Katten.2.0 Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden https://www.nrk.no/urix/_-dette-er-starten-pa-handelskrigen-vi-har-fryktet-1.17317617 Så. USA er offisielt i handelskrig med ca. hele vesten nå. Dette kan jo bli svært interessant. Spesielt siden vi står utenfor både USA og EU, og kan bli dobbelt straffet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestia Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Ja, der ser man hvor mye EU er forhatt. Best å holde seg utenfor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden Kan noen forklare meg hvordan vi blir rammet når vi ikke er med i EU? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden iliah skrev (4 minutter siden): Kan noen forklare meg hvordan vi blir rammet når vi ikke er med i EU? EØS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden Celestia skrev (3 minutter siden): Ja, der ser man hvor mye EU er forhatt. Best å holde seg utenfor. Er ikke verdens største eu tilhenger, men i kampen mot trump så er jeg 100% på eu sin side. Får håpe EU kan rette fokus dit det trengs, og ikke fortsetter med disse elendige direktivene om hvordan vi skal isolere husene osv osv.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden iliah skrev (4 minutter siden): Kan noen forklare meg hvordan vi blir rammet når vi ikke er med i EU? Strengt tatt ikke. Det er to utfordringer, og det er at vi typisk har handlet gjennom den bilatereale avtalen mellom EU og USA, så vi har ikke en separat bilateral avtale på plass, og at USA behandler Europa som helthet utenfor Storbritania. Rent praktisk er vi fri til å etablere en bilateral avtale med USA og fortsette handel. Siden vi ikke er del av EU, har vi en del frihetsgrader. På den annen side handler ikke straffetollen om å straffe OSS, men å støtte og bygge opp om interne kapasiteter ; så det er liten grunn til at de kommer til å støtte opp om Norske behov ved å gå inn på en egen bilateral avtale. Se på det som Norsk landbrukstoll . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Assia Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Druid skrev (15 timer siden): Strengt tatt ikke. Det er to utfordringer, og det er at vi typisk har handlet gjennom den bilatereale avtalen mellom EU og USA, så vi har ikke en separat bilateral avtale på plass, og at USA behandler Europa som helthet utenfor Storbritania. Rent praktisk er vi fri til å etablere en bilateral avtale med USA og fortsette handel. Siden vi ikke er del av EU, har vi en del frihetsgrader. På den annen side handler ikke straffetollen om å straffe OSS, men å støtte og bygge opp om interne kapasiteter ; så det er liten grunn til at de kommer til å støtte opp om Norske behov ved å gå inn på en egen bilateral avtale. Se på det som Norsk landbrukstoll . Hmm https://www.nrk.no/norge/svensk-minister-vil-lofte-norsk-tollskvis-i-eu-1.17312542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Han er flink til å skaffe seg uvenner. Som min bestefar sier. Det er bra for USA på kort sikt, men på lang sikt er det nok ikke så lurt mtp samarbeid med Europa. Men han tenker kun USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Assia skrev (19 minutter siden): Hmm https://www.nrk.no/norge/svensk-minister-vil-lofte-norsk-tollskvis-i-eu-1.17312542 Jeg er overasket over at det tredje alternativet for EU ikke tas opp : å si opp den bilatereale avtalen med USA. Siden USA har dødsstraff, faller de strengt tatt ut som handlespartner for EU, hvilket gjør at det finnes en helt egen avtale for USA. Uten denne stiller de på lik linje som Belarus. Ganske kraftig verktøy, men det gir en klar melding. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestia Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden ltfutt skrev (17 timer siden): Er ikke verdens største eu tilhenger, men i kampen mot trump så er jeg 100% på eu sin side. Får håpe EU kan rette fokus dit det trengs, og ikke fortsetter med disse elendige direktivene om hvordan vi skal isolere husene osv osv.. Der er du og jeg faktisk helt enige. Hadde de droppet det og stjernene i øynene for pengene våre så hadde det sett annerledes ut. Holdningen deres til innvandring må også endres. Om dette hadde skjedd, så hadde jeg ikke vært så negativ. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Assia skrev (2 timer siden): Hmm https://www.nrk.no/norge/svensk-minister-vil-lofte-norsk-tollskvis-i-eu-1.17312542 Tja. Tenker at EU trenger stålet vårt og om de setter toll på det så biter de seg selv i halen...mulig de evt vil gjøre som Trump og presse Norge med i EU ved å sette opp toll - da risikerer de isåfall at EØS avtalen går i dass og at veien til EU blir enda lenger. Jeg er 110% sukker på at det egentlige målet til EU er oljepengene våre og selvsagt energien. Jeg lar meg ikke presse.. gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå