AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare det siste året har det vært større svingninger enn vi ser nå. En kollaps er det i alle fall ikke. Det sagt, jeg ville ikke utelukket at det kan skje. Tvilsomt, og om så skulle skje, hva så? Anonymkode: 4e694...79d Så er det -25% innen neste uke. Skulle ikke ha undret meg. Anonymkode: cd8d8...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette 👆 Aksjefond må være en langsiktig investering, og man VIL få nedganger, det er ingenting som alltid bare går opp. Men etter bunn kommer ny topp. For de som har is i magen. Anonymkode: d2bdd...b4d I neste liv kanskje, nå kollapser det bare Anonymkode: cd8d8...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden etter å ha sett disse aksje rådene på KG så er det virkelig ikke noe å beskymre seg for, er ikke første gang det er hylt kollaps her inne, sist for noen måneder siden, lurer på hvor den kollapsen ble av? er det den som kommer nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden Det positive med dette er vel at alle de rike onklene i USA som hjalp Trump til makten nå taper masse penger og kanskje Hololo skrev (1 minutt siden): etter å ha sett disse aksje rådene på KG så er det virkelig ikke noe å beskymre seg for, er ikke første gang det er hylt kollaps her inne, sist for noen måneder siden, lurer på hvor den kollapsen ble av? er det den som kommer nå? For noen måneder siden hadde vi en stabil verdensøkonomi ift forholdene nå, det kan du vel ikke være uenig i? Trodde at penger og aksjemarkedet var det aller viktigste for Trump og de rike onklene som hjalp ham til makten, derfor var jeg optimist da han ble valgt, nå trekker jeg meg bare ut. Anonymkode: cd8d8...652 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Del Skrevet 8 timer siden Hololo skrev (3 minutter siden): etter å ha sett disse aksje rådene på KG så er det virkelig ikke noe å beskymre seg for, er ikke første gang det er hylt kollaps her inne, sist for noen måneder siden, lurer på hvor den kollapsen ble av? er det den som kommer nå? Hvis du har fulgt med at det er ny president i USA nå, så er dine spådommer riktige nå! Anonymkode: 06f2f...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 8 timer siden #26 Del Skrevet 8 timer siden Jeg solgte de fleste fondene mine i januar, da Trump er for uforutsigbar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Del Skrevet 8 timer siden Synes mest synd på de som nærmer seg pensjonsalder og mest sannsynlig mister halve pensjonen p.g.a. kollapsen som nå kommer. Anonymkode: dcb89...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Del Skrevet 8 timer siden Cartman skrev (Akkurat nå): Jeg solgte de fleste fondene mine i januar, da Trump er for uforutsigbar. Smart, skulle ønske jeg hadde gjort det samme. Anonymkode: cd8d8...652 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #29 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes mest synd på de som nærmer seg pensjonsalder og mest sannsynlig mister halve pensjonen p.g.a. kollapsen som nå kommer. Anonymkode: dcb89...b3f Samme her, er heldigvis bare 29, så har fortsatt noen år igjen.. Anonymkode: cd8d8...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #30 Del Skrevet 8 timer siden Hovedsakelig pga Trump og alt tullet hans, spesielt tollmurene. Men i det lange løp er det bare en liten krusning på overflaten. Jeg sitter stille. Hvis BTC virkelig går ned, skal jeg kjøpe litt mer. Har ventet på det, jeg vil ikke kjøpe på 100k, nær ATH. Anonymkode: ddb32...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #31 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes mest synd på de som nærmer seg pensjonsalder og mest sannsynlig mister halve pensjonen p.g.a. kollapsen som nå kommer. Anonymkode: dcb89...b3f Hvorfor sprer du panikk? Dette scenarioet er lite sannsynlig. Anonymkode: ddb32...d4c 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #32 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes mest synd på de som nærmer seg pensjonsalder og mest sannsynlig mister halve pensjonen p.g.a. kollapsen som nå kommer. Anonymkode: dcb89...b3f Neida, jeg er nettopp blitt pensjonist og er ganske optimistisk. Har de siste 3-4 årene re-investert fra fond og over til gull og sølv, klokker, osv. Disse metallene kommer nå til å bli en "sky rocket". Mens noen taper, vinner andre.... slik er det alltid. Anonymkode: 06f2f...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #33 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neida, jeg er nettopp blitt pensjonist og er ganske optimistisk. Har de siste 3-4 årene re-investert fra fond og over til gull og sølv, klokker, osv. Disse metallene kommer nå til å bli en "sky rocket". Mens noen taper, vinner andre.... slik er det alltid. Anonymkode: 06f2f...934 Helt enig. Siden jeg ble ferdig med studiene for 4 år siden har jeg alltid vært vant til at boligmarkedet går i taket, og var heldig som kom inn på markedet ved senhøsten 2023 og fikk en relativt god handel ift den galskapen som Oslo-markedet er nå. Nå er jeg faktisk litt usikker på om det i det hele tatt var en god investering, ettersom boligmarkedet nok blir det neste som kollapser, da er det ikke bare noen tusenlapper, men fort noen millioner i kloakken. Anonymkode: cd8d8...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #34 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): DnB fond. God avkastning i lang tid. Men nå raser det som aldri før....Over en uke siden Nasdaq har avsluttet positivt, og det skal bli verre, mye verre Anonymkode: cd8d8...652 Jeg har også fond i dnb. Kan ikke se noen spesiell nedgang. Gikk jo ned like mye for 8 uker siden. Og var jo en nedgang på 100x dagens i september i fjor. Solgte jeg ikke da, og ikke under finanskrisen selger jeg ikke nå heller. Når vi når bunnnivå investerer jeg heller inn alt jeg har på sparekonto. Anonymkode: 5b50e...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #35 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er også i pluss totalt sett per d.d, men 10k ble barbert bort i løpet av de to siste dager. Etter Nvidia sikkert leverer elendige tall er disse fondene sikkert bare 1/3 verdt i overmorgen. Anonymkode: cd8d8...652 Hva med september i fjor? Solgte du unna alt da også? Anonymkode: 5b50e...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #36 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har også fond i dnb. Kan ikke se noen spesiell nedgang. Gikk jo ned like mye for 8 uker siden. Og var jo en nedgang på 100x dagens i september i fjor. Solgte jeg ikke da, og ikke under finanskrisen selger jeg ikke nå heller. Når vi når bunnnivå investerer jeg heller inn alt jeg har på sparekonto. Anonymkode: 5b50e...20a Det gjorde jeg heller ikke, jeg husker veldig godt kollapsen i Tokyo i august i fjor, da hadde jeg is i magen, spesielt fordi det tydet på en helt vanlig korreksjon, men nå er det så mye politisk uro i verden, ingen kan vel benekte det.... Anonymkode: cd8d8...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #37 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): I neste liv kanskje, nå kollapser det bare Anonymkode: cd8d8...652 Børsene har da aldri kollapset og ikke rettet seg før neste liv. Hva mener du egentlig her? Alt gikk bra gjennom både covid og finanskriser x3. Anonymkode: 5b50e...20a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 8 timer siden #38 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har siden 2024 investert i fond som har hatt god avkastning, men siste uken virker det som at hele markedet, spesielt i USA bare rakner. Er det starten på en langvarig finanskrise, slik som det var i 2008? Altså at alle midlene fordufter innen få dager hvis jeg ikke bare selger alt ut nå? Anonymkode: cd8d8...652 Min gjetning: DOGE har begynt å fjerne høykompetente medarbeidere i SEC og andre kontrollorganer, og dette fører til at tilliten til integriteten i det amerikanske finansmarkedet eroderer vekk. Kapitalen investeres andre steder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #39 Del Skrevet 8 timer siden Hvis man ikke tåler noen dager/uker (eller måneder som etter Ukraina-invasjonen) med nedgang har man ikke allverden i investerings markedet å gjøre. Det er langtidssparing, ikke korttids. De andre som har is i magen blir jo fornøyd da, for de tjener på at småsparere kjøper på topp og selger seg ut kjapt når det beveger seg. Anonymkode: 6115c...4f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #40 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis man ikke tåler noen dager/uker (eller måneder som etter Ukraina-invasjonen) med nedgang har man ikke allverden i investerings markedet å gjøre. Det er langtidssparing, ikke korttids. De andre som har is i magen blir jo fornøyd da, for de tjener på at småsparere kjøper på topp og selger seg ut kjapt når det beveger seg. Anonymkode: 6115c...4f6 Jeg har bare investert egenkapital, ikke noe gearing i det hele tatt, likevel, altfor stor risiko. Ønsker jo ikke å miste alle sparepengene heller som skal gå til fremtidige ting som hus eller bil. Anonymkode: cd8d8...652 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå