AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hei! merke så stor forskjell på islatten jeg kjøper på kafé, og den jeg lager hjrmme. Ser det brukes lettmelk/H-melk der og, så antar deg er selve kaffen det går på. Til må har jeg brukt pulver kaffe, men det skal vel helst være espresso? Bør jeg gå til innkjøp av en liten maskin? Er det i såfall en billig en som kan anbefales for en som er helt grønn? Anonymkode: 03cd5...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden For å oppnå samme iskaffe opplevelse som du får på cafeer.... Er det viktig med rett melk/kaffe forhold..... Og til det MÅ du ha Espresso..... Men før du går til innkjøp av en kapselmaskin som lager rimelig espresso.... Bør du kanskje prøve deg på "Nescafe" frysetørket kaffe, for da kan du oppnå mye kraftigere kaffe/espresso enn en vanlig kaffetrakter kan.... Jeg har iblant lagd en "kaffe essens" på 1 boks nescafe gull og 1 liter vann, pluss eventuelt sukker, som jeg fryser som isbiter.... Og når jeg trenger iskaffe, tar jeg et par "isbiter" og helder på melk.... Veldig enkelt og godt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Espresso har også forskjellig smak, så da må du finne en lignende de bruker. Anonymkode: fc560...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Hvis du først skal prøve pulverkaffe, så syns jeg du skal bruke en som er ment å lage espresso av, en som denne. En liten espressokanne kan også være praktisk, men om du har induksjonskomfyr så tror jeg kanskje ikke alle kan brukes på det. Jeg har en elektrisk kanne som er veldig lettvint å bruke, men dyrere enn de som settes på plate. Endret 1 time siden av Brunhilde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Jeg får helt lik smak som på kafe ved å blande kruttsterk espresso fra nescafe azera med isbiter og melk 😊 Anonymkode: 674c9...2b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Mokakanne er jo en rimelig måte å lage espresso på. Valg av kaffebønner betyr også mye. Men ville kanskje testet ulike pulverkaffer først, sånn som den lenket til over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Pulverkaffe? Det blir aldri god kaffe av det. Ingen kaffebarer bruker pulverkaffe av god grunn. Du vil få bedre iskaffe av omtrent all annen kaffe. De fleste kaffebarer selger kaffebønner som de selv bruker Anonymkode: 01f9a...e4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Takk for alle svar! Nettopp kjøpt Nescafe Azera, så tester det først:) Anonymkode: 03cd5...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Takk for alle svar! Nettopp kjøpt Nescafe Azera, så tester det først:) Anonymkode: 03cd5...b0b Du kan det, men det er ærlig talt som å prøve å gjenskape restaurantsaus med posesaus fra Toro. Anonymkode: 01f9a...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Jeg har lang erfaring som hobby-islatte-lager, og det skjedde en markant positiv endring på islatten min da vi gikk til innkjøp av en ordentlig kaffemaskin med god kaffekvern og espressofunksjon. Du må ut med over 10K for å få en skikkelig god maskin. Du kan selvsagt gå til innkjøp av en ordentlig manuell Sage, men det er (for min del iallefall) for mye styr. Jeg har brukt Nespresso i mange år og den smaker dritt i forhold til kaffe fra en god kvern. Det finnes også mange veldig gode koffeinfrie kaffebønner, som jeg har blitt helt forelsket i og til og med funnet ut at jeg ikke tåler koffein så veldig godt. Anonymkode: 046cf...d1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Sidespor: Hvor får du tak i koffeinfri kaffebønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå