Gå til innhold

Når slutte å se på en serie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange episoder ser du før du slutter å se på en serie?

Holder på med første episode her og kjeder meg men er usikker på om jeg bør se mere.

Anonymkode: 6877e...82e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har den fått veldig god omtale rundt omkring, kan jeg holde ut til 3, 4 eller 5 episode, ingen regel for det egentlig. Da jeg så Succession, tok det vel 3-4 episoder, med Yellowstone måtte jeg gjennom enda flere før det fenget. Game of thrones har jeg hoppet av nå etter 7-8 vel (?), orker bare ikke mer….

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig sjelden mer enn 1-2 episoder. Som regel har jeg bestemt meg i løpet av første episode om jeg skal fortsette eller ikke. 

Anonymkode: 5e4e6...242

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det holder med en episode. Eller en halv... Liker jeg ikke første episode har det aldri hjulpet å se flere episoder. 

Anonymkode: e256a...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke mer hvis jeg kjeder meg etter en episode. Livet er for kort, ass. 

Jeg droppet ut av The Bear tidlig og mange prøver å overbevise meg om å fortsette, men jeg ser på serier for underholdning. Da skal jeg jo like det. 

Endret av Kålrota
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maks én som regel. Unntaket er serier som har fått ekstremt mye omtale der det påpekes at de tar seg opp ettehvert, da kan jeg strekke det til to episoder.

Anonymkode: 0533e...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har flere ganger skrudd av både filmer og serier etter bare noen minutter, fordi jeg følte at det ikke var noe for meg. Det er ofte noe skummelt som får meg til å skru av. Jeg ser aldri på skrekk, og kan gjerne gi opp ting med 13-års grense, fordi jeg blir urolig av det.

Anonymkode: 0708d...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser vanligvis minst 2. Første episode går mye med til introduksjoner og de får ikke vist skikkelig hvordan serien er. Av og til når den er bare halv-god, så ser jeg hele sesongen og så fjerner den fra listene mine så jeg ikke ser videre sesonger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på serien. 

Om det er en serie som bruker mye av første episode til å introdusere konsept og personer, så kan jeg tenke at det tar seg opp i neste episode, og gir det kanskje to eller tre før jeg gir meg. 

Andre serier kan jeg innse at dette ikke er for meg i løpet av de første minuttene. Da settes på en måte stil og stemning, og serien skal fortelle litt om hva slags serie den er. 
På den annen side kan jeg også fenges i løpet av få minutter, hvis det er "rett serie". 

Har jeg troen på serien, eller er litt usikker på hvor den vil, vil jeg gjerne gi den en hel episode før jeg gir meg. 

Og noen ganger liker man jo de første sesongene, og så detter man bare av etter hvert... 

Anonymkode: ae70c...d26

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor mange episoder ser du før du slutter å se på en serie?

Holder på med første episode her og kjeder meg men er usikker på om jeg bør se mere.

Anonymkode: 6877e...82e

Jeg ser alle, det er nesten hver gang. Kan ikke slutte etter en episode. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være forsiktig med å gi opp for tidlig også. Breaking Bad startet noe forsiktig etter hva jeg husker, men ble bra etterhvert. Severance startet absurd, men ble meget underholdende. 

Misliker serier som prøver for mye i begynnelsen for så å kollapse fullstendig i episode 4.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nesten bare britisk krim. Det er god underholdning. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tester med to epiy første, om jeg liker den da "må" jeg se den ferdig. Unntaket er serier som aldri blir ferdige, slik som the walking dead.

Anonymkode: e31a2...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tester med to epiy første, om jeg liker den da "må" jeg se den ferdig. Unntaket er serier som aldri blir ferdige, slik som the walking dead.

To episoder først skulle det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mellom 3 og 8. 8 om den har høy rating på imdb.

Lovpriste serier jeg bare ikke har klart å like er bla Jessica Jones, The Good Place og Schitt’s Creek. 

Anonymkode: dbe2d...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vent til du er sikker. Så tar du avgjørelsen.

Anonymkode: b005b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

For en dårlig formulert overskrift 

Anonymkode: 613a7...d23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...