AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Noen som opplever at legesekretærer er frekke og har byttet fastlege pga det? Jeg har en ok lege men blir møtt med så mye frekkhet og hån når jeg snakker med sekretær. Sitter her og er helt sjokkert over oppførselen til en sekretær, hun var så ufin bare av at jeg stilte et spørsmål. Nå koker det her så hun. Alle vet jo hva det betyr… Jeg vurderer å bytte fastlege til et helt annet kontor pga den sekretæren er alltid nedlatende og ufin mot meg. Dagen her ble helt ødelagt pga det der. Anonymkode: fefc6...d52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen som opplever at legesekretærer er frekke og har byttet fastlege pga det? Jeg har en ok lege men blir møtt med så mye frekkhet og hån når jeg snakker med sekretær. Sitter her og er helt sjokkert over oppførselen til en sekretær, hun var så ufin bare av at jeg stilte et spørsmål. Nå koker det her så hun. Alle vet jo hva det betyr… Jeg vurderer å bytte fastlege til et helt annet kontor pga den sekretæren er alltid nedlatende og ufin mot meg. Dagen her ble helt ødelagt pga det der. Anonymkode: fefc6...d52 Send inn en klage i det minste… Anonymkode: bc8a1...513 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Send inn en klage i det minste… Anonymkode: bc8a1...513 Hvor gjør man det… Er ikke mulig å sende melding direkte til legen. Anonymkode: fefc6...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen som opplever at legesekretærer er frekke og har byttet fastlege pga det? Jeg har en ok lege men blir møtt med så mye frekkhet og hån når jeg snakker med sekretær. Sitter her og er helt sjokkert over oppførselen til en sekretær, hun var så ufin bare av at jeg stilte et spørsmål. Nå koker det her så hun. Alle vet jo hva det betyr… Jeg vurderer å bytte fastlege til et helt annet kontor pga den sekretæren er alltid nedlatende og ufin mot meg. Dagen her ble helt ødelagt pga det der. Anonymkode: fefc6...d52 Jeg vurderte det. Hos min lege var det en sekretær som alltid var ufin i telefon. Kjenner flere som bruker samme legekontor og de har opplevd det samme. En god venninne jobber som helsesekretær på legesenter og hun fikk helt sjokk over hva vi fortalte. Jeg er IKKE en sånn som ringer ned legen i tide og utide. I denne perioden hun satt i telefonen ringte jeg inn en gang med alvorlig lungebetennelse (det var rett før legen la meg inn når jeg dro på legevakten) og en gang jeg hadde skadet hånden og mistenkte brudd noe som ble bekreftet på røntgen (også etter å ha dratt på legevakten). Begge gangene fikk jeg et frekt svar om å ikke plage legen med unødvendigheter og ta to Paracet. Begge gangene på en frekk måte sånn at jeg satt igjen og tenkte: Hva faen? Nå har legesenteret mitt plassert noen andre i telefonen så det er sikkert noen andre enn meg som har klaget….. Anonymkode: 078a6...7cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vurderte det. Hos min lege var det en sekretær som alltid var ufin i telefon. Kjenner flere som bruker samme legekontor og de har opplevd det samme. En god venninne jobber som helsesekretær på legesenter og hun fikk helt sjokk over hva vi fortalte. Jeg er IKKE en sånn som ringer ned legen i tide og utide. I denne perioden hun satt i telefonen ringte jeg inn en gang med alvorlig lungebetennelse (det var rett før legen la meg inn når jeg dro på legevakten) og en gang jeg hadde skadet hånden og mistenkte brudd noe som ble bekreftet på røntgen (også etter å ha dratt på legevakten). Begge gangene fikk jeg et frekt svar om å ikke plage legen med unødvendigheter og ta to Paracet. Begge gangene på en frekk måte sånn at jeg satt igjen og tenkte: Hva faen? Nå har legesenteret mitt plassert noen andre i telefonen så det er sikkert noen andre enn meg som har klaget….. Anonymkode: 078a6...7cf Det er helt utrolig hvordan de får «lov» til å holde på mot andre mennesker. Det er så mye kommunikasjonsfeil og f eks venter jeg fortsatt på svar fra en prøve som ble levert inn i høst. De roter bort prøver etc. jeg sier ingenting om det. Men det på telefonen ble for mye - skal aldri ringe de igjen. Så vurderer skifte av legekontor. Anonymkode: fefc6...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Bestiller timene online, har ikke snakket med en legesekretær annet enn når jeg melder meg for time. Bare bytt lege. Anonymkode: df0cc...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Bestiller timene online, har ikke snakket med en legesekretær annet enn når jeg melder meg for time. Bare bytt lege. Anonymkode: df0cc...42a Jo men her har de klart å gjøre en henvisning feil så måtte ringe for å få det oppklart men da «koker» hun når jeg stiller et spørsmål til det. Helt håpløst å kommunisere når de «koker» og er frekke ved et spørsmål man lurer på. Jeg bare orker ikke. Anonymkode: fefc6...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Noen som opplever at legesekretærer er frekke og har byttet fastlege pga det? Jeg har en ok lege men blir møtt med så mye frekkhet og hån når jeg snakker med sekretær. Sitter her og er helt sjokkert over oppførselen til en sekretær, hun var så ufin bare av at jeg stilte et spørsmål. Nå koker det her så hun. Alle vet jo hva det betyr… Jeg vurderer å bytte fastlege til et helt annet kontor pga den sekretæren er alltid nedlatende og ufin mot meg. Dagen her ble helt ødelagt pga det der. Anonymkode: fefc6...d52 Hun hadde kanskje mye å gjøre/mange på inngående tlf. og syntes det var litt vanskelig å gi deg svar på spørsmål der og da… Var det frekt av henne å si det?🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Rødstrupa skrev (5 minutter siden): Hun hadde kanskje mye å gjøre/mange på inngående tlf. og syntes det var litt vanskelig å gi deg svar på spørsmål der og da… Var det frekt av henne å si det?🤔 Å koke betyr jo at hun er sint… Sint pga en pasient ringer og stiller spørsmål… Anonymkode: fefc6...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å koke betyr jo at hun er sint… Sint pga en pasient ringer og stiller spørsmål… Anonymkode: fefc6...d52 Det kunne bety at nå er det mye å gjøre… 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden «Nå koker det her» tolker jeg kun som at det er travelt på kontoret, ikke at hun er sint på deg. Det er et vanlig begrep. Anonymkode: 10296...be8 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå koker det her så hun. Alle vet jo hva det betyr… Anonymkode: fefc6...d52 Ikke du, tydeligvis 😅 Mange bruker dette uttrykket som: "Nå har jeg ekstremt mange baller i lufta" eller "nå har jeg veldig mye å gjøre" Anonymkode: d64ed...5e6 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har også klaget på det på vårt senter. Søsteren min hadde samme opplevelse (uavhengig) av hverandre. De gangene jeg trenger time booker jeg i appen. Gjør alt for å slippe å prate med de i telefonen. Slitt med angst opp igjennom og telefonsamtalen i seg selv krever så mye pga de sure sekretærene. Anonymkode: 55df4...2a7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Å koke betyr jo at hun er sint… Sint pga en pasient ringer og stiller spørsmål… Anonymkode: fefc6...d52 Nei, det kan bety at det er stor pågang, mange telefoner, mange henvendelser på pc, mange på venterommet.... og alle vil ha svar på noe. Det koker, det er travelt som bare det og mye å gjøre. Hadde aldri tolket det som at hun var sint, om en person på jobb sa at det koker her nå. Det betyr veldig MYE Å GJØRE! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Vel on hub så koker her eller koker til meg, tror det var sistnevnte siden jeg tolka det dithen. Jeg sa unnskyld og ikke meninga å forstyrre men altså… Anonymkode: fefc6...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Om hun sa koker her eller koker til meg, husker jeg ikke men jeg tolka det dithen så tror sistnevnte. Uansett så var det en uheldig samtale. Anonymkode: fefc6...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): «Nå koker det her» tolker jeg kun som at det er travelt på kontoret, ikke at hun er sint på deg. Det er et vanlig begrep. Anonymkode: 10296...be8 Ja, det er da helt vanlig å si hvis det er veldig travelt. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om hun sa koker her eller koker til meg, husker jeg ikke men jeg tolka det dithen så tror sistnevnte. Uansett så var det en uheldig samtale. Anonymkode: fefc6...d52 Tenker du har litt lett for å ta ting i verste mening, ingen "koker over" - som er uttrykket om man har fått nok - av et enkelt spørsmål. Jeg tror det er du, ts, som skal gå litt i deg selv. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om hun sa koker her eller koker til meg, husker jeg ikke men jeg tolka det dithen så tror sistnevnte. Uansett så var det en uheldig samtale. Anonymkode: fefc6...d52 Det er ofte ekstremt hektisk på fastlegekontorer, og legesekretærene har altfor mye å gjøre til tider. Jeg syns du bør være åpen for at du misforsto intensjonen og har feiltolket situasjonen og bruken av uttrykket. Anonymkode: d64ed...5e6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om hun sa koker her eller koker til meg, husker jeg ikke men jeg tolka det dithen så tror sistnevnte. Uansett så var det en uheldig samtale. Anonymkode: fefc6...d52 Fordi du mistolket henne og la motviljen til. Hun mente det garantert ikke sånn du tror. Det er et helt normalt uttrykk å si at "det koker" når det er svært mye å gjøre et sted, en arbeidsplass eller hjemme for den delen (mange unger i bursdag feks) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Sier folk enda legesekretær? Det er jo enten helsesekretær eller medisinsk sekretær..... Anonymkode: 3066c...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå