Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #1 Del Skrevet 8. mars 2006 Jeg sa opp deltidstilling som cafemedarbeider i mai 2005 og har fremdeles ikke fått en attest! har etterlyst den flere ganger, men fått til svar at jeg skal få den snart hver gang! Jeg synes dette er meget frustrerende da jeg synes det er vanskelig å søke på stillingere og mangle attest. Jeg har da skrevet at jeg mangler attest, men at de kan ringe tidligere arb. giver får å få info. Men jeg har en følelse av at dette fremstår som litt rart og at jeg vil bli lagt nederst i bunken da jeg mangler de papirene jeg trenger... Noe jeg kan gjøre for å få den attesten bort sett fra å mase på tidligere arb. giver? har jeg noen lov jeg kan hendvise til...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. mars 2006 #2 Del Skrevet 9. mars 2006 Slutt å skrive at du mangler attest. Bruk tidligere arbeidsgiver som referanse, og ikke nevn noe om attest. De fleste potensielle arbeidsgivere kommer ikke til å spørre om attester engang. Fortsett å spørre etter attesten hos tidligere arbeidsgiver, men forsøk å ikke bli masete. Du har vel i og for seg krav på en attest, men gode referanser er verd så mye, mye mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2006 #3 Del Skrevet 9. mars 2006 Skriv attesten selv, dvs beskriv arbeidsoppgavene du har hatt og at du har utført dem tilfredsstillende (såframt du har det). Så tar du med attesten og får tidligere arbeidsgiver til å undertegne. Kjenner flere som har gjort det slik. Og hjalp en kollega av meg som sluttet til å gjøre det slik. Arbeidsgiver hadde rett og slett ikke tid og ork til å styre slikt selv, så han syntes det var veldig greit å bare lese igjennom for godkjenning og tilslutt undertegne. Synes alltid det er greit med en attest. Tross alt kan den sjefen du hadde på arbeidsplassen slutte, og da har man plutselig ingen på stedet som husker at du jobbet der. Attesten skrevet på papir vil du alltod ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 9. mars 2006 #4 Del Skrevet 9. mars 2006 Tross alt kan den sjefen du hadde på arbeidsplassen slutte, og da har man plutselig ingen på stedet som husker at du jobbet der. Attesten skrevet på papir vil du alltod ha ← Sier meg enig i den.. Folk bytter jo jobb ofte og det kan være greit å ha det nedskrevet. Dessuten er det jo lett å "glemme" folk også.. Er ikke noe særlig til referanse det.. Men forsett å mas på arbeidsgiver, du har jo krav på det. Foreslå evt. at du kan skrive den selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå