Sportydame Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Følger endel med på BBC News - og det som skjer i Storbritannia nå er at de deregulerer i byråkratiet for å henge med i svingene samt at de kutter i bistandsbudsjettene for å finansiere det økte forsvarsbudsjettet. De reverserer også det grønne skiftet for å øke egen produksjon av energi/gass. Samme med Equinor og Shell. De får samtidig mer enn 40% av gassen sin fra Norge p.t De presiserer også at de alltid har hatt et godt forhold til USA og at de skal fortsette med dette. Man gjør altså mer eller mindre det samme som USA. Jeg er spent på hvordan dette vil påvirke Hvermansen i Norge - og norsk politikk fremover. Foreløpig går det mest i hykleri og dobbeltmoral i Norge - men både Storbritannia og EU har omsider våknet. Jeg har fortsatt mine tvil til om EU har penger til de nye forsvarsbudsjettene sine - de blir også tvunget til å kutte i byråkratiet og offentlig sløsing og korrupsjon fremover. Hvorfor er ikke dette bra? Er det fordi endel lobbyister, som liker å kalle seg sosialdemokrater, har litt for mange svin på skogen ? 😉 BP shuns renewables in return to oil and gas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lønnesirup01 Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Det tvinges frem flere steder i Europa, men spørsmålet er om det skjer i Norge. I Tyskland har de nylig valgt en industrialist. Tyskland ER bygget på industri, og dette har alltid vært deres styrke. De forstår at de må jobbe og produsere noe, for å holde det gående. Og at den skjødesløse innvandringen ikke fungerer lenger. Kanskje har de endelig fått WWII nok på avstand til at de ikke føler de må "bøte på". Norge har dessverre ikke samme incentiver. Vi har mistet nesten all industri og sender pengene rundt i en Mikke Mus-økonomi der ingen produserer noe, men kan hive oljepenger på problemet. Skal vi nedskalere byråkratiet, så må jo disse menneskene ha en jobb å gå til. Og så lenge ingen faktisk lager noe, og formuesskatten gjør at gründere starter opp andre steder, så er det enten byråkratjobben eller sosiale stønader. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 7 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 7 timer siden Lønnesirup01 skrev (6 minutter siden): Det tvinges frem flere steder i Europa, men spørsmålet er om det skjer i Norge. I Tyskland har de nylig valgt en industrialist. Tyskland ER bygget på industri, og dette har alltid vært deres styrke. De forstår at de må jobbe og produsere noe, for å holde det gående. Og at den skjødesløse innvandringen ikke fungerer lenger. Kanskje har de endelig fått WWII nok på avstand til at de ikke føler de må "bøte på". Norge har dessverre ikke samme incentiver. Vi har mistet nesten all industri og sender pengene rundt i en Mikke Mus-økonomi der ingen produserer noe, men kan hive oljepenger på problemet. Skal vi nedskalere byråkratiet, så må jo disse menneskene ha en jobb å gå til. Og så lenge ingen faktisk lager noe, og formuesskatten gjør at gründere starter opp andre steder, så er det enten byråkratjobben eller sosiale stønader. Og mens norske politikere fortsetter denne runddansen uten insentiver og fortsetter å tro på luftslott - så fortsetter den norske krona å gå idass......eneste som kan redde stumpene av den er om reverseringen av det grønne skiftet kan gi den litt drahjelp igjen..... Jeg har fortsatt troa på regjeringsskifte til høsten - om ikke Jensemann &co påvirkes av resten av Europa og snur trill rundt på politikken sin.... 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Norge og EU kommer til å stritte i mot tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 6 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 6 timer siden Betasuppe skrev (15 minutter siden): Norge og EU kommer til å stritte i mot tipper jeg EU har allerede begynt på jobben - de deregulerer og satser på forsvaret - Tyske industrigiganter snur seg rundt - de satser på nyskapning, etc. Energipolitikken (bærekraftig energi) holdes tilbake av Høyrevridde krefter i EU: Nå kommer EUs lovforslag om 90 prosent kutt i 2040 Litt som FRP ønsker i Norge...... 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå