AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Det er fire år siden jeg fødte sistemann. Har fått to store babyer på 4,5 kg, og fikk bekkenløsning tidlig i begge svangerskap. Lurer nå på om man kan få varig bekkenløsning? Har utrolig vondt i korsrygg, bekken og magemuskler. Klarer ikke sitte, ligge eller stå lenge. Er fulltidsstudent og må bytte på å sitte på forskjellige stoler og å ligge på gulvet å skrive (har heldigvis samlingsbasert studie). Noen som har hatt plager i åresvis og blitt bra igjen? Har vært totalt utslitt i en årrekke, smertestillende fungerer ikke. Nå er studietiden ferdig til sommeren, og jeg uroer meg for hvordan jeg skal klare meg i jobb. Anonymkode: 46ff1...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Du beskriver samme type smerter jeg har hatt siden siste fødsel og. Det er 4,5år siden nå... Hatt leger som fnyser heller enn å ta det seriøst, fysioterapeut som har påstått at jeg bare må trene meg opp igjen, men da blir alt myyye verre. Og ja, jeg forsøkte over tid. Nyeste tilskudd i rekken var en kiropraktor jeg fikk anbefalt. Denne trakk en linje midt på ryggen og sa at jeg behandler over streken også henviser jeg deg til MR. Kiropraktor torde ikke behandle resten etter å ha fått vite at det var fra svangerskap og fødsel uten å vite om det var forandringer som måtte hensyntas. Resultatet viste forstadier til prolaps som jeg ble sterkt anbefalt å la være i fred da inngripen kan risikere å gjøre det verre. Det ble også funnet ødem som kunne forklare andre plager. Som at ødemet blir irritert og derfor større jo mer aktivitet jeg er i. Og at det er årsaken til at det ikke var mulig å "bare trene seg opp igjen". Utover disse varige tingene så har jeg fått mange behandlinger hos kiropraktor nå, og det gir faktisk bedring. Jeg har mindre smerter enn siden før jeg ble gravid for aller første gang. Og jeg har fått flere svar på hva som feiler. Likevel, jeg er ikke smertefri, og vil trolig aldri bli helt smertefri heller. Jeg kommer til å fortsette å se etter muligheter for det, men etter flere år med såpass nedsatt funksjonsevne uten å bli trodd av helsepersonell, så er det å bli tatt på alvor, få noen svar og faktisk mindre smerter enn før en stor stor seier. Anonymkode: ba14a...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Har du trena deg opp da etter fødslene? Anonymkode: 5f3c4...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har samme symptomer som bekkenløsning etter to skader i bekkenet. Jeg greier til en viss grad å trene meg opp og har bedre eller verre perioder. På grunn av at jeg pleier å snakke med folk, har jeg pratet med en fysioterapeut som snakket om at han fikk justert mange med kronisk bekkenløsning ved å se på sammenhengene ned lårene, via hofter og rygg, alle disse stedene kan påvirke på bekkensmerter. Erfaringene mine med å ha hatt bekkensmerter på og av i over 20 år er at det ikke er noen klar «standard» i diagnostisering og behandling. Du kan derfor likså gjerne få hjelp fra naprapat, kiropraktor som fysioterapi. Om du har gått lenge med smerter kan du trenge smertebehandling også, der er Manuellterapaut er de desidert beste. Tiltak av typen stabiliserende bånd og rullestol kan og gi høyere livskvalitet. Jeg er håpefull på egen vegne, jeg kan gå noen måneder av gangen uten smerter, men så kommer det tilbake i perioder med at det skjer mye og jeg kanskje har gått for langt. På det verste kan jeg knapt gå og ståing funker enda dårligere. Bekkensmertene kan komme raskt hos meg, så jeg har episoder hvor jeg underveis på reiser har fått trøbbel, inklusive kjeft fra flyvertinner for å ha med meg bagasje jeg ikke greide å løfte. De er nokså døve på at jeg ikke viste at jeg kom til å bli dårlig akkurat den dagen. Så nå bestiller jeg i halvparten av flyreisene mine full assistanse og har prinsessenykker på tur av typen, nå skal jeg sitte en stund før jeg går videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Diagnosen heter kronisk bekkenleddsyndrom, og ja - kan være varig. Jeg har det fortsatt 11 år etter siste svangerskap, men mindre ille enn du beskriver. Det jeg har hatt mest nytte av var slyngetrening hos en manuellterapeut spesialisert på bl.a bekken. Generelt vil det være nyttig å styrke kjernemuskulatur. Avdeling for fysikalskmedisin på Ullevål satte diagnosen, men bidro ikke med annet enn litt rådgivning utover det. Unngå det som gjør vondt så langt det er mulig. For mange vil hormonsyklus påvirke hvor ille det kjennes, og hormonell prevensjon kan være til hjelp for en del. Anonymkode: 70b6f...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå