Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At vi er blitt såpass bortskjemte at vi ikke lenger kan se hvor heldige vi er i forhold til andre land. Det er ingen myte at vi har det bra.

Vi er i ferd med å importere en mistro til myndighetene tilsvarende den de har i USA, enda vi er milevidt unna amerikanske tilstander. Når mistilliten er 100% på plass så vil samfunnet gå i oppløsning og vi vil ikke kunne samarbeide eller bli enige om noen ting lenger, og vips er det duket for at folk som VIRKELIG ikke kan stole på tar over kontrollen. 

Men pr. i dag  er det blitt så mange idioter som har større tro på egen vurderingsevne enn å overlate tenkingen til de folkevalgte, fagfolk og myndigheter. Det startet med vaksinemotstand, men nå beveger vi oss i retning hvor vi faktisk også må kjempe mot flat earthers og andre forskrudde folk som tror vi er blitt ført bak lyset. 

Vi burde vært for godt informerte og solide som samfunn enn at slike ting skal få fotfeste, og jeg klarer ikke se noe annen grunn til et egosentrisk fokus som er blitt så stort at troen på egne evner, intellekt og kritisk tenkning er blitt oppblåst, grotesk og helt forvrengt.

Anonymkode: 8f3bc...23d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var og er fremdeles flaut at politiet kon i en ødelagt gummibåt til Utøya. Heldigvis hjalp de til de som kunne, naboene rundt der.

det som gjør meg  både flau og rasende er hvor stor makt media har. Tv2 filma fra et helikopter, barn og ungdom som blir skutt ned in real time og det blir sendt på tv. Ikke en dritt blir gjort. Kun «vi var der først» stolthet. 

Media har mer makt, penger og ressurser enn politiet. Er vi rustet for om noe like ille skulle skjedd igjen? Det er skremmende og flaut å tenke på. For jeg tror svaret er nei. 

Vi kutter og nedlegger og sparer alt som er offentlig og kommer samfunnet til gode.

Alt privatiseres og blir kjøpt opp. Noe av det private er helt topp, feks privat helse. Det enkeltmennesket kan betale seg til. Fungerte ikke posten og nsb bedre før?

Verdens beste og rikeste land med den dårligste kollektivtransporten, skoler, lærere helse og omsorg og sikkert mye annet. 

men verdensmestere i bistand, det er vi. Har det hjelpt? Nei. Alt er verre og ingenting hjelper. Alt er korrupt og alle får komme hit og fortsette med kvinnehat og rare forandringer vi tillater pga dems kultur og at vi skal være så snille. 

Anonymkode: 99a11...981

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

At det er så mange sjenerte, innadvendte og beskjedne folk her som ikke tør å by på seg selv. De tør ikke prate. Noen av oss, ikke alle. 

Anonymkode: 9b24e...e6f

AnonymBruker
Skrevet

At vi har tatt inn så sinnsykt med utlendinger. 

Anonymkode: 19d3c...bac

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 22.05):

Nordmenn som reiser til Dubai gjør meg flau. Så harry! 

Anonymkode: 563cf...304

Ey...jeg skal reise dit neste jul. Det er liksom kun der og Gran Canaria det er varmt . Hvis man ikke drar til Asia da....

Anonymkode: 6802b...383

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn i Spania som stemmer FrP og insisterer på å snakke norsk og spise kjøttkaker. 

Anonymkode: 485a1...cfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Arrogansen  kaldheten overfladiskhete. å det å tro vi er bedre enn andre, våres mest populære pizza heter grandiosa for en god grunn!

Anonymkode: ba484...018

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 0.40):

Den dårlige engelsken 

Anonymkode: f6ee1...e35

Synes faktisk de fleste nordmenn snakker bra Engelsk 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Synes faktisk de fleste nordmenn snakker bra Engelsk 

Det er vi faktisk kjent for i utlandet. 

Anonymkode: d5fab...a0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 17.17):

Ey...jeg skal reise dit neste jul. Det er liksom kun der og Gran Canaria det er varmt . Hvis man ikke drar til Asia da....

Anonymkode: 6802b...383

Hørt om Kapp Verde eller andre steder med kort reisetid og hvor en ikke er fan av ,,fredens religion'', hat imot kvinner/homofile osv?

Anonymkode: 793f8...9c1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 17.10):

At det er så mange sjenerte, innadvendte og beskjedne folk her som ikke tør å by på seg selv. De tør ikke prate. Noen av oss, ikke alle. 

«Bæsjeden og prompsjert», det nye norske uttrykket. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinneguiden

Anonymkode: a48de...769

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble pinlig berørt (og sint) da jeg så Støre og Stoltenberg sitte og slikke ryggen til Trump. Og det flårete smilet til Støre.

Anonymkode: 689af...817

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At så mange forventer at staten skal oppføre seg som forelderen vår. 

Anonymkode: 34a60...693

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ble pinlig berørt (og sint) da jeg så Støre og Stoltenberg sitte og slikke ryggen til Trump. Og det flårete smilet til Støre.

Anonymkode: 689af...817

pust ut og vær litt Sveits 

Anonymkode: cec77...302

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er vi faktisk kjent for i utlandet. 

Anonymkode: d5fab...a0f

Jepp. Ikke bare oss, men de nordiske landene generelt. Vi er blandt de beste i verden på engelsk.

Hører det støtt og stadig fra amerikanere og briter.

Anonymkode: 48597...573

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (På 9.2.2025 den 15.02):

Er det kun utenlandsreiser dette gjøres på? Aldri opplevd innenlands. 

Det pleier å gjøres på charterturer til syden. Har ikke opplevd det de 2-3 siste gangene.

Anonymkode: e3f8a...694

AnonymBruker
Skrevet

At enkelte personer som er født og oppvokst i Norge, ett av verdens tryggeste land, sitter på nett og forsvarer og fremsnakker Putin og Russland, mens de klager på hvor korrupt Norge er og hvor dårlig ytringsfrihet vi har her i landet.
Hvis de vil ha russiske tilstander, så foreslår jeg at de flytter til Russland, istedet for å skrike om at vi bør ha det sånn i Norge.

Anonymkode: 5e186...04e

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ingenting, jo kanskje at vi tror at skisport er så stort og viktig 

Anonymkode: 95594...857

AnonymBruker
Skrevet

Janteloven 

Anonymkode: 1d26c...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...