AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Ja, som overskriften sier. Jeg likte godt å løpe før (den gangen kalte vi det "jogging", så dere skjønner at det er noen år siden, haha). Nå har jeg endelig gått ned de kiloene som kom ved graviditet og etterfølgende depresjon, så nå tenkte jeg å teste ut om jeg greier å komme i noenlunde løpeform igjen. Men det sitter så langt inne! Mange vil nok tenke "herregud, skjerp deg, bare gjør det, ingen andre bryr seg". Disse tankene har jeg også, men det hjelper altså ikke. Har noen andre vært gjennom dette? Finnes det apper ( helst gratis) som kan hjelpe mens jeg går/løper? Satser på snille kommentarer. Selvfølelsen og selvtilliten er lav nok som den er. Anonymkode: 07513...fed 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar Hei! Jeg startet på scratch rett etter påske ifjor. Begynte med nybegynnerprogrammet til Løplabbet (det ligger på hjemmesiden deres). Siden jeg fulgte det programmet, så hadde jeg også et mål med treningen og fokuserte på det fremfor at jeg var i så dårlig form. Lykke til👏 Anonymkode: 38a7b...fc8 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Del Skrevet 3. februar Glemte å skrive at fra å så vidt klare å jogge sammenhengende i 3-4 minutter, så klarer jeg nå sammenhengende i 50 min!! Holder på med nybegynner + programmet nå. Jeg bruker lenger tid siden jeg også går på langrenn. Anonymkode: 38a7b...fc8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 3. februar #4 Del Skrevet 3. februar Løpe litt, gå litt, løpe litt, gå litt. Finnes ingen apper som gjør at du klarer å jogge 20 km på dag 1. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #5 Del Skrevet 3. februar Jammen, fine er att det er noe som heter intervalltrening, og det er nøyaktig det du skal begynne med. Så da løper du ikke (les:jogger) neida, du driver med intervaller du, så når alle lurer følt på hvor langt og lenge du løper, så der du rart på de att du driver med intervalltrening du, og slett ikke sånn umotens løping. Så start med intervaller, så tenker jeg løpeformen kommer til sommeren. Anonymkode: cfa9b...b7a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 3. februar #6 Del Skrevet 3. februar Sånne ting er litt merkelig, om det er skam eller dørstokkmila. Kjenner på det selv også. Så stusser jeg litt på hvorfor det ikke heter jogging lenger? 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #7 Del Skrevet 3. februar "Dress down" 😂 Ikke kle deg i superteknisk løpejakke, tights og raske briller, ta heller på noe som ser hakket mer avslappet ut, for da er det ingen som reagerer om du jogger sakte eller går. Egentlig burde du ikke bry deg - you go, girl! 👌 Tror generelt aldri jeg har tenkt en negativ tanke om noen som er ute og jogger. De "vinner" jo alle over oss som ikke er ute og jogger akkurat da! Anonymkode: 276dc...336 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 3. februar #8 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, som overskriften sier. Jeg likte godt å løpe før (den gangen kalte vi det "jogging", så dere skjønner at det er noen år siden, haha). Nå har jeg endelig gått ned de kiloene som kom ved graviditet og etterfølgende depresjon, så nå tenkte jeg å teste ut om jeg greier å komme i noenlunde løpeform igjen. Men det sitter så langt inne! Mange vil nok tenke "herregud, skjerp deg, bare gjør det, ingen andre bryr seg". Disse tankene har jeg også, men det hjelper altså ikke. Har noen andre vært gjennom dette? Finnes det apper ( helst gratis) som kan hjelpe mens jeg går/løper? Satser på snille kommentarer. Selvfølelsen og selvtilliten er lav nok som den er. Anonymkode: 07513...fed Hva andre tenker slutter du fort nok å bry deg om (og strengt tatt bryr de færreste seg om hva du gjør uansett ). Hopp på hesten og sett i gang. Det viktigste for deg, fra min egen erfaring, er å legge en opptreningsplan som ikke gir deg «vondter». Alt fra senebetennelse til det som verre er. Når man går fra utrent og noen kilo for mye med noen år ekstra på baken.. er det lett å trene feil. Alt fra dårlig utstyr og fokus, til overtrening grunnet gleden med å være i gang igjen. Ingenting er kjipere enn å kjenne verket i ankelen, leggen, kneet eller lignende akkurat når du plutselig begynner å se resultater. Invester i noen gode joggesko og vurder en kombinasjon av ulike treningsformer. Personlig går jeg motbakke (fjelltur) i kombinasjon med jogging/løping, men sykling osv er også en fin måte å gi beina litt hvile fra belastningen løpingen er i starten. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #9 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jammen, fine er att det er noe som heter intervalltrening, og det er nøyaktig det du skal begynne med. Så da løper du ikke (les:jogger) neida, du driver med intervaller du, så når alle lurer følt på hvor langt og lenge du løper, så der du rart på de att du driver med intervalltrening du, og slett ikke sånn umotens løping. Så start med intervaller, så tenker jeg løpeformen kommer til sommeren. Anonymkode: cfa9b...b7a Ville også startet med intervaller, løpe 3-4 minutter og 1 minutts pause og så fortsette sånn i så mange omganger du ønsker, antal repetisjoner kan gå ned etterhvert som tempoet går opp. Så finn en kort strekning som du kan begynne med. Tenk ikke på strekningen du løper, foluser på å klare de 3-4 minuttene og bruk det minuttet med pause bra. Anonymkode: 6168a...699 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #10 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, som overskriften sier. Jeg likte godt å løpe før (den gangen kalte vi det "jogging", så dere skjønner at det er noen år siden, haha). Nå har jeg endelig gått ned de kiloene som kom ved graviditet og etterfølgende depresjon, så nå tenkte jeg å teste ut om jeg greier å komme i noenlunde løpeform igjen. Men det sitter så langt inne! Mange vil nok tenke "herregud, skjerp deg, bare gjør det, ingen andre bryr seg". Disse tankene har jeg også, men det hjelper altså ikke. Har noen andre vært gjennom dette? Finnes det apper ( helst gratis) som kan hjelpe mens jeg går/løper? Satser på snille kommentarer. Selvfølelsen og selvtilliten er lav nok som den er. Anonymkode: 07513...fed Ingen skam i å løpe uansett størrelse! Jeg syntes det er kult jeg når jeg ser folk som er ute og trimmer. Spiller ingen rolle om vekt. Ikke tenk på det. Folk er snillere enn du tror🥰 U go girl! Fort gåing og litt løping er bra . Trenger ikke å sprenge deg i begynnelsen men heller øke på etterhvert . Anonymkode: 4aa5d...64d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wor Skrevet 4. februar #11 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, som overskriften sier. Jeg likte godt å løpe før (den gangen kalte vi det "jogging", så dere skjønner at det er noen år siden, haha). Nå har jeg endelig gått ned de kiloene som kom ved graviditet og etterfølgende depresjon, så nå tenkte jeg å teste ut om jeg greier å komme i noenlunde løpeform igjen. Men det sitter så langt inne! Mange vil nok tenke "herregud, skjerp deg, bare gjør det, ingen andre bryr seg". Disse tankene har jeg også, men det hjelper altså ikke. Har noen andre vært gjennom dette? Finnes det apper ( helst gratis) som kan hjelpe mens jeg går/løper? Satser på snille kommentarer. Selvfølelsen og selvtilliten er lav nok som den er. Anonymkode: 07513...fed Hvis du er selvbevisst, løp i skogen. Ellers støtter jeg de andre gode forslagene som har kommet her. Du kan også kjøpe deg vektvest og gå med den i noen uker/mnd. Da får du opp pulsen og får trent beinmuskulatur. Da vil du bygge opp kapasitet som gjør det lettere å gå over til løping etterhvert 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #12 Del Skrevet 4. februar Vektvest er et godt tips! Gå med den en stund før du løper, forebygger oppstartsskader og. Beinhinnebetennelse er ikke gøy, og ikke minst demotiverende. Lykke til, uansett om du går, løper eller kryper gruser du de som sitter på sofaen! Anonymkode: 2d7cc...608 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #13 Del Skrevet 4. februar Anbefaler dette: https://loplabbet.no/artikler/treningsprogram/12-ukers-nybegynnerprogram?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAkoe9BhDYARIsAH85cDM1HFvV1iRBj5xy0uQ9710iwMOA2v10vJ8lpqJf-qwz8CuDHm0nPQ0aAsSREALw_wcB Og ingen legger merke til deg Løp på kvelden, ikke så mange ute da! Anonymkode: 67e5a...b66 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #14 Del Skrevet 4. februar 5k runner er fin, begynner med lite jogging/løping og øker gradvis. Anonymkode: 3e70f...5d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #15 Del Skrevet 4. februar Jeg anbefaler raske briller jeg da, de hjalp meg mye i starten, for jeg følte at ingen kjente meg igjen med dem og jeg kunne lett unngå eventuell øyekontakt 😛 Anonymkode: ead95...539 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #16 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, som overskriften sier. Jeg likte godt å løpe før (den gangen kalte vi det "jogging", så dere skjønner at det er noen år siden, haha). Nå har jeg endelig gått ned de kiloene som kom ved graviditet og etterfølgende depresjon, så nå tenkte jeg å teste ut om jeg greier å komme i noenlunde løpeform igjen. Men det sitter så langt inne! Mange vil nok tenke "herregud, skjerp deg, bare gjør det, ingen andre bryr seg". Disse tankene har jeg også, men det hjelper altså ikke. Har noen andre vært gjennom dette? Finnes det apper ( helst gratis) som kan hjelpe mens jeg går/løper? Satser på snille kommentarer. Selvfølelsen og selvtilliten er lav nok som den er. Anonymkode: 07513...fed Tenker motsatt: når jeg ser tykke/utrente mennesker som trener, så tenker jeg bra for de, og heier på de. Anonymkode: a6d67...1ee 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #17 Del Skrevet 4. februar Hvorfor føler du det på den måten? Alle starter jo et sted. Jeg startet å løpe for ett år siden, etter 3 barn og null trening på mange år. Jeg var i veldig dårlig form. Tips til å komme igang: - Start helt rolig. De første turene kan du veksle mellom å gå og løpe. Ikke kjør deg helt ut, da mister du motivasjonen. - Ikke overbelast deg i startfasen, da er det lett å få belastningsskader. - Spe på med gåturer i et tempo som øker pulsen, men langt i fra maks. Snakketempo. Trapp gradvis opp 😊 Anonymkode: 250ba...373 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #18 Del Skrevet 4. februar Skjold skrev (16 timer siden): Løpe litt, gå litt, løpe litt, gå litt. Finnes ingen apper som gjør at du klarer å jogge 20 km på dag 1. Dette. Det er ingen som bryr seg hvordan du jogger, TS. Jeg ser stadig folk som jogger i løypa der jeg går, hvor de jogger en lyktestolpe, går 4, jogger 1 (som eksempel). Man starter der man er, og jobber seg oppover. Anonymkode: e0b39...f01 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 4. februar #19 Del Skrevet 4. februar Kan trøste deg med at så godt som ingen tenker på at du er ute å løper i hele tatt. Om noe så tenker folk det er bra. Skulle det være en og annen ressurssvak person som har noe negativt å bidra med så er det virkelig ikke noe å bruke energi på. Det er folk som er utrent som er mest imponerende å se kommer seg ut for å jogge. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #20 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, som overskriften sier. Jeg likte godt å løpe før (den gangen kalte vi det "jogging", så dere skjønner at det er noen år siden, haha). Nå har jeg endelig gått ned de kiloene som kom ved graviditet og etterfølgende depresjon, så nå tenkte jeg å teste ut om jeg greier å komme i noenlunde løpeform igjen. Men det sitter så langt inne! Mange vil nok tenke "herregud, skjerp deg, bare gjør det, ingen andre bryr seg". Disse tankene har jeg også, men det hjelper altså ikke. Har noen andre vært gjennom dette? Finnes det apper ( helst gratis) som kan hjelpe mens jeg går/løper? Satser på snille kommentarer. Selvfølelsen og selvtilliten er lav nok som den er. Anonymkode: 07513...fed Ville prøvd å tenke på hva du selv ville tenkt? Er du så slem? Spør du meg er det mer skamfult å være mor med dårlig helse og ikke gjøre noe med det, enn å være en med dårlig helse som jobber med å løse problemet og gjøre noe med saken Ser jeg overvektige og utrente ute på tur jubler jeg inni meg, for det er jo å gjøre noe bra for seg selv! Skjønner ikke hvorfor det å ta tak i et problem er skamfullt. Og selv de som er ute og trener som om de aldri har gjort annet, har jo gjort annet. Selv veltrente har perioder med sykdom, skader, graviditeter (!!), som gjør de tungt å komme igang igjen. Alle burde ha forståelse spør du meg. Og heie på hverandre! nei tenkt det helle slik, det er mer skamfullt å bli i sofaen når man vet at det ikke er en bra ting for en selv… Anonymkode: c5494...9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå