Fruttrutt Skrevet 21. november #821 Skrevet 21. november Hafruefrøkna skrev (36 minutter siden): Er livredd, har nesten ikke sovet i natt.. Men positive er at jeg kjenner noe mer har skjedd siden onsdag. På onsdag sa de heldigvis at det var helt normalt å måtte gå noen ekstra dager på medisiner etter dag 9. Spurte på apoteket og der sa farmasøyten at ja det er ofte ganske god slingringsmonn på dato på medisiner men at det ikke er noen måte å vite 100%. Så får bare håpe på det beste. Men ja, trengte ikke dette på toppen av alt annet som foregår 😓 Tusen takk ❤️ @Fruttruttog @Irol Begge mine stimuleringer har vært 12 dager med sprøyter totalt, så tror det er helt normalt å gå lenger enn dag 9 ja🫶🏼 Og; er gjerne de siste dagene der det virkelig har skjedd ting. Håper du blir beroliget på ul i dag, så hodet får hvile litt i helgen❤️ 1
Hafruefrøkna Skrevet 21. november #822 Skrevet 21. november Fruttrutt skrev (47 minutter siden): Begge mine stimuleringer har vært 12 dager med sprøyter totalt, så tror det er helt normalt å gå lenger enn dag 9 ja🫶🏼 Og; er gjerne de siste dagene der det virkelig har skjedd ting. Håper du blir beroliget på ul i dag, så hodet får hvile litt i helgen❤️ Litt roligere nå ja, alt så bra ut på ul så nå venter jeg bare på svar fra Porsgrunn. Gyn mente også at det ikke var krise at den ene dosen hadde gått ut på dato. Så fikk roet nervene godt nå. 2
Hafruefrøkna Skrevet 21. november #823 Skrevet 21. november For de som måtte lure: snakket med gyn i morges om utgått fyremadel og han var ikke bekymret, og fikk ikke noe info om det fra sykehuset. Så alt i orden heldigvis 🥰 Så nå blir d å fortsette medisiner i dag og i morgen og så blir d uttak på mandag morgen ❤️ 1 1
Fruttrutt Skrevet 21. november #824 Skrevet 21. november Hafruefrøkna skrev (15 minutter siden): For de som måtte lure: snakket med gyn i morges om utgått fyremadel og han var ikke bekymret, og fikk ikke noe info om det fra sykehuset. Så alt i orden heldigvis 🥰 Så nå blir d å fortsette medisiner i dag og i morgen og så blir d uttak på mandag morgen ❤️ Så bra🥰 Lykke til med innspurten og uttak på mandag🫶🏼 1
Frk.Pøls Skrevet 22. november Forfatter #825 Skrevet 22. november Denne graviditeten endte dessverre denne uken i en SA. Det er bare så ubeskrivelig vondt. 4 år med søskenforsøk, 6 graviditeter totalt. Vært gravid 3 ganger i år, og nå mistet jeg for 3. gang på 10 måneder. Nå skal vi bruke tiden på å sørge over de 5 barna som aldri kom, men også sørge over at livet ikke ble som vi så for oss. En livssorg som er så uendelig vond. Jeg er umenneskelig takknemlig for sønnen vår, tiden med han er og blir det viktigste i livet. Samtidig er det ufattelig vondt å ikke kunne være en familie på 4. Ikke kunne gi han søsken. Han hadde blitt verdens beste storebror, og det er det vondeste av alt. Dette var siste mulighet for oss og nå må vi lære oss å akseptere at vi har et tomt soverom, klærne og utstyret vi har aldri vil bli brukt av vårt barn, sønnen vår vil aldri få vite hvordan det er å ha søsken. Det er mye tanker å sortere, mye utstyr, klær, leker og bleier å gi bort/selge. Jeg blir dårlig av tanken... Dette var ikke sånn det skulle bli. Tiden vi har med hverandre og tiden vi har med sønnen vår er mer verdifullt en noe annet. 2025 ble ikke året vi ble en komplett familie, men fant ut at vi allerede var det. Hvordan tiden blir fremover er uviss.. men jeg vet vi skal fortsette videre sammen, jeg og guttene mine.. Lykke til til dere andre, elsk de barna dere får med hver eneste celle i kroppen... og ta ingenting for gitt... Takk for meg 10
Lisegikkpåskolen Skrevet 22. november #826 Skrevet 22. november Frk.Pøls skrev (20 minutter siden): Denne graviditeten endte dessverre denne uken i en SA. Det er bare så ubeskrivelig vondt. 4 år med søskenforsøk, 6 graviditeter totalt. Vært gravid 3 ganger i år, og nå mistet jeg for 3. gang på 10 måneder. Nå skal vi bruke tiden på å sørge over de 5 barna som aldri kom, men også sørge over at livet ikke ble som vi så for oss. En livssorg som er så uendelig vond. Jeg er umenneskelig takknemlig for sønnen vår, tiden med han er og blir det viktigste i livet. Samtidig er det ufattelig vondt å ikke kunne være en familie på 4. Ikke kunne gi han søsken. Han hadde blitt verdens beste storebror, og det er det vondeste av alt. Dette var siste mulighet for oss og nå må vi lære oss å akseptere at vi har et tomt soverom, klærne og utstyret vi har aldri vil bli brukt av vårt barn, sønnen vår vil aldri få vite hvordan det er å ha søsken. Det er mye tanker å sortere, mye utstyr, klær, leker og bleier å gi bort/selge. Jeg blir dårlig av tanken... Dette var ikke sånn det skulle bli. Tiden vi har med hverandre og tiden vi har med sønnen vår er mer verdifullt en noe annet. 2025 ble ikke året vi ble en komplett familie, men fant ut at vi allerede var det. Hvordan tiden blir fremover er uviss.. men jeg vet vi skal fortsette videre sammen, jeg og guttene mine.. Lykke til til dere andre, elsk de barna dere får med hver eneste celle i kroppen... og ta ingenting for gitt... Takk for meg Åå så ufattelig trist å høre! Jeg har fulgt deg lenge og du har vært så godt til å heie og backe de andre! Håpet virkelig at det skulle går veien for deg! Sender deg en stor klem❤️❤️❤️ 1
Kaizerr Skrevet 22. november #827 Skrevet 22. november Frk.Pøls skrev (19 minutter siden): Denne graviditeten endte dessverre denne uken i en SA. Det er bare så ubeskrivelig vondt. 4 år med søskenforsøk, 6 graviditeter totalt. Vært gravid 3 ganger i år, og nå mistet jeg for 3. gang på 10 måneder. Nå skal vi bruke tiden på å sørge over de 5 barna som aldri kom, men også sørge over at livet ikke ble som vi så for oss. En livssorg som er så uendelig vond. Jeg er umenneskelig takknemlig for sønnen vår, tiden med han er og blir det viktigste i livet. Samtidig er det ufattelig vondt å ikke kunne være en familie på 4. Ikke kunne gi han søsken. Han hadde blitt verdens beste storebror, og det er det vondeste av alt. Dette var siste mulighet for oss og nå må vi lære oss å akseptere at vi har et tomt soverom, klærne og utstyret vi har aldri vil bli brukt av vårt barn, sønnen vår vil aldri få vite hvordan det er å ha søsken. Det er mye tanker å sortere, mye utstyr, klær, leker og bleier å gi bort/selge. Jeg blir dårlig av tanken... Dette var ikke sånn det skulle bli. Tiden vi har med hverandre og tiden vi har med sønnen vår er mer verdifullt en noe annet. 2025 ble ikke året vi ble en komplett familie, men fant ut at vi allerede var det. Hvordan tiden blir fremover er uviss.. men jeg vet vi skal fortsette videre sammen, jeg og guttene mine.. Lykke til til dere andre, elsk de barna dere får med hver eneste celle i kroppen... og ta ingenting for gitt... Takk for meg Så utrolig leit, Frk.Pøls. Jeg har fulgt med her i forumet ei stund, men aldri kommentert. Jeg har derfor også lest om reisen din og den har gjort skikkelig inntrykk. Jeg er utrolig lei meg på dine vegner, og kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært å gå igjennom alle de positive graviditetstestene for å så få drømmen knust gang på gang etterpå. Jeg heiet virkelig på deg og håpte så inderlig at det skulle gå veien. Sender deg en stor klem. 1
Irol Skrevet 22. november #828 Skrevet 22. november Frk.Pøls skrev (1 time siden): Denne graviditeten endte dessverre denne uken i en SA. Det er bare så ubeskrivelig vondt. 4 år med søskenforsøk, 6 graviditeter totalt. Vært gravid 3 ganger i år, og nå mistet jeg for 3. gang på 10 måneder. Nå skal vi bruke tiden på å sørge over de 5 barna som aldri kom, men også sørge over at livet ikke ble som vi så for oss. En livssorg som er så uendelig vond. Jeg er umenneskelig takknemlig for sønnen vår, tiden med han er og blir det viktigste i livet. Samtidig er det ufattelig vondt å ikke kunne være en familie på 4. Ikke kunne gi han søsken. Han hadde blitt verdens beste storebror, og det er det vondeste av alt. Dette var siste mulighet for oss og nå må vi lære oss å akseptere at vi har et tomt soverom, klærne og utstyret vi har aldri vil bli brukt av vårt barn, sønnen vår vil aldri få vite hvordan det er å ha søsken. Det er mye tanker å sortere, mye utstyr, klær, leker og bleier å gi bort/selge. Jeg blir dårlig av tanken... Dette var ikke sånn det skulle bli. Tiden vi har med hverandre og tiden vi har med sønnen vår er mer verdifullt en noe annet. 2025 ble ikke året vi ble en komplett familie, men fant ut at vi allerede var det. Hvordan tiden blir fremover er uviss.. men jeg vet vi skal fortsette videre sammen, jeg og guttene mine.. Lykke til til dere andre, elsk de barna dere får med hver eneste celle i kroppen... og ta ingenting for gitt... Takk for meg Kjære deg 💛 Det du beskriver er så ufattelig vondt. Ingen skulle måtte bære så mye sorg, håp og skuffelser på så kort tid. Fire år med søskenforsøk, seks graviditeter, tre tap på ti måneder… Det er tøft å gå videre fra. Jeg håper dere har mye støtte rundt dere! Sender deg en stor, varm klem 🤍 1
Hafruefrøkna Skrevet 22. november #829 Skrevet 22. november Frk.Pøls skrev (1 time siden): Denne graviditeten endte dessverre denne uken i en SA. Det er bare så ubeskrivelig vondt. 4 år med søskenforsøk, 6 graviditeter totalt. Vært gravid 3 ganger i år, og nå mistet jeg for 3. gang på 10 måneder. Nå skal vi bruke tiden på å sørge over de 5 barna som aldri kom, men også sørge over at livet ikke ble som vi så for oss. En livssorg som er så uendelig vond. Jeg er umenneskelig takknemlig for sønnen vår, tiden med han er og blir det viktigste i livet. Samtidig er det ufattelig vondt å ikke kunne være en familie på 4. Ikke kunne gi han søsken. Han hadde blitt verdens beste storebror, og det er det vondeste av alt. Dette var siste mulighet for oss og nå må vi lære oss å akseptere at vi har et tomt soverom, klærne og utstyret vi har aldri vil bli brukt av vårt barn, sønnen vår vil aldri få vite hvordan det er å ha søsken. Det er mye tanker å sortere, mye utstyr, klær, leker og bleier å gi bort/selge. Jeg blir dårlig av tanken... Dette var ikke sånn det skulle bli. Tiden vi har med hverandre og tiden vi har med sønnen vår er mer verdifullt en noe annet. 2025 ble ikke året vi ble en komplett familie, men fant ut at vi allerede var det. Hvordan tiden blir fremover er uviss.. men jeg vet vi skal fortsette videre sammen, jeg og guttene mine.. Lykke til til dere andre, elsk de barna dere får med hver eneste celle i kroppen... og ta ingenting for gitt... Takk for meg Så utrolig vondt å høre 💔 Stor klem til deg ❤️ 1
Fruttrutt Skrevet 22. november #830 Skrevet 22. november Frk.Pøls skrev (4 timer siden): Denne graviditeten endte dessverre denne uken i en SA. Det er bare så ubeskrivelig vondt. 4 år med søskenforsøk, 6 graviditeter totalt. Vært gravid 3 ganger i år, og nå mistet jeg for 3. gang på 10 måneder. Nå skal vi bruke tiden på å sørge over de 5 barna som aldri kom, men også sørge over at livet ikke ble som vi så for oss. En livssorg som er så uendelig vond. Jeg er umenneskelig takknemlig for sønnen vår, tiden med han er og blir det viktigste i livet. Samtidig er det ufattelig vondt å ikke kunne være en familie på 4. Ikke kunne gi han søsken. Han hadde blitt verdens beste storebror, og det er det vondeste av alt. Dette var siste mulighet for oss og nå må vi lære oss å akseptere at vi har et tomt soverom, klærne og utstyret vi har aldri vil bli brukt av vårt barn, sønnen vår vil aldri få vite hvordan det er å ha søsken. Det er mye tanker å sortere, mye utstyr, klær, leker og bleier å gi bort/selge. Jeg blir dårlig av tanken... Dette var ikke sånn det skulle bli. Tiden vi har med hverandre og tiden vi har med sønnen vår er mer verdifullt en noe annet. 2025 ble ikke året vi ble en komplett familie, men fant ut at vi allerede var det. Hvordan tiden blir fremover er uviss.. men jeg vet vi skal fortsette videre sammen, jeg og guttene mine.. Lykke til til dere andre, elsk de barna dere får med hver eneste celle i kroppen... og ta ingenting for gitt... Takk for meg Veldig trist å lese. Lykke til med å bearbeide sorgen, ta godt vare på hverandre❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 23. november #831 Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 20.11.2025 den 11.38): Jeg føler behov for å dele noen tanker og følelser med folk som kanskje forstår. I går hadde jeg mitt første egguttak. Basert på alder og tidligere blodprøver hadde jeg trodd at jeg skulle få mer enn 8 egg, så det var veldig skuffende å få beskjed om at kun 4 egg ble befruktet. Jeg er utrolig lei meg akkurat nå. Samboeren min sier jeg burde slutte å være så negativ, og han har kanskje et poeng, men jeg hadde forberedt meg på at vi ville få mange blastocyster på første forsøk, selv om vi kanskje trengte flere innsett. Jeg føler meg så alene om dette. Venninnene mine som har barn sender meg reels om hvor slitsomt det er å ha barn og forteller meg at jeg bare må forberede meg, mens venninnene mine uten barn sier jeg ikke må ta sorgene på forskudd. Ingen ser ut til å forstå akkurat hvordan jeg har det. Kanskje jeg bare burde være takknemlig, det finnes jo mange som får færre egg eller ingen befruktede egg i det hele tatt. Men akkurat nå trengte jeg bare å få dette ut, blant noen som kanskje har vært i samme situasjon. Anonymkode: 6a471...d99 Forstår følelsene dine godt❤️ Fikk selv ut kun 2 egg, men begge ble befruktet og utviklet seg slik de skulle. Så har nå to embryoer på frys og håper på innsett i januar. Anonymkode: c43e6...532
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:18 #832 Skrevet søndag kl. 20:18 Fruttrutt skrev (På 20.11.2025 den 18.07): Åhh, spennende! Håper du får god effekt og lite bivirkninger🥰 Er det første runde? Både ja og nei, egentlig andre runde, første runden var i 2021 og da fikk jeg egentlig en veldig lav dose hormoner pga veldig høy amh og de var så redde for å overstimulere meg så på første ultralyden så de bare ett egg, ergo ble forsøket stanset for å ikke kaste bort et forsøk, den følelsen var så vond, gråt og visste ikke mine arme råd. Føltes som alt gikk i grus. Fikk beskjed om å sette eggløsningsprøyte og la naturen gå sin gang, 2 uker senere satt jeg med positiv test i hånda. Det var tidenes gullegg for i 2022 kom verdens fineste jente til verden og lykken var komplett ❤️ Vi hadde et inderlig håp om at vi skulle klare det naturlig med nummer to men etter å ha prøvd et år uten suksess ble vi henvist til ivf og nå endelig er vi i gang med forsøk! Mannen min har plutselig fått ufattelig dårlig sædkvalitet, så dårlig at de skal gjøre kirurgisk sæduttak på han samme dag som de skal gjøre egguttak på meg. Det er så vondt, for vi brukte 4 år på å få jenta vår og nå skal vi gjennom en årelang kamp for å forhåpentligvis få et barn til. Det føles så urettferdig og alle rundt oss popper liksom ut unger i øst og vest. Føler alt går i mot oss og har så mye vonde tanker og følelser knyttet til dette, har brukt så mange år av livet mitt på å få barn og skulle ønske jeg hadde levd litt mer de årene, ikke bare slitt med dette. Skulle egentlig hatt 3 barn men har mistet to i magen på veien. De første to ble jeg gravid med naturlig og mistet, mens nummer 3 endelig satt da gikk jeg på albyl e hele veien og progesteron til jeg var 4 mnd på vei. MEN nå prøver jeg å tenke positivt, nå er vi i gang, første sprøyta satt i dag. Bare så redd for at samme fra sist skal gjenta seg, at vi bare får ett egg. Men nå er også dosen hormoner doblet så håper inderlig denne gangen gir mer enn ett egg, selv om vi traff gullegget sist, denne gangen er det liksom ikke håp om å få noe suksess på egen hånd, det må isåfall et mirakel til med mannens 5-10 svømmere…. Nei ønsker meg selv lykke til, og samme til alle dere andre! Heier på dere. La 2026 bli året hvor vi får oppleve babylykke ❤️🤞🏻 Anonymkode: 0d640...4a6 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:13 #833 Skrevet mandag kl. 21:13 Er det vanlig å bli trøtt av hormonene? Er så lenge siden sist så husker ikke helt, jeg leser aldri om bivirkninger heller for med litt helseangst innabords får jeg alt jeg leser om 😂 er på dag 2 på sprøyter men er så trøtt i kveld! Unormalt trøtt. Anonymkode: 0d640...4a6
Eplemos Skrevet tirsdag kl. 05:28 #834 Skrevet tirsdag kl. 05:28 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det vanlig å bli trøtt av hormonene? Er så lenge siden sist så husker ikke helt, jeg leser aldri om bivirkninger heller for med litt helseangst innabords får jeg alt jeg leser om 😂 er på dag 2 på sprøyter men er så trøtt i kveld! Unormalt trøtt. Anonymkode: 0d640...4a6 Veldig veldig vanlig 😁 1
Irol Skrevet tirsdag kl. 08:28 #835 Skrevet tirsdag kl. 08:28 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det vanlig å bli trøtt av hormonene? Er så lenge siden sist så husker ikke helt, jeg leser aldri om bivirkninger heller for med litt helseangst innabords får jeg alt jeg leser om 😂 er på dag 2 på sprøyter men er så trøtt i kveld! Unormalt trøtt. Anonymkode: 0d640...4a6 Jeg er veldig trøtt, men jeg sover også veldig dårlig og har oppvåkninger hver natt. Så vet ikke om det er hormonene i seg selv som gjør meg trøtt, eller at jeg sover lite😅 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:03 #836 Skrevet torsdag kl. 10:03 Dag 5 og i gang med sprøyte nummer 2, ganirelix. Sist brukte jeg fyremadel men det går vel for det samme. Jeg merker mye murringer på kveld og natt, så mye smerter nede i magen, stikking og ubehag. Måtte ta Paracet for å sove i går kveld. Flere som har opplevd mest smerter på natt? Kanskje da kroppen min jobber mest med å produsere egg 😅 Anonymkode: 0d640...4a6
HeleneHS Skrevet torsdag kl. 11:30 #837 Skrevet torsdag kl. 11:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dag 5 og i gang med sprøyte nummer 2, ganirelix. Sist brukte jeg fyremadel men det går vel for det samme. Jeg merker mye murringer på kveld og natt, så mye smerter nede i magen, stikking og ubehag. Måtte ta Paracet for å sove i går kveld. Flere som har opplevd mest smerter på natt? Kanskje da kroppen min jobber mest med å produsere egg 😅 Anonymkode: 0d640...4a6 Kjente også mest på kvelden/natten. Antok at det var fordi jeg da hadde tid til å være oppmerksom på kroppen? Men satt også menopur på kvelden 🤷🏼♀️ Er det lenge til du skal ha UL?
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:40 #838 Skrevet torsdag kl. 12:40 HeleneHS skrev (1 time siden): Kjente også mest på kvelden/natten. Antok at det var fordi jeg da hadde tid til å være oppmerksom på kroppen? Men satt også menopur på kvelden 🤷🏼♀️ Er det lenge til du skal ha UL? Ja det kan jo også hende, at man har tid å kjenne mer etter da. Vet jo også at hvis man fokuserer veldig på noe og tenker på det så forsterkes det jo og når jeg legger meg om kvelden kverner jo hode veldig på ivf 😮💨 Jeg skal ha ultralyd på mandag! 🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 0d640...4a6
HeleneHS Skrevet torsdag kl. 12:42 #839 Skrevet torsdag kl. 12:42 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det kan jo også hende, at man har tid å kjenne mer etter da. Vet jo også at hvis man fokuserer veldig på noe og tenker på det så forsterkes det jo og når jeg legger meg om kvelden kverner jo hode veldig på ivf 😮💨 Jeg skal ha ultralyd på mandag! 🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 0d640...4a6 Er jo ikke feil at vi retter fokus på det - jeg "snakket" hver dag til eggstokkene mine og ba dem lage store fine egg 🤣 Man blir jo litt gal i prosessen. Om det hjalp eller ei er vanskelig å vite, fikk aldri ut mange egg, men dem vi fikk var gode. 🤞 For at du modner mange fine egg og får sette EL sprøyte på mandag kveld etter UL 🤞🤞 1
Irol Skrevet torsdag kl. 20:57 #840 Skrevet torsdag kl. 20:57 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dag 5 og i gang med sprøyte nummer 2, ganirelix. Sist brukte jeg fyremadel men det går vel for det samme. Jeg merker mye murringer på kveld og natt, så mye smerter nede i magen, stikking og ubehag. Måtte ta Paracet for å sove i går kveld. Flere som har opplevd mest smerter på natt? Kanskje da kroppen min jobber mest med å produsere egg 😅 Anonymkode: 0d640...4a6 Etter noen få dager med sprøyter begynte jeg å våkne i 4/5 tiden hver natt av at det var ømt/følte noe pressa på blæra. Dette kjente jeg kun på natten. Lykke til på mandag😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå