AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden Får helsevesenet det som de vil så har alle en diagnose før 2030. Hva tror du er motivasjonen til å sette diagnoser på alt? Anonymkode: 6e132...906 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden Tror du bør forsøke å finne ut av hvordan du bedre kan balansere hverdagen din. Tror hvem som helst kunne blitt overveldet av alt du må sjonglere! At det går i rykk og napp er også helt menneskelig❤️ Sett av rom til avslapning, og kutt ned der du kan. Bestemte dager til f.eks. trening, og ikke fler dager enn du tenker er overkommelig ut livet (satt på spissen altså). Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og har selv ADHD. Å introdusere mer struktur i hverdagen har hjulpet meg betydelig. Sier ikke at du har ADHD, det er jeg absolutt ikke kvalifisert til - men det skader ikke å oppsøke tips og råd, og se om noe av det kan funke for deg også! Anonymkode: 16cff...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden Gaia skrev (1 time siden): Høres ut som at du har maniske perioder. Tenker at du burde få henvisning til psykiater for å sjekke ut dette. NEI, maniske perioder er mye mer enn dette. Det hun beskriver er vanlige svinginger i beste fall kanskje hypomani. Anonymkode: 4329d...2ab 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 2 timer siden #24 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): For deg gikk det fint, og det er bra. Det er ikke alt som går for alle, bare innstillingen er rett. Jeg har også studert i mange, mange år, og for meg ville det du foreslår ikke fungert. Alle er forskjellige, alle har forskjellige utgangspunkt og forutsetninger, og derfor også forskjellige muligheter. Anonymkode: 34748...e8b Nå var dette en kommentar til en/ ei som skrev at hun ikke visste om noen som hadde greid det. Skrev det jeg skrev for å vise at det faktisk går an. Man må så klart gi avkall på en del sosialt liv, men det kan faktisk funke for flere. Kjenner en del i min omgangskrets som også har greid dette bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 2 timer siden #25 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hverdagen min er veldig preget av psyken min og fysikken min som svinger kraftig. Jeg klarer å skjule alt som foregår på innsiden, så jeg fremstår alltid positiv, profesjonell og rolig. Jobber i 100% stilling, går studie og har små barn. Blir veldig lett overstimulert, og kan reagere på små lyder. Noen dager er værre enn andre. dårlig impulskontroll, ekstreme konsentrasjonsvansker. Må forlate huset om jeg skal lese til en eksamen eller skrive en oppgave. Sliter med relasjoner til venner og familie.. orker ikke og føler lite behov.. dette svinger veldig.. alltid vært sann. Sliter veldig med å være på jobb, det å fungere i 7,5 timer hver dag krever alt fra meg.. er helt utslitt mentalt, og skulle hatt mye tid til å hente meg inn.. får også ekstremt dårlig samvittighet for barna når jeg jobber så mye.. har også byttet jobb ekstremt mange ganger og svever på en rosa sky med en gang jeg får jobben, så kommer nedturen etterpå.. f.eks hele januaren og halve februar fungerte jeg meget godt med alt fra trening til jobb osv.. da hadde jeg ekstremt mye energi, men dette gikk utover kjæresten min. Jeg klarer liksom ikke helt å balansere det.. resten av februar er preget av mye overspising og mye tid til kjæresten men null energi og er i lite aktivitet .. mat er noe jeg generelt sliter med, mye overspising eller faste.. Har ekstremt mye overtenking og katastrofetanker. Plutselig får jeg helt ville business ideer som jeg tenker er helt geniale, men det blir jo aldri noe av.. dette kan være en dag jeg får helt vill med energi og fullt i motivasjon og inspirasjon.. Kunne sikkert skreve mye mye mer, men dette er jo noe av det.. Anonymkode: b8476...ad2 Spiseforstyrrelser, veldig svart-hvitt: alt eller intet, bipolar? Jeg synes du burde oppsøke psykolog og få hjelp til å sortere kaoset og få bedre balanse i livet. Du sier selv at du holder masken utad, men det skinner som regel igjennom likevel for andre at det er «noe» selv om du selv prøver hardt å skjule det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #26 Del Skrevet 34 minutter siden Gaia skrev (8 timer siden): Høres ut som at du har maniske perioder. Tenker at du burde få henvisning til psykiater for å sjekke ut dette. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Manisk- depressiv? Anonymkode: bff08...06b AnonymBruker skrev (8 timer siden): Muligens bipolar, men det kan kun en ordentlig utredning svare på. Er bipolar selv og kjenner meg igjen i noe av det du beskriver. Jeg har også mye indre stress , men fikser det meste utad. Har også ekstra gir og kan jobbe intenst, være ekstra på i nye og kjekke anledninger, ny jobb, nytt sted, ny mann.... Bipolar kommer i flere grader og alle med bipolar lidelse er ikke like/ det arter seg forskjellig både fra persontil person og ogsånoengangeri livsfaser. Det kan være en superkraft og det kan være en hemsko. Og det kan være begge deler. Anonymkode: 07b2c...1db Om dette hadde vært bipolar så antallet med bipolar diagnose vært mye høyere enn det e nå. Anonymkode: 17cc8...fb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #27 Del Skrevet 21 minutter siden Hva er "normalt" lenger? Normalitetsbegrepet er blitt så snevert at det nesten bare er roboter uten individuelle menneskelige følelser, naturlige oppturer og nedturer i livet, som passer inn i det. Småbarnsmamma her som er kronisk utslitt og stiller likevel på 100% jobb med 0 reservekrefter. Men om jobbdagen er lite travel, og barna oppfører seg, kan jeg få plutselig burst av energi og ville gjøre alt på en gang, krampetrekning sosialt eller begynne med oppusningsprosjekter. Så brenner det seg ut og jeg blir sliten igjen. Patologiserer det aldri. C'est la vie. Men gjerne ta en tur til legen og hør med om det du opplever er avvikende. Anonymkode: 4f059...a47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå