AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Jeg er ute etter en coach som kan gi veldig tett oppfølging gjennom en fase med livsstilsendring. Prisene, og ikke minst hva du får i prisen, varier veldig, ser jeg. Noen her som betaler for coaching? Hvor mye betaler du, og hva mottar du i tjenesten? Anonymkode: ed8aa...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Nei. Coach er ingen beskyttet tittel. Enhver "idiot" (unskyld) kan kalle seg coach. Derav de store prisforskjellene. De som faktisk har kurs og en eller annen utdanning innen "coaching" tar seg også betalt for det Anonymkode: 3165e...b66 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Ja, er klar over at det nok er en del useriøse. Jeg ønsker selvsagt å benytte meg av noen som har formell kompetanse. Og da lurer jeg på hva man kan forvente å måtte betale for en coach med god kompetanse som gir veldig tett oppfølging. Anonymkode: ed8aa...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden 700 kr i timen. Anonymkode: 5e231...86b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): 700 kr i timen. Anonymkode: 5e231...86b Er det samtale du får da? Digitalt eller fysisk møte? Eller får du også treningsveiledning? Anonymkode: ed8aa...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det samtale du får da? Digitalt eller fysisk møte? Eller får du også treningsveiledning? Anonymkode: ed8aa...015 Det høres ut som det er PT du egentlig er ute etter? Anonymkode: 8feb6...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres ut som det er PT du egentlig er ute etter? Anonymkode: 8feb6...3c9 Nei, jeg trenger en coach som kan følge opp både med trening og veiledning/ støtte på flere ting. Så en ren PT holder ikke, og heller ikke kun samtalecoach. Trenger 2-i-1, på en måte 😅 Anonymkode: ed8aa...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Betalt en HR coach i forbindelse med jobbsøking, jobb intervju og forhandlinger i etterkant. Betalte 990kr per time Anonymkode: 534d8...24a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Husk at alle kan kalle seg coach, og den bransjen tiltrekker seg folk som kanskje ikke selv har klart seg så godt. Ville heller gått til psykolog, de jobber også med livsstilsendring og motivasjon. Spesielt nyttig hvis det er snakk om følelser bak gammel atferd, f.eks ved slanking eller røykeslutt, etc. Anonymkode: bfd16...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei, jeg trenger en coach som kan følge opp både med trening og veiledning/ støtte på flere ting. Så en ren PT holder ikke, og heller ikke kun samtalecoach. Trenger 2-i-1, på en måte 😅 Anonymkode: ed8aa...015 Jeg tror det er et svært snevert marked her til lands for det du leter etter. Jeg tror du vil måtte ha en av hver. Uansett hva, så blir dette rådyrt for deg... Anonymkode: 8feb6...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg trenger en coach som kan følge opp både med trening og veiledning/ støtte på flere ting. Så en ren PT holder ikke, og heller ikke kun samtalecoach. Trenger 2-i-1, på en måte 😅 Anonymkode: ed8aa...015 Jeg er litt usikker på hva du mener med "følge opp"? Kan du utdype? Og hva er "flere ting"? Trening? Karriere? Rydde hjemme? Vekttap? Når det gjelder pris må du nok regne med en tusenlapp pr time. Kanskje rett i overkant og. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Jeg er litt usikker på hva du mener med "følge opp"? Kan du utdype? Og hva er "flere ting"? Trening? Karriere? Rydde hjemme? Vekttap? Når det gjelder pris må du nok regne med en tusenlapp pr time. Kanskje rett i overkant og. Med føle opp så mener jeg å få jevnlig oppfølging fra coachen. En som kan «mase» litt når jeg blir lei. Jeg kunne trengt veiledning med trening (holde kroppen frisk og funksjonell) kosthold (lære meg å ta gode valg) og veiledning på teknikker som kan endre tankesettet mitt når det kommer til å prioritere meg selv litt i hverdagen. Anonymkode: ed8aa...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror det er et svært snevert marked her til lands for det du leter etter. Jeg tror du vil måtte ha en av hver. Uansett hva, så blir dette rådyrt for deg... Anonymkode: 8feb6...3c9 Hva er «rådyrt»? For eksempel for en periode på 6 måneder. Anonymkode: ed8aa...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Husk at alle kan kalle seg coach, og den bransjen tiltrekker seg folk som kanskje ikke selv har klart seg så godt. Ville heller gått til psykolog, de jobber også med livsstilsendring og motivasjon. Spesielt nyttig hvis det er snakk om følelser bak gammel atferd, f.eks ved slanking eller røykeslutt, etc. Anonymkode: bfd16...1ce Ser ikke for meg at en psykolog pusher meg til å gjennomføre treningsøkter hen selv har laget til meg, eller gir meg enkle og gode kostholdsplaner som er gjennomførbare i hverdagen. Kort sagt, så trenger jeg et «spark bak» for å komme i gang. Jeg trenger en plan, og jeg trenger en som følger VELDIG opp på alle områdene planen omfatter; trening, kosthold, prioritering. Helst over en lengre periode. Anonymkode: ed8aa...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Betalt en HR coach i forbindelse med jobbsøking, jobb intervju og forhandlinger i etterkant. Betalte 990kr per time Anonymkode: 534d8...24a Hvor mye tid hadde du bruk for totalt i denne sammenhengen da? Anonymkode: ed8aa...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Med føle opp så mener jeg å få jevnlig oppfølging fra coachen. En som kan «mase» litt når jeg blir lei. Jeg kunne trengt veiledning med trening (holde kroppen frisk og funksjonell) kosthold (lære meg å ta gode valg) og veiledning på teknikker som kan endre tankesettet mitt når det kommer til å prioritere meg selv litt i hverdagen. Anonymkode: ed8aa...015 Høres ut som gode mål Men det er du som må gjøre jobben. Det er du som må sette av tid og gjennomføre trening. Det er du som må velge de rette ingrediensene basert på kunnskap og behov. Det hjelper lite at en betalt coach sender deg en melding dagen etterpå du skulle ha trent med spørsmål om du har trent. Eller at coachen ber deg liste opp hva du har spist den siste uka - etter at du har spist mye rart igjennom uka. Trenger du påminnelser så finnes det apper. Unnskyldninger for å ikke gjøre ting er gratis. Det som kanskje er mer det du trenger er "accountability". Har du en venn eller familiemedlem du kan trene sammen med? Det er lett å finne på en unnskyldning ovenfor seg selv for å ikke trene når du ikke gidder, men litt vanskeligere når du må avlyse en avtale med noen om å trene. Du må finne noe som gir deg motstand mot å droppe noe eller ta de enkle løsningene. Når det gjelder mat og kunnskap så finnes det både bøker, leksjoner, videoer og både private og offentlige tilbud om ernæring og kosthold. Når du da har kunnskapen så handler det mye om å unngå å dra hjem de tingene du ikke skal ha. Jeg sliter ekstremt med viljestyrke på kveldstid og dersom det er noe snacks i huset da så er det ekstremt enkelt å finne på en unnskyldning for å ikke kjøpe. Det er da enklere å ikke kjøpe snacksen i butikken. Tankesett og lignende har du flere alternativer for. Privat psykolog er et alternativ. Psykomotorisk fysioterapeut dersom dette kan kobles til kropp/muskler og sammenhengen der. Evnt coach som retter seg mot livsstil. Men jeg tviler på at du finner en coach som minner deg på å trene eller spise rett. Det betaler du i så tilfelle dyrt for. Jobben må du uansett gjøre selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Helt ærlig, det høres ut som om du trenger en kjæreste som kan gi deg et lite push. Anonymkode: 2c880...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden (endret) På ingen måte det samme, men jeg betaler 20$ i mnd for pro-abb hos chatGPT. Dette er jo KI, men jeg bruker den blant annet til å sette opp kostholdsplan og treningsplan som passer inn i livet ellers. Det funker nok ikke for alle, men det er relativt billig om du bare vil teste det (er i en tidlig fase selv ennå). Den har justert en fornuftig treningsplan for meg som tar høyde for et spesifikt program jeg har fått fra fysioterapeuten min pga en skade, i tillegg justerer den daglig hva jeg skal/bør spise. Er jeg litt ekstra slapp en dag før jeg beskjed og får anbefalinger til alteative øvelser. Nå er KI ingen coach da. Om det er «spark i ræva» du trenger, så funker KI dårlig, den vil jo helst please, så om du vil slappe av så oppfordrer den deg til det. Men om du har litt driv og vil få det til så ser planene den legger for meg veldig fornuftige ut. Endret 2 timer siden av Vestlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ikke for meg at en psykolog pusher meg til å gjennomføre treningsøkter hen selv har laget til meg, eller gir meg enkle og gode kostholdsplaner som er gjennomførbare i hverdagen. Kort sagt, så trenger jeg et «spark bak» for å komme i gang. Jeg trenger en plan, og jeg trenger en som følger VELDIG opp på alle områdene planen omfatter; trening, kosthold, prioritering. Helst over en lengre periode. Anonymkode: ed8aa...015 Det du beskriver er jo DIN jobb å gjøre for deg selv... Dessverre. Anonymkode: 8feb6...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er «rådyrt»? For eksempel for en periode på 6 måneder. Anonymkode: ed8aa...015 Det spørs jo helt hva du tenker, en time om dagen? En time per uke? Ta utgangspunkt i ca en tusenlapp i timen og beregne selv? Anonymkode: 8feb6...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå