AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden I mange tråder her der menn spør om råd hvordan de kan få kona/samboer til å engasjere seg litt mer i deres sexliv, da kommer det gang på gang opp om han gjør nok husarbeid osv. Mitt spørsmål er, menn med lav libido. Hva motiverer de til å gjør husarbeid og blir det stilt samme krav/forhandlings kort av kvinner som bor sammen med de? Ikke vil de ha sex, så hva truer kvinner med da? Hvordan virker slik dynamikk i praksis? Anonymkode: 90250...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden først, et er ikke mannens sexliv, det er parets. Deretter - det kommer opp fordi man blir sliten av å gjøre "alt" alene og da er overskudd til sex ofte langt nede på listen. Til slutt - menn med lav libido ønsker vel gjerne ikke så mye sex? Anonymkode: babef...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Nå er det en gang slik at det bør minimum forventes at begge i husstanden bidrar med husarbeid. Problemet er at mange menn ikke innfrir minimumet, og menn blir da i hverdagen til et irritasjonsmoment for kvinner. Og irritasjon dreper sexlyst. Kvinner hopper ikke akkurat av kåtskap oppå en gorre lat mann som ikke orker å bidra. Det handler ikke om å true hverandre for å oppnå mer sex eller ikke. Det handler om å tilfredsstille hverandre på alle andre områder i forholdet slik at irritasjonsmomenter fjernes og gode følelser vekkes slik at sex faller mer naturlig. Når èn part i et forhold sliter med lav sexlyst så er det noe paret bør snakke om og løse sammen. Og trusler hører ikke hjemme i en slik setting. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Som sagt over, det er ikke mannens sexliv, det er parets. Og det er ikke kvinnens eller mannens husarbeid, det er parets. Disse to tingene har som regel bare en korrelasjonssammenheng, ikke en kausalsammenheng. Er manglende husarbeid et problem, i den grad at kvinnen må true med noe, er det flere ting i den "dynamikken" enn sex. Hun truer vel med å forlate ham da? Hvorfor beholde en mann som ikke fungerer praktisk, og som må trues? Anonymkode: a8db7...3a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I mange tråder her der menn spør om råd hvordan de kan få kona/samboer til å engasjere seg litt mer i deres sexliv, da kommer det gang på gang opp om han gjør nok husarbeid osv. Mitt spørsmål er, menn med lav libido. Hva motiverer de til å gjør husarbeid og blir det stilt samme krav/forhandlings kort av kvinner som bor sammen med de? Ikke vil de ha sex, så hva truer kvinner med da? Hvordan virker slik dynamikk i praksis? Anonymkode: 90250...1e6 Dem blir vel motivert av det samme som menn med høy libido, eller enslige menn, eller kvinner. Dem ønsker å ha rent tøy, ryddig og pent rundt seg, mat på bordet, slippe vond lukt...og så videre. Så noe dem deler med andre menn og kvinner i husholdningsfelleskap. Det å ønske fordele byrder/arbeid rettferdig. Tror du rotet litt med forståelse av disse andre trådene. Handler ikke om at kvinner skal true menn med å ikke "få" sex hvis dem ikke gjør mer husarbeid. Men om velmenende råd til menn som syns det er for lite aksjon på soverommet. Akkurat som å anbefale dem å vurdere å trene, gå ned i vekt, være velstelte, og mye annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Det er jo ikke slik at kvinner tenner på at menn gjør husarbeid, tror du har misforstått voldsomt. Det handler vel mer om mannen legger alt over på kvinnen som barn, husarbeid, planlegging osv så er kvinnen så utslitt at sex står nederst på lista. Fleste kvinner må ha overskudd for å ha lyst til å ha sex. Dette er enkel logikk, greit at mange menn får overskudd av sex. Likevel greit å forstå hvordan kvinner fungerer og ikke tro at om jeg støvsuger gulvet nå så har hun lyst på sex. Handler om byrde i hverdagen. Anonymkode: 4145a...2b0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Gubben har knapt gjort husarbeid siste 15 åra, gidder fremdeles ikke sex nå. Glad i å sovne på sofaen etter middagen er han også, så skulle jo tro energien var på plass til leggetid, men jammen sovner han da også. Men prøver denne oppskriften 15 år til, så blir det nok liv i senga igjen. Anonymkode: 08659...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Om en mann ikke gidder å gjøre husarbeid selv når han blir bedt om det, så kan kvinnen velge å gå fra han til slutt. Som jeg gjorde, bl.a. av nevnte grunn (men også et par andre grunner som var viktige). En mann som ikke gidder å bidra til fellesskapet, må finne seg i at han da kanskje blir utestengt fra fellesskapet og befinner seg plutselig alene. Så enkelt er det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Som alle over sier. Men det går selvsagt an å gi faen i husarbeid hvis den eneste motivasjonen var sex. Det er bare at det påvirker hele samlivet, helt uavhengig av sex. Så hvis du vil ha et kjipt forhold, et møkkete miljø og ende opp alene, så kjør på! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Du viser jo at lever i en stor misforståelse om du tror at husarbeid er et forhandlingskort for å motivere mannen til mer sex. Fakta er det at kvinner liker heller ikke husarbeid. Å få mannen til å gjøre mer husarbeid er ikke for å være slem mot han, men for å slippe å gjøre alt selv. Sammenhengen mellom husarbeid og sex er kanskje ikke lett (for en mann) å forstå.. Men du har jo egentlig et godt eksempel med en mann med lav libido. Da kan du se for deg at først skal han lage middag, så rydde opp, ordne med barna, lekser og legging, så rydde litt og når kvelden kommer skal han tilfredstille konen som har ventet hele ettermiddagen på å få sex. Det er kanskje lettere å se for seg dynamikken sånn? Men du tenker vel bare at en mann med lav libido ville aldri giddet å gjøre husarbeid?? Hvorfor skulle han det om han uansett ikke vil ha sex? Det fremstår som du tror at husarbeid er noe som ER kvinnens jobb. Og mannen er grei om han hjelper til litt... Og der er svaret at ingen tenner på en ansvarsfraskrivende partner, verken kvinne eller mann. Anonymkode: 7cb81...ef3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Husarbeid: som å være ryddig og holde familien i gang. Jeg giftet meg med en veldig ryddig fyr, han hadde lært mye hjemme med foreldre som var ryddige. Strøk skjorter, var mer ryddig enn meg og var aldri typen til å sitte på ræva. Engasjert i familielivet, glad i å finne på ting. Fikset og ordnet, bil, inne og ute. Det var sånn han var oppdratt. Libido høy og sexlivet ok. Men det er en egen greie, separat fra husarbeid. Kvinner som sliter seg ut i forhold har sannsynligvis ikke fått meg seg tegnene på hvordan partner er oppdratt hjemmefra, når det gjelder å ta i et tak. Se hvordan foreldrene hans er, hjemmet deres, og selvsagt hvor mye ansvar gutten er vant til å ta for oppgaver hjemme. Anonymkode: 5537a...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Min mann med lavt libido er mer natig på husarbeid enn meg, og opptatt av reine, rolige omgivelser, også for å tenne. Jeg har en tendens til prioritere enkelte typer husarbeid litt lavt (som rydding og oppvask), men vet at det blir mer på meg jo mer reint og ryddig det er hjemme (min del). Har aldri datet noen som var elendig på husarbeid. Men jeg har vært flinkere enn alle partnere utenom ham. Og han jobber mye, så han har mye disiplin for å få tatt husarbeid også. Anonymkode: 2e581...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): I mange tråder her der menn spør om råd hvordan de kan få kona/samboer til å engasjere seg litt mer i deres sexliv, da kommer det gang på gang opp om han gjør nok husarbeid osv. Mitt spørsmål er, menn med lav libido. Hva motiverer de til å gjør husarbeid og blir det stilt samme krav/forhandlings kort av kvinner som bor sammen med de? Ikke vil de ha sex, så hva truer kvinner med da? Hvordan virker slik dynamikk i praksis? Anonymkode: 90250...1e6 Det som motiverer meg til å gjøre det som er av husarbeid og praktiske gjøremål, er at jeg er en normal voksenperson. Kunne ikke falt meg inn å tillatt en stor skjevfordeling på dette. Da hadde jeg følt meg som en unge, eller som en voksenperson med nedsatt kognitiv fungering. I løpet av våre 21 år sammen, så har aldri «sex» og «husarbeid» blitt nevnt i en og samme setning. Det har like lite med hverandre å gjøre, som bilkjøring og å spise frokost. samtidig forstår jeg utmerket godt at kvinner kan miste seksuell tenning på en «mann» som ikke tar lik del i praktiske gjøremål som det hun gjør. Det er rett og slett jævlig stusselig. Anonymkode: 82243...aeb 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som motiverer meg til å gjøre det som er av husarbeid og praktiske gjøremål, er at jeg er en normal voksenperson. Kunne ikke falt meg inn å tillatt en stor skjevfordeling på dette. Da hadde jeg følt meg som en unge, eller som en voksenperson med nedsatt kognitiv fungering. I løpet av våre 21 år sammen, så har aldri «sex» og «husarbeid» blitt nevnt i en og samme setning. Det har like lite med hverandre å gjøre, som bilkjøring og å spise frokost. samtidig forstår jeg utmerket godt at kvinner kan miste seksuell tenning på en «mann» som ikke tar lik del i praktiske gjøremål som det hun gjør. Det er rett og slett jævlig stusselig. Anonymkode: 82243...aeb Godt svar. Kanskje TS faktisk forstår noe nå. Anonymkode: 7cb81...ef3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå