Rødstrupa Skrevet 31. januar #1 Del Skrevet 31. januar (endret) Har blitt stoppet på gaten og forsøkt bedt til et intro møte om organisasjon som var såkalt kristen. Sto over jeg… Det har også kommet representanter på døren/Krigsropet blant annet og da jeg takket nei og ville lukke døren satte vedkommende foten i døråpningen slik at jeg nesten ikke fikk lukket den. Makan til frekk, pågående oppførsel! Jeg forstår at mennesker har behov for noe å tro på. Det er sikkert til støtte og hjelp for de i mange situasjoner….Men jeg synes det er skremmende å høre om hvordan folk blir hjernevasket og fanatiske samt at de tillegger sin tro elementer av noe som ikke hører hjemme der. Man vet jo også at mange av organisasjonene i bunn og grunn bare er opptatt av å få kontroll, makt og penger ut av sine medlemmer. Det er helt verst å tenke på at staten gir mange millioner kr årlig i støtte til organisasjonene…..c’’.)! Endret 31. januar av Rødstrupa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #2 Del Skrevet 31. januar Nei heldigvis ikke. Trenger ikke en organisasjon til tro på noe Anonymkode: a7f03...1d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #3 Del Skrevet 31. januar Ja, da jeg gikk på vgs var pinsebevegelsen og jesus revolution army litt for aktive. Anonymkode: 56fa5...edd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #4 Del Skrevet 31. januar Enig. Bare sårbare mennesker går på dette nå. Dessverre kryr det av sårbare mennesker i dag som er desperate etter et nettverk. Anonymkode: 2b56a...c4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Del Skrevet 1. februar Ja flere ganger. Både av bedehuset som liten, av pinsemenigheten som ungdom, og av mormonere som voksen. Har også blitt forsøkt vervet til Sjamanistisk forbund. Naturtro er spennende nok, men alt som heter religion ønsker jeg å styre unna. Anonymkode: 5b23a...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Del Skrevet 1. februar Jeg var på søken etter noe religiøst som passet meg personlig og tok bibelkurs hos både mormonere, pinsevenner og Jehovas Vitne. Hos JV gikk det liksom ikke i sakte film og hos pinsevenner var det tillagt en del pseudotolkninger og mormons bibel virket for usannsynlig. Dessuten var det hos mormonere og JV så kjedelig med disse gamle folka som satt og hadde åpenbaringer og bestemte alt på toppen. Jeg klarte ikke å tilpasse meg noe av det og likte heller å lese Bibelforskning, men ble litt lei av det også. Anonymkode: 79dfb...731 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. februar #7 Del Skrevet 1. februar Nei men ble forsøkt vervet til LO takket høflig men bestemt nei 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #8 Del Skrevet 1. februar Som tenåring ble jeg stoppet en lørdagskveld av noen som skulle frelse meg. Noen år senere fikk jeg ett barn, faren dro før barnet ble født. Da kom en venninne av min mor hjem til meg og skulle be for meg. Kleint. Jeg liker tanken på å være inkludert i ett religiøst fellesskap men jeg passer ikke inn. Jeg tror ikke nok og ikke riktig i flg andre så jeg tror mitt alene. Anonymkode: 094e6...c26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 1. februar #9 Del Skrevet 1. februar Flere ganger. Mormonere, Jehovas Vitne, Pinsemenigheten, muslimer. Aner ikke hvorfor, men så blir jeg også alltid spurt når turister trenger hjelp til å ta foto og sånt. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #10 Del Skrevet 4. februar Ja oddfellows under frimureriet er helt sinnsykt hva dem tror på Anonymkode: 004cd...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 4. februar #11 Del Skrevet 4. februar Var Jehovas Vitne i over 10 år - er ekskludert motstander nå 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 4. februar #12 Del Skrevet 4. februar Rødstrupa skrev (På 31.1.2025 den 8.56): Har blitt stoppet på gaten og forsøkt bedt til et intro møte om organisasjon som var såkalt kristen. Sto over jeg… Det har også kommet representanter på døren/Krigsropet blant annet og da jeg takket nei og ville lukke døren satte vedkommende foten i døråpningen slik at jeg nesten ikke fikk lukket den. Makan til frekk, pågående oppførsel! Jeg forstår at mennesker har behov for noe å tro på. Det er sikkert til støtte og hjelp for de i mange situasjoner….Men jeg synes det er skremmende å høre om hvordan folk blir hjernevasket og fanatiske samt at de tillegger sin tro elementer av noe som ikke hører hjemme der. Man vet jo også at mange av organisasjonene i bunn og grunn bare er opptatt av å få kontroll, makt og penger ut av sine medlemmer. Det er helt verst å tenke på at staten gir mange millioner kr årlig i støtte til organisasjonene…..c’’.)! Helt enig, kunne ikke sagt det bedre selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #13 Del Skrevet 4. februar Ble døpt da jeg var ett par måneder gammel. Anonymkode: 3a209...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 4. februar #14 Del Skrevet 4. februar Ja, scientologer midt på Karl Johan. Jeg var vel ca 17. Ble med av nysgjerrighet for å høre mer. Fikk i oppgave å svare på det jeg husker som 200 spørsmål. Jeg takket pent for meg og forsvant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #15 Del Skrevet 4. februar I ungdommen ble jeg og ei venninne forsøkt lurt inn av jesus revolution - mener å huske det var det de het. Det var en gjeng med jenter på vår alder som plutselig begynte å ta kontakt med oss da vi var ute og shoppet. Selvsagt sa de ingenting om religion i starten, virket bare som om de ville bli kjent med oss. Jeg ble skeptisk, men var jo høflig. De var ganske pågående og stilte mye spørsmål, ville vite når vi skulle i sentrum neste gang osv. Etter noen møter ville de ha både mobilnummer og spurte pent om de ikke kunne be for oss og om vi ville være med på møter. Tror vi ga falskt nummer og takket nei til møter, men de var meget pågående disse jentene her, så vi sluttet å dra til sentrum da vi syntes det var ubehagelig å møte på dem. Like plutselig som de kom, var de borte igjen 😅 Anonymkode: 850db...a55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 4. februar #16 Del Skrevet 4. februar (endret) Flere har kommet på døra.. Ikke møtt noen der ute som har tatt kontakt, og hadde det skjedd hadde jeg høflig bedt dem flytte seg ganske fort. For hvis jeg vil tro og gå i menighet, kirke eller andre ting så kan jeg fint finne ut og dra selv. At folk prøver å overbevise meg, går bare ikke. Jeg ser på det som frekt. Det gjør jeg når de kommer på døra også. Tror de at man har levd under en stein og aldri hørt om Gud osv før?! Endret 4. februar av Perfume 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #17 Del Skrevet 4. februar Ja Jehovas Vitner. Jeg er people pleaser og damen fra JV var veldig hyggelig, og var på god vei til å dra meg inn i spindelvevet sitt, men jeg våknet opp og kuttet kontakt. Anonymkode: 5c051...cff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #18 Del Skrevet 4. februar Ja, Herbalife Ble lurt med på ett av vekkelsesmøtene deres av ei overivrig venninne. (Dette er litt seriøst, for måten de folkene på det møtet oppførte seg var prikk likt en religiøs sekt). Anonymkode: 469b3...891 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 4. februar #19 Del Skrevet 4. februar Ble medlem av den norske kirken da jeg ble født. Visste ikke hva religion var, og ble ikke engang spurt. Dårlig stil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:25 #20 Del Skrevet tirsdag kl 20:25 Påkrevd skrev (5 timer siden): Ble medlem av den norske kirken da jeg ble født. Visste ikke hva religion var, og ble ikke engang spurt. Dårlig stil. Vel. Det gjelder vel «alle» nordmenn. Fordelen er at du kan gjøre hva du vil, ligge med hjem du vil. Ingen bryr seg. Med andre ord.. temmelig fritt😉 Vær glad du ikke er JV eller radikal pinsevenn du. Da vil en biltur aleine med det motsatte kjønn være en uforsiktig fristelse. Anonymkode: 2b56a...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå