er i praksis ingen forskjell til alt det andre som står i gården - bortsett fra behovet for el-vernehansker.

Anonymkode: 3f350...e4a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...