AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #81 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det du og må skjønne er at slike barn har det ikke ok hjemme....i mange av tilfellene......sjekk ut foreldrene du heller...... Anonymkode: 96a81...e2f Det er ikke mitt barn sitt problem!! Og du er ekstremt naiv om du tror at alle barn som oppfører seg dårlig ikke har det bra hjemme. Det stemmer stort sett ikke. Og jeg hadde ikke hatt noen problem med å snakka hardt til ungen - OG foreldrene! I tillegg til personalet. Anonymkode: 0caa4...7fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #82 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Barnehagelæerer og pedagogisk leder i barnehage. Tenker at så lenge du snakker vennlig, setter deg ned på barnetsnivå og bare sier noe som: Hei, det der er ikke greit eller det kan man ikke gjøre mot andre. Da med lett og vennlig stemme. For mobbeatferd er noe som er i barnehager også, og selv om at du ikke jobber i barnehagen så er det greit å gå bort å si at det ikke er greit. Vi som jobber i barnehagen er tilstede hele tiden, men dessverre så kan det skje uheldige situasjoner som vi ikke får med oss for at det kan skje akkurat i det vi går til noen andre barn, eller må ta tak i andre situasjoner. Så en viktig tanke, om det hadde vært ditt barn og en annen forelder har observert en slik situasjon med ditt barn, hadde du satt pris på at de sa noe til ditt barn? Anonymkode: 6d6ae...4b3 Dere skal ikke være milde og vennlige i tonen ovenfor et stort barn som oppfører seg slik mot andre barn. Det vil jo gi totalt miksede signaler, dette må jo gi usikre barn. Rart at dere barnehagelærere ikke har skjønt dette? Om noen ser mitt barn holde på slik håper jeg virkelig de setter han/henne på plass. Det må gjøre tydelig! Ikke noe vennlighet og smil. Anonymkode: 0caa4...7fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #83 Del Skrevet 3 timer siden Jeg ville sagt rett ut "Hva er det du gjør? Det er ikke greit å spytte/slå/sette seg oppå så andre får vondt". Så ville jeg funnet en ansatt og fortalte hva som hadde skjedd. Dersom de er tilstede og egentlig burde fått med seg hva som skjedde, så ville jeg spurt hvorfor drikke grep inn / hvorfor de ikke tok over og overlot ansvaret til foreldren selv. Du må ta dette opp med styrer og gjerne sende inn som sak i SU. Mulig de sliter med bemanning eller ikke får hjelpen de trenger utenfra (er ikke alltid lett, selv om en del burde hatt hjelp). Dersom det ikke skjer noe ville jeg også vurdert å ta det opp med foreldrene til barnet. Fortell at "Ole" sier ofte at x er slem, dytter, slår, ikke stopper når noen gir beskjed. Si du har tatt det opp med barnehagen også. Reagerer de greit og med forståelse, gi det litt tid (men barnet skal jo selvsagt ikke oppleve dette ofte). Virker de å ikke forstå eller blir sint ville jeg meldt til BV. Da tenker jeg i hovedsak på at foreldrene bør få veiledning, ofte kan barn som er slik ha noe på hjemmebane. Trenger ikke være vold, men veiledning med hvordan sette grenser, oppfølging hos bup osv. Anonymkode: 892dd...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionas Skrevet 1 time siden #84 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skulle du lært barnet at man spytter om man er irritert? Wow du må ha høy iq! Lærer barnet å reagere med vold Anonymkode: 96a81...e2f Det var selvsagt ment på tull og ikke et seriøst råd. Tar du alt bokstavelig? Skjønte du ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå