TheLibrarian Skrevet 2. juni #481 Skrevet 2. juni Da er jeg klar for innsett av et fryst embryo i morgen - kryss gjerne fingre og tær for meg 🤞 Var og målte progesteronnivå i dag tidlig og det kom tilbake på 91 - aner ikke om det er bra eller dårlig, men jeg føler meg ganske crap av Cyglogesttablettene. 1 4
Fruttrutt Skrevet 2. juni #482 Skrevet 2. juni TheLibrarian skrev (1 time siden): Da er jeg klar for innsett av et fryst embryo i morgen - kryss gjerne fingre og tær for meg 🤞 Var og målte progesteronnivå i dag tidlig og det kom tilbake på 91 - aner ikke om det er bra eller dårlig, men jeg føler meg ganske crap av Cyglogesttablettene. Lykke til! Krysser det som krysses kan❤️ Forhåpentligvis er jeg ikke veldig langt bak deg, kanskje halvannen uke elns🤞🏼 1
Hafruefrøkna Skrevet 2. juni #483 Skrevet 2. juni Katteelsker23 skrev (23 timer siden): Det er så urettferdig😭 Har dere flere på frys? Ja føles veldig urettferdig. Har ett på frys. Så er ikke all verden.. Men får høre hva de sier på sykehuset neste uke.
Katteelsker23 Skrevet 2. juni #484 Skrevet 2. juni Hafruefrøkna skrev (3 minutter siden): Ja føles veldig urettferdig. Har ett på frys. Så er ikke all verden.. Men får høre hva de sier på sykehuset neste uke. Masse lykke til❤️ 1
TheLibrarian Skrevet 3. juni #485 Skrevet 3. juni Innsett ✅ Holdt på å tisse på meg underveis, tok «full blære» litt på alvor.. nå er det bare å vente!
Maria0304 Skrevet 3. juni #486 Skrevet 3. juni TheLibrarian skrev (2 timer siden): Innsett ✅ Holdt på å tisse på meg underveis, tok «full blære» litt på alvor.. nå er det bare å vente! Hahah🙈 masse lykke til! Jeg har innsett på fredag🤞🏻
TheLibrarian Skrevet 3. juni #487 Skrevet 3. juni Maria0304 skrev (45 minutter siden): Hahah🙈 masse lykke til! Jeg har innsett på fredag🤞🏻 Spennende - lykke til! ☀️
Fruttrutt Skrevet 3. juni #488 Skrevet 3. juni TheLibrarian skrev (3 timer siden): Innsett ✅ Holdt på å tisse på meg underveis, tok «full blære» litt på alvor.. nå er det bare å vente! Haha, det der med full blære er jeg og spent på😅 Lykke til 🤞🏼 Maria0304 skrev (45 minutter siden): Hahah🙈 masse lykke til! Jeg har innsett på fredag🤞🏻 Spennende, lykke til du og! Dere er rett fremom meg begge 2, er så spent selv- så veldig kjekt å høre hvordan det oppleves for dere 😍 1
TheLibrarian Skrevet 3. juni #489 Skrevet 3. juni Fruttrutt skrev (Akkurat nå): Haha, det der med full blære er jeg og spent på😅 Lykke til 🤞🏼 Spennende, lykke til du og! Dere er rett fremom meg begge 2, er så spent selv- så veldig kjekt å høre hvordan det oppleves for dere 😍 Trodde aldri det skulle skje, men jeg hadde faktisk så full blære at innsett ikke kunne gjennomføres - måtte gå på do og tisse ut litt av det, og så fortsette innsettet. Ble mye bedre etter å ha tømt blæren litt! Alt man skal oppleve 😅
Fruttrutt Skrevet 3. juni #490 Skrevet 3. juni TheLibrarian skrev (1 time siden): Trodde aldri det skulle skje, men jeg hadde faktisk så full blære at innsett ikke kunne gjennomføres - måtte gå på do og tisse ut litt av det, og så fortsette innsettet. Ble mye bedre etter å ha tømt blæren litt! Alt man skal oppleve 😅 Haha ja for det går an det og ja, iiiikkesant😅 gikk greit sånn mtp ubehag da?
TheLibrarian Skrevet 3. juni #491 Skrevet 3. juni Fruttrutt skrev (17 minutter siden): Haha ja for det går an det og ja, iiiikkesant😅 gikk greit sånn mtp ubehag da? Gikk veldig fint! Innsett er ikke vondt synes jeg, det eneste ubehaget er å ligge fullstendig blottlagt i den supermoderne gynekologstolen 😬 Hvor i løypa er du, og har du/dere prøvd lenge?
Fruttrutt Skrevet 3. juni #492 Skrevet 3. juni TheLibrarian skrev (42 minutter siden): Gikk veldig fint! Innsett er ikke vondt synes jeg, det eneste ubehaget er å ligge fullstendig blottlagt i den supermoderne gynekologstolen 😬 Hvor i løypa er du, og har du/dere prøvd lenge? Det er godt å høre iaf, uttaket mitt trakk litt ut i tid pga mange follikler så det ble ganske smertefullt sist jeg satt i den stolen😅 Vi har prøvd i 3 år snart, aldri vært gravid. Startet stimulering i månedsskiftet februar/mars etter mye kluss med lange sykluser(skulle starte i januar), ble litt overstimulert så ingen ferskforsøk. 2.syklus som stimuleres med letrozol nå, denne gang dobbel dose- og nå ser det ut til at kroppen er på glid med en follikkel som gror 🤞🏼😌 ny ultralyd til fredag og forhåpentligvis snart innsett. Helt surrealistisk å tenke på at det skal et embryo inn. Er det første fryseforsøk for dere? 2
TheLibrarian Skrevet 3. juni #493 Skrevet 3. juni Fruttrutt skrev (6 minutter siden): Det er godt å høre iaf, uttaket mitt trakk litt ut i tid pga mange follikler så det ble ganske smertefullt sist jeg satt i den stolen😅 Vi har prøvd i 3 år snart, aldri vært gravid. Startet stimulering i månedsskiftet februar/mars etter mye kluss med lange sykluser(skulle starte i januar), ble litt overstimulert så ingen ferskforsøk. 2.syklus som stimuleres med letrozol nå, denne gang dobbel dose- og nå ser det ut til at kroppen er på glid med en follikkel som gror 🤞🏼😌 ny ultralyd til fredag og forhåpentligvis snart innsett. Helt surrealistisk å tenke på at det skal et embryo inn. Er det første fryseforsøk for dere? Egguttak var noe annet ja, fy det var ikke godt. Håper vi slipper det flere ganger! Utrolig spennende, jeg håper det går denne gangen! Fint når de finner noe som fungerer - selv om dobbel dose letrozol kan tære på 😔 Alt tærer egentlig på, la oss håpe det ligger en belønning der fremme ❤️ Vi har ett ferskforsøk bak oss, og nå dette fryseforsøket. Har ingen fler på frys, så hvis dette ikke går blir det ny runde med stimulering og uttak. 1 1
Fruttrutt Skrevet 3. juni #494 Skrevet 3. juni TheLibrarian skrev (53 minutter siden): Egguttak var noe annet ja, fy det var ikke godt. Håper vi slipper det flere ganger! Utrolig spennende, jeg håper det går denne gangen! Fint når de finner noe som fungerer - selv om dobbel dose letrozol kan tære på 😔 Alt tærer egentlig på, la oss håpe det ligger en belønning der fremme ❤️ Vi har ett ferskforsøk bak oss, og nå dette fryseforsøket. Har ingen fler på frys, så hvis dette ikke går blir det ny runde med stimulering og uttak. Hehe, ja det var spot on; alt tærer egentlig på😌 Men vi får tro det snart blir verdt det❤️ Krysser alt for at det er en som klorer seg fast nå da, de sier jo fryseforsøk skal ha veldig gode prognoser 🤞🏼 Så du tok cyclogest forresten, hvordan kjennes den på kroppen? 1
TheLibrarian Skrevet 3. juni #495 Skrevet 3. juni (endret) Fruttrutt skrev (1 time siden): Hehe, ja det var spot on; alt tærer egentlig på😌 Men vi får tro det snart blir verdt det❤️ Krysser alt for at det er en som klorer seg fast nå da, de sier jo fryseforsøk skal ha veldig gode prognoser 🤞🏼 Så du tok cyclogest forresten, hvordan kjennes den på kroppen? Forrige runde med cyglogest var verre enn denne gangen, da tok jeg én pille hver morgen og kveld, nå tar jeg bare én på kvelden. Har litt murringer nedentil som minner om menssmerter, ømme pupper, mer følsom - litt de typiske graviditetssymptomene man får egentlig. Lett å bli tullete i hodet av det! Hadde de samme symptomene sist, bare mange ganger verre. Endret 3. juni av TheLibrarian
Frk.Pøls Skrevet 4. juni Forfatter #496 Skrevet 4. juni wallflower skrev (På 2.6.2025 den 13.24): Masse lykke til, du kjenner jo kroppen din best etter alle disse forsøkene så kanskje det er flere der enn hun så! 🤞 Takk! 🥰 På kontrollen vare det fremdeles 3 eggposer på venstre, kunne være veldig heldig å få med to til. Det skjer fremdeles ikke noe på den høyre siden. Folliklene er for små til egguttak på fredag, så det blir ikke før på tirsdag neste uke. Så dette blir sykt lang stimulering. Denne gangen får jeg ikke sedering, fordi legen ikke kunne komme. Jeg kan ikke ha uttak på mandag pga pinse og jeg kan ikke ha på onsdag fordi da er det mulig at eggposene blir alt for store og sprekker av seg selv, til tross for medisinering. Om ikke jeg tar egguttak uten sedering, blir forsøket avbrutt. Så ja... dette forsøket ble alt annet enn forventet. Uttak for meg er problematisk da det er veldig smertefullt og jeg har flere dramatiske opplevelser med uttak på Riksen. Høyt blodtap og store smerter. Har alt brukt 24000 på medisiner og må i så fall betale for avbrutt forsøk i tillegg. Så det er på mange måter ikke aktuelt å avbryte heller. Legen jeg var på kontroll hos i går, er samme lege som skal ha uttaket til uka. Jeg sa at jeg måtte få alt jeg kunne få av smertelindring og beroligende, og han sa at jeg skulle få en god cocktail 🙈 Man kan trygt si jeg er nervøs på hva som venter. Legen mente han skulle klare det bedre enn de ulike legene på Riksen, så da må jeg velge å stole på det... 3
Fruttrutt Skrevet 4. juni #497 Skrevet 4. juni TheLibrarian skrev (11 timer siden): Forrige runde med cyglogest var verre enn denne gangen, da tok jeg én pille hver morgen og kveld, nå tar jeg bare én på kvelden. Har litt murringer nedentil som minner om menssmerter, ømme pupper, mer følsom - litt de typiske graviditetssymptomene man får egentlig. Lett å bli tullete i hodet av det! Hadde de samme symptomene sist, bare mange ganger verre. Så bare enda litt mer av alle eksisterende bivirkninger- nydelig 😅 Vet du hvor lenge du må gå på de? Ser det står «som avtalt» på mine, så får vel beskjed 😊
Fruttrutt Skrevet 4. juni #498 Skrevet 4. juni Frk.Pøls skrev (2 timer siden): Takk! 🥰 På kontrollen vare det fremdeles 3 eggposer på venstre, kunne være veldig heldig å få med to til. Det skjer fremdeles ikke noe på den høyre siden. Folliklene er for små til egguttak på fredag, så det blir ikke før på tirsdag neste uke. Så dette blir sykt lang stimulering. Denne gangen får jeg ikke sedering, fordi legen ikke kunne komme. Jeg kan ikke ha uttak på mandag pga pinse og jeg kan ikke ha på onsdag fordi da er det mulig at eggposene blir alt for store og sprekker av seg selv, til tross for medisinering. Om ikke jeg tar egguttak uten sedering, blir forsøket avbrutt. Så ja... dette forsøket ble alt annet enn forventet. Uttak for meg er problematisk da det er veldig smertefullt og jeg har flere dramatiske opplevelser med uttak på Riksen. Høyt blodtap og store smerter. Har alt brukt 24000 på medisiner og må i så fall betale for avbrutt forsøk i tillegg. Så det er på mange måter ikke aktuelt å avbryte heller. Legen jeg var på kontroll hos i går, er samme lege som skal ha uttaket til uka. Jeg sa at jeg måtte få alt jeg kunne få av smertelindring og beroligende, og han sa at jeg skulle få en god cocktail 🙈 Man kan trygt si jeg er nervøs på hva som venter. Legen mente han skulle klare det bedre enn de ulike legene på Riksen, så da må jeg velge å stole på det... Kjære vene for et styr du har fått denne runden. Synes det er så tøysete at i tillegg til alt annet så skal pinse ha noe å si når man går igjennom en sånn prosess, utrolig utmattende. Vi får håpe de ikke er blyge med medisiner og at legen får rett i troa på seg selv😌🤞🏼 1
TheLibrarian Skrevet 4. juni #499 Skrevet 4. juni Fruttrutt skrev (10 minutter siden): Så bare enda litt mer av alle eksisterende bivirkninger- nydelig 😅 Vet du hvor lenge du må gå på de? Ser det står «som avtalt» på mine, så får vel beskjed 😊 Frem til uke 7 av en evt. graviditet står det i mine papirer 1
wallflower Skrevet 4. juni #500 Skrevet 4. juni Frk.Pøls skrev (2 timer siden): Takk! 🥰 På kontrollen vare det fremdeles 3 eggposer på venstre, kunne være veldig heldig å få med to til. Det skjer fremdeles ikke noe på den høyre siden. Folliklene er for små til egguttak på fredag, så det blir ikke før på tirsdag neste uke. Så dette blir sykt lang stimulering. Denne gangen får jeg ikke sedering, fordi legen ikke kunne komme. Jeg kan ikke ha uttak på mandag pga pinse og jeg kan ikke ha på onsdag fordi da er det mulig at eggposene blir alt for store og sprekker av seg selv, til tross for medisinering. Om ikke jeg tar egguttak uten sedering, blir forsøket avbrutt. Så ja... dette forsøket ble alt annet enn forventet. Uttak for meg er problematisk da det er veldig smertefullt og jeg har flere dramatiske opplevelser med uttak på Riksen. Høyt blodtap og store smerter. Har alt brukt 24000 på medisiner og må i så fall betale for avbrutt forsøk i tillegg. Så det er på mange måter ikke aktuelt å avbryte heller. Legen jeg var på kontroll hos i går, er samme lege som skal ha uttaket til uka. Jeg sa at jeg måtte få alt jeg kunne få av smertelindring og beroligende, og han sa at jeg skulle få en god cocktail 🙈 Man kan trygt si jeg er nervøs på hva som venter. Legen mente han skulle klare det bedre enn de ulike legene på Riksen, så da må jeg velge å stole på det... Uffa meg, stakkars deg. Det høres fortvilende ut, og 24k kan høres lite ut, men jaggu blir det store summer til slutt 🤯🫠 Jeg ble også dårlig smertelindret på Riksen, spesielt første gangen som var en LIDELSE! 😵💫 nå har jeg/de funnet en god mix som funker for meg, heldigvis, så det er håp! Kan de ikke legge inn veneflon og supplere med medisiner om du trenger mer underveis da? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå