AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #41 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde grepet inn øyeblikkelig og sagt at det ikke er lov å verken spytte eller lugge. Har grepet inn både på strender og lekeplasser. Om det er min eller andre sine barn. Ser jeg ikke foreldrene roper jeg ut: Hvem sitt barn er dette? Anonymkode: 1cf11...f6d Bra 👍 Takk og pris for mammaer som deg👏 Er helt og fullt enig! Anonymkode: c239d...04f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #42 Del Skrevet 3 timer siden Skjønner du virkelig ikke at det er DU som svikter barna når du står og ser på mishandling og bare trekker på skuldrene? Anonymkode: 76aee...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TingelingMom Skrevet 3 timer siden #43 Del Skrevet 3 timer siden Her er det bare å gripe inn. Jeg har grepet inn i mitt barn sin bhg uten at det var mitt barn som var involvert. To gutter begynte å sloss, dro de fra hverandre! Ingen tanker her, bare ren respons. Det trengs en landsby for å oppdra ungene og det er vi som mangler. Vi som ser og unngår den oppdragerrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #44 Del Skrevet 2 timer siden Selvfølgelig skal du reagere. Barnet ditt ser også at du ikke gjør noe. Anonymkode: 77bcf...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #45 Del Skrevet 2 timer siden Du må gi beskjed til de voksne i barnehagen, slik at de alltid kan ha ansatte som holder øye med disse barna, de må korigeres ved hver hendelse, slik at de ikke gjør dette igjen. Anonymkode: 27788...eb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #46 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikkesant, hadde jeg kommet og sett deg løfte ungen min opp etter ørene hadde jeg meisa deg rett ned og holdt foredrag etterpå om å stå opp for de som er svakere enn en selv. Hvor skada er du i huet om du syntes det er greit å bruke fysisk vold mot barn? Helt oppriktig trenger du en runde juling selv? Sånne som deg er grunnen til at unger slår og banker hverandre, gratulerer du er roten til problemet og du burde gjøre andre en tjeneste og flytte langt inn i skogen der du ikke påfører små sårbare mennesker varige men. Anonymkode: 6ecf8...ef4 Hadde du kommet og sett meg løftet ungen din opp etter ørene så hadde jeg fortalt deg hvorfor jeg gjorde det, og hva slags ufordragelig mobber av et barn du har. Jeg hadde sagt at "ser jeg dette igjen så kommer jeg til å gjøre det en gang til!" Du har hørt uttrykket løftet ungene opp etter ørene? Det er et uttrykk. Det vil bare si at man ikke er mild mot det barnet. Man setter det på plass, slik det bør være. Man står ikke å ser på hverken sitt eget eller andre barn bli utsatt for slike ting. Jeg tror det er omvendt, at det er slike milde foreldre som deg som er roten til at ungene oppfører seg helt ufordragelig. Barn trenger tydelige grenser og regler. Spesielt ved sånn drittoppførsel. Du er vel en av dem som skal fårstå deg ihjel på barnet i en slik situasjon "Ole, jeg ser at du er sint nå. At det er derfor du spytter og slår Per. Jeg forstår at du er sint" Ah, spar meg🤢 (Jeg er forresten ikke personen du siterte. Jeg er bare enig.) Anonymkode: 0caa4...7fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibelator Skrevet 2 timer siden #47 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tuller du? «Være så snill»? Hva med å opptre som en voksen og gripe inn litt kontant? Er det rart det er mye atferdsproblemer blant barn når voksne ikke reagerer? Anonymkode: 76aee...f36 Nordmenn er tafatte nisser. Alt handler om likes fra digital narkotika maskinen som er Limt fast i ene hånda. Europa går i dass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibelator Skrevet 2 timer siden #48 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tuller du? «Være så snill»? Hva med å opptre som en voksen og gripe inn litt kontant? Er det rart det er mye atferdsproblemer blant barn når voksne ikke reagerer? Anonymkode: Endret 2 timer siden av Vibelator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #49 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal du først snakke til dette barnet så er din framtoning for mild til at det vil ha noen effekt. Et barn som utviser så mye aggresjon trenger mer. Selv hadde jeg valgt humor som virkemiddel, da dette ofte kan ha en positiv effekt på barnet som er aggressiv. Målet er å få barnet til å slutte med adferden og tenke seg om. Hadde nok sagt noe slikt som dette i en humoristisk og morsom tone: "Så sterk som du er så kan du bli med i et sirkus" Så hadde jeg sett an reaksjon til barnet. Klarer du og overrumple og overraske dem positivt så hjelper det. Hvis ikke så hadde jeg forlangt at en ansatt oppholder seg i garderoben, siden alle barn har rett på en trygg hverdag. Anonymkode: fad47...4f9 Noen lugger, slår og spytter på barnet ditt også skal du tulle det vekk? Hvilket signal tenker du at du sender til ditt eget barn da? Det er greit at andre plager deg, vi bare ler av situasjonen og oppmuntrer barnet til å fortsette med å si at han er sterk? Anonymkode: a459e...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tindre1 Skrevet 37 minutter siden #50 Del Skrevet 37 minutter siden Eh ja. Grip inn. Uansett hvor. Å behandle andre dårlig er aldri ok. Husk: Dersom du bare står og ser på- så er du faktisk med på det! Si ifra til ungen, og ta direkte kontakt med ansatte. De har ANSVAR for at slikt ikke skal skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 minutter siden #51 Del Skrevet 17 minutter siden Ja, det kan du. Men vær direkte og unngå å pakke det inn i "kanskje vi ikke skal". Si bestemt at det er ikke lov å slå/spytte/sparke andre. Si i tllegg i fra til de som jobber i barnehagen. Anonymkode: aa70e...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå