Gå til innhold

Karcher gulvvasker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre her inne som har karcher gulvvasker?

Vi har hatt vår i 2år tror jeg. Jeg synts den er genial å bruke. Brukte den i leiligheten vi bodde i før. Nå bor vi i et hus, og jeg føler etter jeg startet å bruke den her, så blir det litt klissete eller hva jeg skal si, på gulvet etter jeg har vasket. Jeg har prøvd å tatt mindre såpe i. Prøvd å ikke tatt såpe oppi å bare brukt set som var før, da det alltid er bittelitt vann med såpe igjen. Men føler ikke det blir bedre.

Men mulig det kanskje er selve gulvet som ikke er egnet til slik?

Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 062f0...a74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at vannet ikke fordamper helt, og det gir også en slags klissete effekt. Jeg har tolket det som at gulvene fortsatt er litt nye. Hva slags gulv har dere?

Anonymkode: b23f1...8ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 18.38):

Andre her inne som har karcher gulvvasker?

Vi har hatt vår i 2år tror jeg. Jeg synts den er genial å bruke. Brukte den i leiligheten vi bodde i før. Nå bor vi i et hus, og jeg føler etter jeg startet å bruke den her, så blir det litt klissete eller hva jeg skal si, på gulvet etter jeg har vasket. Jeg har prøvd å tatt mindre såpe i. Prøvd å ikke tatt såpe oppi å bare brukt set som var før, da det alltid er bittelitt vann med såpe igjen. Men føler ikke det blir bedre.

Men mulig det kanskje er selve gulvet som ikke er egnet til slik?

Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 062f0...a74

Så vasker du gulvet på gammeldags måte med gulvklut og løvvang, noen ganger og ser hvordan gulvet da blir.

Dette er typisk der det er brukt grønnsåpe og eller eddik på gulvet og man så begynner å vaske med andre ting. 
Da må eddik/grønnsåpe vaskes bort før gulvet blir uten klister. 

Anonymkode: d0db1...617

AnonymBruker
Skrevet

Åh, jeg er så glad i den maskinen der! Det blir så rent! Slipper å dra skitten rundt hele gulvet. Jeg har også robotvasker, men den drar jo bare dritten rundt, så det skal være ganske ren når at jeg lar den vaske. 😅 Det er bare overfladisk vedlikehold. Roboten gjør det ikke rent.

Jeg har ikke noen problemer med at gulvene blir klissete. Jeg har lakkert tregulv (gjort av professjonelle da jeg pusset opp huset for 14 år siden) og tre typer fliser. Jeg bruker forskjellige vaskemiddel på tregulvene og flisene da. Vaskemiddel fra kärcher.

Det gir mening det som AB...617 sier at det er noe gammelt som må vaskes bort. På grendehuset her var det slik på gulvet med det gamle belegget. Man måtte bruke lite såpe og gå over en gang eller to med bare vann til slutt ellers var det klissete. Så slepte de ned belegget og la nytt belegg og nå har de ikke noen problemer med klissete gulv lenger. Hva slags gulv er det som blir klissete?

Anonymkode: b2394...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...