Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skiene mine nærmer seg vel en 12 år gamle og med "gammeldagse" bindinger dvs. at jeg må ha skisko som har sånn bred firkantet flat tupp som man så presser ned med en stålbøyle-binding... Litt vanskelig å forklare, men dere skjønner kanskje hva jeg mener...? :)

Har ikke vært og undersøkt enda, men vet noen om det fortsatt selges slike skisko i vanlige sportsforretninger - eller bør jeg gå ut i fra at jeg må bytte både bindinger og sko? :)

Endret av Mrs. B
Skrevet
Skiene mine nærmer seg vel en 12 år gamle og med "gammeldagse" bindinger dvs. at jeg må ha skisko som har sånn bred firkantet flat tupp som man så presser ned med en stålbøyle-binding... Litt vanskelig å forklare, men dere skjønner kanskje hva jeg mener...? :)

Har ikke vært og undersøkt enda, men vet noen om det fortsatt selges slike skisko i vanlige sportsforretninger - eller bør jeg gå ut i fra at jeg må bytte både bindinger og sko? :)

Det eneste av sdtøvler du får kjøpt i 75 mm nå er sko til Rottefella telemark/Voile telemark o.l.-bindinger. Altså mer av fjellskistøvler-typen. De er for tjukke og stive til vanlige gamle Rottefellabindinger. Vi du absolutt ikke bytte ski, bør du ta en tur på Fretex. Hvis du må bytte både bindinger og sko, er det billigst å kjøpe en hel skipakke. Da får du nye ski på kjøpet! G-sport, XXL og Smart Club har ålreite turskipakker til under tusenlappen.

Gjest Gjest
Skrevet

Pleier å være masse gamle skistøvler på lopeemarkeder. Hvis du skal kjøpe nye i sportsbutikk vil jeg tro de er så dyre at det i stedet lønner seg å kjøpe en ny skipakke. Skipakker koster jo nå bare rundt en tusenlapp for sko, ski og bindinger. Og når du først har prøvd deg med nye ski vil du nok ikke angre: jeg kjøpte meg nye ski og det er så deilig å gå på ski som fortsatt har spenst :)

Skrevet

Jeg kjøpte sånne skisko på en G sport butikk i forrige uke. De kostet 399.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...