AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hei! Spør her i tilfelle noen har samme erfaring og jeg kan få tips, takk på forhånd :) I det siste har jeg hatt mye smerter i nakken og rygg, hvor på jeg kjenner det mest når jeg skal sove. Dette har ført til at jeg ikke får sovet mer enn ca 3-4 timer hver natt pga smerter og strålinger nedover armene. Uavhengig av hvilken posisjon jeg sover i, har jeg smerter. Jeg kjenner ikke disse smertene når jeg er oppreist eller sitter. Jeg oppsøkte en fysioterapeut privat fordi smertene ble for intense, og han virket litt uerfaren. Jeg fikk en diagnose som jeg ikke følte var helt riktig. Deretter oppsøkte jeg en annen som ga meg en diagnose som ga mer mening, og han utførte lett massasje på ryggen. Etter massasjen spurte jeg om jeg skal gjøre noe spesifikke øvelser/trening og fikk til svar at jeg burde holde meg til lett trening. Ok tenkte jeg. Time nr 2 varte i cirka 20 minutter med LETT massasje, hvor jeg tenkte "er dette noe vits?" mens jeg lå på benken. Igjen, så spør jeg om jeg skal gjøre noe spesifikt med tanke på trening, får til svar "lett trening". Jeg merker ingen forskjell etter de to behandlingene jeg har fått, og jeg begynner å lure på om det er noe vits å dra på en tredje time. Jeg har til nå brukt over 3000,- med ingen forbedring. Burde jeg avlyse timen og heller finne råd på nettet for smertene mine? Eller fortsette disse timene? Anonymkode: 41907...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Kanskje du kan prøve en kiropraktor? Jeg har blitt fulgt opp av en kiropraktor hele veien med prolaps og hun har gjort alt mulig fra trykkbølge behandling til akupunktur, inkludert gitt meg øvelser. Anonymkode: e20a7...cc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Hvor lang tid har det gått mellom behandlingene? Og hvor mange økter med lett trening har du gjort? Min erfaring er at når man først har fått smerter i nakke og rygg, så tar det mye mer enn kun to behandlinger før man blir bra, og det krever at man er på selv og trener regelmessig. Har du riktig ergonomisk arbeidsstilling? Har du riktig pute og madrass? Anonymkode: d4a96...1f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Ville gått til kiropraktor. Anonymkode: 1993a...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Ville gått til kiropraktor og vært mer aktiv på fritiden. Anonymkode: c2db9...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Det er stor forskjell på fysioterapeuter, så jeg ville ha prøvd noen andre hvis du ikke er fornøyd med den du går til. Jeg går til en kommunal ansatt fysioterapeut og betaler 236,- for 30-45 minutter. Da er det massasje, tøying, og trening en gang i uka. (Dette går på egenandelstaket, så jeg har snart fri bruk.) Første time var samtale og fysisk gjennomgang, før hun kom med anbefalinger. Det er også spørsmål i begynnelsen av hver time om hvordan tilstanden er nå, hva som har hjulpet og ikke. Har fått øvelser å gjøre hjemme mellom timene. Ville ha sjekket kvalifikasjonene og omtalene hos de du har prøvd, for er det så lite å få ut av timene, så virker det ikke riktig. 🤔 Anonymkode: e875c...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Spør her i tilfelle noen har samme erfaring og jeg kan få tips, takk på forhånd I det siste har jeg hatt mye smerter i nakken og rygg, hvor på jeg kjenner det mest når jeg skal sove. Dette har ført til at jeg ikke får sovet mer enn ca 3-4 timer hver natt pga smerter og strålinger nedover armene. Uavhengig av hvilken posisjon jeg sover i, har jeg smerter. Jeg kjenner ikke disse smertene når jeg er oppreist eller sitter. Jeg oppsøkte en fysioterapeut privat fordi smertene ble for intense, og han virket litt uerfaren. Jeg fikk en diagnose som jeg ikke følte var helt riktig. Deretter oppsøkte jeg en annen som ga meg en diagnose som ga mer mening, og han utførte lett massasje på ryggen. Etter massasjen spurte jeg om jeg skal gjøre noe spesifikke øvelser/trening og fikk til svar at jeg burde holde meg til lett trening. Ok tenkte jeg. Time nr 2 varte i cirka 20 minutter med LETT massasje, hvor jeg tenkte "er dette noe vits?" mens jeg lå på benken. Igjen, så spør jeg om jeg skal gjøre noe spesifikt med tanke på trening, får til svar "lett trening". Jeg merker ingen forskjell etter de to behandlingene jeg har fått, og jeg begynner å lure på om det er noe vits å dra på en tredje time. Jeg har til nå brukt over 3000,- med ingen forbedring. Burde jeg avlyse timen og heller finne råd på nettet for smertene mine? Eller fortsette disse timene? Anonymkode: 41907...27f Gå til en osteopat eller en naprapat Anonymkode: 8943f...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Det var veldig, veldig merkelig at du ikke fikk spesifikke øvelser til å styrke muskulatur i området, eller å bidra til muskelavslapping i området. Her er mine tips som har slitt med nakke og skulder-smerter i flere år. Gjør 10-15 minutter med diafragmatiske pusteøvelser før du sovner, mens du ligger på rygg i senga. Jeg fikk mye av mine nakkesmerter av at jeg pustet med brystet og nakken da jeg sov. Da jeg fikk snudd dette, gikk 80% av nakkesmertene bort. Og så ville jeg sjekke at du ikke sover i feil posisjon, sjekk inn med kroppen din, hva er det du tror gjør at du har vondt, svakhet, stølhet, pusting, feil seng osv. Hvis senga har fått et søkk på midten kan det også ha noe å si. Eller om du har for høy pute. Anonymkode: 41491...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Ikke alle fysioterapeuter er like flinke, så finn en ny. Men, det er jo greit å finne årsaken til smertene da. Stress, dårlig muskulatur, og særlig hvis du har hodepute og madrass som ikke gir god støtte/ligger for høyt/lavt med hodet, er nyttig å se på som årsak. Anonymkode: 1cef4...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå