Gå til innhold

Hvorfor kollapser aksjemarkedet for tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Med tanke på at Donald Trump er en udetonert bombe som kan finne på hva som helst, og alle vet hvordan dette påvirker et økonomisk marked der man foretrekker stabilitet, er det bare å vente på fortsettelsen; i neste uke kan oppslagene være "Trump annekterer Canada" eller "USA i krig med Kina".

Og vi har bare sett den første måneden av en fire år lang presidentperiode ...

Anonymkode: 8ca1b...c64

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Med tanke på at Donald Trump er en udetonert bombe som kan finne på hva som helst, og alle vet hvordan dette påvirker et økonomisk marked der man foretrekker stabilitet, er det bare å vente på fortsettelsen; i neste uke kan oppslagene være "Trump annekterer Canada" eller "USA i krig med Kina".

Og vi har bare sett den første måneden av en fire år lang presidentperiode ...

Trodde likevel at penger og oppgang på børsen var viktig for Trump. Se på hans regjering, den er ca 40x rikere enn Bush regjeringen, som allerede var ganske rik.

Anonymkode: cd8d8...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trodde likevel at penger og oppgang på børsen var viktig for Trump. Se på hans regjering, den er ca 40x rikere enn Bush regjeringen, som allerede var ganske rik.

Når personlig prestisje blir viktigere enn alt annet, går det som det går; Hitler hadde heller ikke noe imot materielle goder.

For øvrig er Trump i en alder der det haster med å sette spor etter seg dersom man vil komme i historiebøkene, så hvem vet hva som blir det neste utspillet - hvilken påvirkning dette vil ha å si for aksjemarkedet, kan man selv tenke seg.

Alt som mangler nå, er at Kina invanderer Taiwan; også på den kanten begynner det å haste i forhold til lederens alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min magefølelse er at han jobber for Putin, da ville det jo kun være posetivt om han greier å sveke USA og vestens økonomi. Forje gang skule han bli gjenvalgt, denne gangen kan han pensjonere seg i Moskva når alt er over.....

Håper virkelig jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Schmuhu skrev (4 minutter siden):

Hæ? Kollaps? Det er ikke en gang verdt å vurdere ekstra innskudd. 

IMG_3491.thumb.jpeg.9cf0e879b99787b1f838caee5d6fcb01.jpeg

Schmuhu

Dette tror du vel ikke vil fortsette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Helt enig. Siden jeg ble ferdig med studiene for 4 år siden har jeg alltid vært vant til at boligmarkedet går i taket, og var heldig som kom inn på markedet ved senhøsten 2023 og fikk en relativt god handel ift den galskapen som Oslo-markedet er nå. Nå er jeg faktisk litt usikker på om det i det hele tatt var en god investering, ettersom boligmarkedet nok blir det neste som kollapser, da er det ikke bare noen tusenlapper, men fort noen millioner i kloakken.

Heheh morsom du. 

Anonymkode: d5a05...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Problemet er jo at sjefen sjøl, DT, er dum som et pølsebrød og dessuten har kvitta seg med alle kompetente folk som kunne tipsa ham om hvordan økonomi i et moderne samfunn virker. 

Når det er sagt, er det ikke sikkert det er så ille, USA utdefinerer først og fremst seg selv. 

Anonymkode: f6fa3...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

DnB fond. God avkastning i lang tid. Men nå raser det som aldri før....Over en uke siden Nasdaq har avsluttet positivt, og det skal bli verre, mye verre

Samme her, flere forskjellige. Solgte unna i kveld. Har ikke nerver til dette…. Sitter igjen med noen småfond til 50-60 000
(jeg deltok ikke den andre tråden om aksjer tidligere i dag)

Anonymkode: 25735...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva kan man forvente når verden velger frem presidenter som får Julius (apen) til å fremstå som over snittet kompetent.

Anonymkode: 0b001...3da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes mest synd på de som nærmer seg pensjonsalder og mest sannsynlig mister halve pensjonen p.g.a. kollapsen som nå kommer.

Anonymkode: dcb89...b3f

Jeg er 56, og nærmer meg pensjonsalder, men jeg selger meg ikke ut. Jeg har fremdeles 10 år igjen,  så jeg regner med at det er i pluss om 10 år. Jeg fortsetter som før. Det vil gå bra.

Anonymkode: 9f45d...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...