AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Jeg blir gal!!! Jeg vet ikke hvorfor jeg mister hår og jeg er drittlei. Det siste året har jeg fått viker og håret blir tynnere og tynnere. Pluss at jeg har fått fett hår, jeg har aldri hatt fett hår. 😣 Det klør noe sinnsykt i hodebunn og har gjort det siden jeg begynte å miste det. Dagen etter vask på kvelden så er det fett allerede. Jeg vasker håret 3 ganger i uken. Har vært hos hudlege, Cato Mørk for 4 år siden, han sa jeg har genetisk håravfall. Har lest om det, det står man mister hår i 4-5 år, så stopper det. Nå er det over 5 år siden og jeg mister hår enda. Da er det ikke genetisk da. Har tatt blodprøver, normale verdier, mangler ingenting. Har prøvd alle sjampoer som finnes, ingenting hjelper. Bruker Daxxin sjampo nå, hjelper ingenting. Har også brukt Elocon og Diprosalic liniment, hjalp litt men etter 2 mnd begynte det å falle igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det hemmer meg i mange ting, fordi jeg føler meg stygg på håret. Klær og sminke hjelper ikke, når håret er dritt. Har ikke klipt meg på 1 år og 8 mnd. Jeg tør ikke gå til frisør med dette fæle pistrete håret. Tenkte å bestille time på Aleris privat hudlege, men er redd hun ikke hjelper meg og da blir det bortkastet, privat hudlege er dyrt. Hva skal jeg gjøre? Hjelp meg! Kvinne. Anonymkode: aa302...a52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar Bør komme deg til hudlege. Har du evnt hatt korona? Her hadde jeg utviklet eksem pga korona sa hudlegen. Så fikk en væske som må has i hodebunn 2 ganger om dagen. Og noen tabletter, tablettene må en desverre betale selv får ikke på blå resept. Blitt noe bedre med håravfall, men slitt fortsatt med mye kløe og eksem Anonymkode: 2a156...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #3 Del Skrevet 3. februar Alder? Overgangalder og hormonelle endringer?Kommet ifbm svangerskap eller liknende? Her satte jeg kroppen helt ut av system da jeg begynte med periodisk faste. FANTASTISK for kropp og hode! Men helt tydelig en hormonell ubalanse (eller ny balanse?) som ga nettopp det du beskriver. Helt identisk! Fikk enkelt orden på det ved å bruke Fungoral etter anvisning, Nisim sjampo samt en veldig fet og god balsam som virker lenger. Vet ikke om det funker for alle. Men datter fikk samme problem etter antibiotikakur, kjørte samme behandling på henne og problemet med borte med en gang,. Rett og slett soppinfeksjon. Hos meg pga hormonelle endringer, hos henne pga antibiotika. Så jeg vasket da først håret med Nisim for fett hår, så Fungoral (virke i 5 minutter), og så endte jeg opp med OGX Coconut balsam som jeg sørger for å la virke lenge på hodebunnen. Masse hår har vokst ut igjen. Tok endel googling for å forstå hva som skjedde...og ikke minst skjønne at hodebunnen TRENGER masse fuktighet selv om den virket fet. Faktisk var den skikkelig skikkelig tørr. Måtte få orden på soppinfeksjonen og deretter den tydeligvis ekstremt tørre hodebunnen. Dette startet for 1,5 år siden, nå er håret tilb ake i tipp topp shape og jeg bruker fortsatt fungoral ved behov (tendens til kløe), men ellers bare Nisim og OGX. Om du ikke har testet denne kombinasjonen, så gjør det. Mitt problem var 100% identisk med ditt, og dette fikset biffen. Men så kan det selvsagt være at det er individuelt og ikke hjelper deg. Jeg vet ikke. Men ville prøvd om du ikke har gjort det. Fungoralen tar jo soppinfeksjoner i huden. Veldig viktig om du ikke har prøvd. Men også særdeles spesielt om du har vært hos så mange spesialister og ingen har behandlet deg mot soppinfeksjonen da... så håper jo at du har prøvd det. Men må gjøres i alle fire ukene altså, holder ikke med en gang. Må følge anvisningen til punkt og prikke. Men veldig rart om mitt råd skulle være bedre enn masse hudlegers råd... anyways. Måtte jo bare nevne dette. Anonymkode: ad3f3...0a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslafravest Skrevet 3. februar #4 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alder? Overgangalder og hormonelle endringer?Kommet ifbm svangerskap eller liknende? Her satte jeg kroppen helt ut av system da jeg begynte med periodisk faste. FANTASTISK for kropp og hode! Men helt tydelig en hormonell ubalanse (eller ny balanse?) som ga nettopp det du beskriver. Helt identisk! Fikk enkelt orden på det ved å bruke Fungoral etter anvisning, Nisim sjampo samt en veldig fet og god balsam som virker lenger. Vet ikke om det funker for alle. Men datter fikk samme problem etter antibiotikakur, kjørte samme behandling på henne og problemet med borte med en gang,. Rett og slett soppinfeksjon. Hos meg pga hormonelle endringer, hos henne pga antibiotika. Så jeg vasket da først håret med Nisim for fett hår, så Fungoral (virke i 5 minutter), og så endte jeg opp med OGX Coconut balsam som jeg sørger for å la virke lenge på hodebunnen. Masse hår har vokst ut igjen. Tok endel googling for å forstå hva som skjedde...og ikke minst skjønne at hodebunnen TRENGER masse fuktighet selv om den virket fet. Faktisk var den skikkelig skikkelig tørr. Måtte få orden på soppinfeksjonen og deretter den tydeligvis ekstremt tørre hodebunnen. Dette startet for 1,5 år siden, nå er håret tilb ake i tipp topp shape og jeg bruker fortsatt fungoral ved behov (tendens til kløe), men ellers bare Nisim og OGX. Om du ikke har testet denne kombinasjonen, så gjør det. Mitt problem var 100% identisk med ditt, og dette fikset biffen. Men så kan det selvsagt være at det er individuelt og ikke hjelper deg. Jeg vet ikke. Men ville prøvd om du ikke har gjort det. Fungoralen tar jo soppinfeksjoner i huden. Veldig viktig om du ikke har prøvd. Men også særdeles spesielt om du har vært hos så mange spesialister og ingen har behandlet deg mot soppinfeksjonen da... så håper jo at du har prøvd det. Men må gjøres i alle fire ukene altså, holder ikke med en gang. Må følge anvisningen til punkt og prikke. Men veldig rart om mitt råd skulle være bedre enn masse hudlegers råd... anyways. Måtte jo bare nevne dette. Anonymkode: ad3f3...0a8 Kupper tråden til ts jeg, for jeg har også store problemer med hårtap...Har alltid hatt kjempetykt hår, og nå har jeg ila 1 år mistet så mye at det er bare noen pistrete fjom igjen 😢 Jeg kom frem til at stress er årsaken hos meg (tap av begge foreldre på kort tid, økonomiske problemer m.m.) Det jeg lurte på er hvor ofte du brukte den komboen i starten. Ser du skriver 4 uker, men etter det, hva så? Og når begynte du å merke forbedring? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #5 Del Skrevet 3. februar Jeg hadde samme problem, manglet heller "ingenting" i følge blodprøver. Men det gjorde jeg. Lang historie kort; jeg la om kosthold. Mye animalsk (ikke prosessert), grønt, og minimalt med prosessert mat, sukker, gluten, osv. Jeg har ikke cøliki. .men jeg tror likevel at gluten har vært en av flere syndere i forhold til å gi dårligere næringsopptak. Vær obs på visse vitaminer og om de er rett innenfor normalen eller godt innenfor. Særlig b12, folat, jern, d vitamin. Jeg hadde b12 på 200-tallet som ble omtalt som "normalt", men jeg hadde visst funksjonell b12 mangel. B12 er veldig viktig for hårvekst. Jodmangel er noe som ikke kan påvises på blodprøver, så du kan også ha mangel på dette uten at du tenker over det. Viktigste kilden til jod er fra hvit fisk. Det er mange næringsstoffer som er viktig for hårvekst. Flere b vitaminer, d vitamin, jern, sink, selen, omega 3, jod, riktig type proteiner, kalium, magnesium, m.m. Det er også viktig å vite at for mye selen kan gi hårtap, så hvis du spiser paranøtter, ta en pause fra det. Har ikke viker lenger, og håret er ikke tynt og pistrete. Anonymkode: 930df...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #6 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg blir gal!!! Jeg vet ikke hvorfor jeg mister hår og jeg er drittlei. Det siste året har jeg fått viker og håret blir tynnere og tynnere. Pluss at jeg har fått fett hår, jeg har aldri hatt fett hår. 😣 Det klør noe sinnsykt i hodebunn og har gjort det siden jeg begynte å miste det. Dagen etter vask på kvelden så er det fett allerede. Jeg vasker håret 3 ganger i uken. Har vært hos hudlege, Cato Mørk for 4 år siden, han sa jeg har genetisk håravfall. Har lest om det, det står man mister hår i 4-5 år, så stopper det. Nå er det over 5 år siden og jeg mister hår enda. Da er det ikke genetisk da. Har tatt blodprøver, normale verdier, mangler ingenting. Har prøvd alle sjampoer som finnes, ingenting hjelper. Bruker Daxxin sjampo nå, hjelper ingenting. Har også brukt Elocon og Diprosalic liniment, hjalp litt men etter 2 mnd begynte det å falle igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det hemmer meg i mange ting, fordi jeg føler meg stygg på håret. Klær og sminke hjelper ikke, når håret er dritt. Har ikke klipt meg på 1 år og 8 mnd. Jeg tør ikke gå til frisør med dette fæle pistrete håret. Tenkte å bestille time på Aleris privat hudlege, men er redd hun ikke hjelper meg og da blir det bortkastet, privat hudlege er dyrt. Hva skal jeg gjøre? Hjelp meg! Kvinne. Anonymkode: aa302...a52 Kan det være fall og ubalanser i hormoner? Fall i østrogen kan gi håravfall. Anonymkode: 9433a...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #7 Del Skrevet 3. februar Ferritin bør være over 70 ved håravfall. Jeg mister mye hår så fort jeg kommer under 60-70 i ferritin, men man får ikke beskjed om å ta jerntilskudd før nivået er mye lavere. Jeg tar jern daglig og sjekker med blodprøve noen ganger per år. Bruker også nisim shampo Anonymkode: a34d8...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #8 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alder? Overgangalder og hormonelle endringer?Kommet ifbm svangerskap eller liknende? Her satte jeg kroppen helt ut av system da jeg begynte med periodisk faste. FANTASTISK for kropp og hode! Men helt tydelig en hormonell ubalanse (eller ny balanse?) som ga nettopp det du beskriver. Helt identisk! Fikk enkelt orden på det ved å bruke Fungoral etter anvisning, Nisim sjampo samt en veldig fet og god balsam som virker lenger. Vet ikke om det funker for alle. Men datter fikk samme problem etter antibiotikakur, kjørte samme behandling på henne og problemet med borte med en gang,. Rett og slett soppinfeksjon. Hos meg pga hormonelle endringer, hos henne pga antibiotika. Så jeg vasket da først håret med Nisim for fett hår, så Fungoral (virke i 5 minutter), og så endte jeg opp med OGX Coconut balsam som jeg sørger for å la virke lenge på hodebunnen. Masse hår har vokst ut igjen. Tok endel googling for å forstå hva som skjedde...og ikke minst skjønne at hodebunnen TRENGER masse fuktighet selv om den virket fet. Faktisk var den skikkelig skikkelig tørr. Måtte få orden på soppinfeksjonen og deretter den tydeligvis ekstremt tørre hodebunnen. Dette startet for 1,5 år siden, nå er håret tilb ake i tipp topp shape og jeg bruker fortsatt fungoral ved behov (tendens til kløe), men ellers bare Nisim og OGX. Om du ikke har testet denne kombinasjonen, så gjør det. Mitt problem var 100% identisk med ditt, og dette fikset biffen. Men så kan det selvsagt være at det er individuelt og ikke hjelper deg. Jeg vet ikke. Men ville prøvd om du ikke har gjort det. Fungoralen tar jo soppinfeksjoner i huden. Veldig viktig om du ikke har prøvd. Men også særdeles spesielt om du har vært hos så mange spesialister og ingen har behandlet deg mot soppinfeksjonen da... så håper jo at du har prøvd det. Men må gjøres i alle fire ukene altså, holder ikke med en gang. Må følge anvisningen til punkt og prikke. Men veldig rart om mitt råd skulle være bedre enn masse hudlegers råd... anyways. Måtte jo bare nevne dette. Anonymkode: ad3f3...0a8 Som sagt så har jeg prøvd alt, både sjampoer og vitaminer. Har også prøvd Nisim sjampo og Fungoral også, fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, ingen forskjell, mister like mye hår og hodebunnen klødde. Ts Anonymkode: aa302...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #9 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som sagt så har jeg prøvd alt, både sjampoer og vitaminer. Har også prøvd Nisim sjampo og Fungoral også, fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, ingen forskjell, mister like mye hår og hodebunnen klødde. Ts Anonymkode: aa302...a52 Ha fokus på hva nivåene dine ligger på ved test, fremfor at du har tatt tilskudd. Jeg tok også tilskudd, men hadde ingen effekt. Kostholdet måtte gjøres noe med i tillegg, og mengden tilskudd måtte også tilpasses i forhold til hva testene viste. Anonymkode: 930df...3d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #10 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ha fokus på hva nivåene dine ligger på ved test, fremfor at du har tatt tilskudd. Jeg tok også tilskudd, men hadde ingen effekt. Kostholdet måtte gjøres noe med i tillegg, og mengden tilskudd måtte også tilpasses i forhold til hva testene viste. Anonymkode: 930df...3d3 ferritin ligger på 27, jern på 22, s jern 33 og b12 på 446. Ts Anonymkode: aa302...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #11 Del Skrevet 3. februar Det høres ut som at du har en eller form for eksem. Du må jo selvsagt gå til hudlege. Finn en som er ekspert på hodebunn og håravfall. Anonymkode: ce89f...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 3. februar #12 Del Skrevet 3. februar Det kan være så mye: genetisk, hudsykdommer, irritasjon i hodebunn, stress (som også kan gi mer fett hår)... du må nok til hudlege en gang til. Det som alltid er lurt er å bruke en veldig mild sjampo en stund, for noen gsnger kan huden også bli irritert og fett pga den er skadet. Det kan skje både pga bakterier, sopp, men også kjemikalier som parfyme. Ellers er det minoxidil + microneedling, ETTER at du har vært hos hudlege. Pluss evt iRestore hjelm f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mizzy Skrevet 3. februar #13 Del Skrevet 3. februar Mot kløen, prøv Fungoral. Og ellers så prøv Nisim sjampo. Den har dokumentert virkning men må sjamponere 2 ganger hver gang. Og b complex extra sterk. Alt dette får du kjøpt på apoteket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #14 Del Skrevet 3. februar katties skrev (Akkurat nå): Det kan være så mye: genetisk, hudsykdommer, irritasjon i hodebunn, stress (som også kan gi mer fett hår)... du må nok til hudlege en gang til. Det som alltid er lurt er å bruke en veldig mild sjampo en stund, for noen gsnger kan huden også bli irritert og fett pga den er skadet. Det kan skje både pga bakterier, sopp, men også kjemikalier som parfyme. Ellers er det minoxidil + microneedling, ETTER at du har vært hos hudlege. Pluss evt iRestore hjelm f.eks. Jeg har hatt veldig god effekt av minoksidil (den sterkeste typen, kvinner kan også bruke denne). Men, som personen her sier, hudlege først. Anonymkode: ce89f...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #15 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): ferritin ligger på 27, jern på 22, s jern 33 og b12 på 446. Ts Anonymkode: aa302...a52 Ferritin ligger i nedre del av normalen og ganske lavt. Spiser du rødt kjøtt regelmessig? Grønnsaker rik på jern? Hva med folat og d vitamin, hva ligger det på? Anonymkode: 930df...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #16 Del Skrevet 3. februar 4-5 år er jo ikke en absolutt grense. Det er en ca. tid, et gjennomsnitt. Folk er forskjellige. Derfor kan du ikke si at det ikke er genetisk håravfall ennå. Anonymkode: 9e0af...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #17 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg blir gal!!! Jeg vet ikke hvorfor jeg mister hår og jeg er drittlei. Det siste året har jeg fått viker og håret blir tynnere og tynnere. Pluss at jeg har fått fett hår, jeg har aldri hatt fett hår. 😣 Det klør noe sinnsykt i hodebunn og har gjort det siden jeg begynte å miste det. Dagen etter vask på kvelden så er det fett allerede. Jeg vasker håret 3 ganger i uken. Har vært hos hudlege, Cato Mørk for 4 år siden, han sa jeg har genetisk håravfall. Har lest om det, det står man mister hår i 4-5 år, så stopper det. Nå er det over 5 år siden og jeg mister hår enda. Da er det ikke genetisk da. Har tatt blodprøver, normale verdier, mangler ingenting. Har prøvd alle sjampoer som finnes, ingenting hjelper. Bruker Daxxin sjampo nå, hjelper ingenting. Har også brukt Elocon og Diprosalic liniment, hjalp litt men etter 2 mnd begynte det å falle igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det hemmer meg i mange ting, fordi jeg føler meg stygg på håret. Klær og sminke hjelper ikke, når håret er dritt. Har ikke klipt meg på 1 år og 8 mnd. Jeg tør ikke gå til frisør med dette fæle pistrete håret. Tenkte å bestille time på Aleris privat hudlege, men er redd hun ikke hjelper meg og da blir det bortkastet, privat hudlege er dyrt. Hva skal jeg gjøre? Hjelp meg! Kvinne. Anonymkode: aa302...a52 Du har neppe klart å bruke alle shampooer som finnes! Men at du er frustrert det er dog forståelig. Men har du mistet hår i fem år, så må det enten vokse ut nytt eller det du mister er lite i forhold til det som vokser ut igjen? Ellers ville du vel vært skallet nå? Er dine gener slik du beskriver (kanskje du overdriver litt mer enn bare med shampooene?) så har du bare ett valg, lære deg å leve med dine egne gener. Mitt hår blir vasket hver eneste dag, året rundt, med få unntak. Jeg skal ikke føle meg uvel for å spare på hårvask eller dusj. Anonymkode: 594e8...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #18 Del Skrevet 4. februar Bor du i Oslo? Jeg er student og fikk lyst til å teste noe på deg, gratis. Anonymkode: abd1d...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #19 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Som sagt så har jeg prøvd alt, både sjampoer og vitaminer. Har også prøvd Nisim sjampo og Fungoral også, fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, ingen forskjell, mister like mye hår og hodebunnen klødde. Ts Anonymkode: aa302...a52 Er du i et turbulent forhold med krabgling, usikkerhet etc? Det forårsaket masse hårtap hos meg. Når jeg endelig klarte å gå fra fyren, begynte det å vokse tilbake. Anonymkode: 41484...f1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #20 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg blir gal!!! Jeg vet ikke hvorfor jeg mister hår og jeg er drittlei. Det siste året har jeg fått viker og håret blir tynnere og tynnere. Pluss at jeg har fått fett hår, jeg har aldri hatt fett hår. 😣 Det klør noe sinnsykt i hodebunn og har gjort det siden jeg begynte å miste det. Dagen etter vask på kvelden så er det fett allerede. Jeg vasker håret 3 ganger i uken. Har vært hos hudlege, Cato Mørk for 4 år siden, han sa jeg har genetisk håravfall. Har lest om det, det står man mister hår i 4-5 år, så stopper det. Nå er det over 5 år siden og jeg mister hår enda. Da er det ikke genetisk da. Har tatt blodprøver, normale verdier, mangler ingenting. Har prøvd alle sjampoer som finnes, ingenting hjelper. Bruker Daxxin sjampo nå, hjelper ingenting. Har også brukt Elocon og Diprosalic liniment, hjalp litt men etter 2 mnd begynte det å falle igjen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det hemmer meg i mange ting, fordi jeg føler meg stygg på håret. Klær og sminke hjelper ikke, når håret er dritt. Har ikke klipt meg på 1 år og 8 mnd. Jeg tør ikke gå til frisør med dette fæle pistrete håret. Tenkte å bestille time på Aleris privat hudlege, men er redd hun ikke hjelper meg og da blir det bortkastet, privat hudlege er dyrt. Hva skal jeg gjøre? Hjelp meg! Kvinne. Anonymkode: aa302...a52 Er i samme båt. Genetisk håravfall stopper sjelden. Jeg har hatt nytte av Spironolactone (medisin) i mange år, men nå har håret blitt ekstremt tynt igjen. Kan ikke ha det hengende løst, kun ha det i en bitte liten «kjerringknute» i nakken. Jeg fikk ingen hjelp av hudlege, verken privat eller offentlig. Jeg bestilte time hos privat endokrinolog, og startet på Spirix i 2011. Berget håret i mange år (kom tilbake og ble tykt). Nå så jeg på topper/parykker på nett. Jeg skjønner stresset ditt. Anonymkode: 024f9...aac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå