Gå til innhold

Er jula over?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Pynter litt mer idag faktisk. 

Anonymkode: 12894...9b9

Jeg og! Eller, jeg har repyntet en del og da. Satt fram noe nytt jeg har fått, vasket,strøket og lagt på plass igjen duker, pyntet bordene på nytt o.l.

Her startet vi jula på lillejulaften, og har siden da hatt gjester på kaffebesøk, kveldsmatbesøk, middagsbesøk, hatt div kirkejobber, og i tillegg hatt gjester på overnatting noen netter. Men nå skal juleroen omsider senke seg over oss noen dager. Jula her varer til 20. dag jul❤️🎄

Anonymkode: 26a77...e35

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 12.23):

Er jula over for deg? Evt når er den over?

Selvfølgelig ikke, det er 3. juledag i dag. Når hverdagen starter etter nyttår er jula over. 

Anonymkode: 18bd0...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Neida julen er ikke over. Men jeg har tatt ned julepynten i dag, fordi jeg var drittlei jul. Det er vanlig for meg. Jeg får overdose jul i hele desember, så når julekvelden har vært, orker jeg ikke mer. Slapp av, jeg bor alene, så min juleleihet plager ingen.

Anonymkode: da414...b4e

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke pynte i november da.

Anonymkode: a44a0...bb6

:vetikke:

Anonymkode: da414...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra tidligere pyntet man lillejul og tok bort pynt og  tre rett etter nyttår.   Nå pynter folk i november og er dritlei og tar bort pyntet før helligdagene er over.   Bakvendt

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 12.23):

Er jula over for deg? Evt når er den over?

Ja, nå er jula over for meg. Heldigvis. 

Anonymkode: 625b4...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler at jula har «flyttet» på seg.  Vi begynner tidligere å pynte og glede oss: adventsgaver er ofte en egen pakke fremfor den lille sjokoladekalenderen vi hadde da jeg var barn. Vi har vært på julelunsj, julebesøk og gikk ut i juleferie med familie fra ca 20. desember. Dvs at julehøytiden har allerede vart ei ukes tid, med ett høydepunkt som åpenlyst var julaften. Jeg føler ikke at jula er ferdig men begynner å kjenne meg klar for å pakke den vekk om ikke så alt for lenge, og ta fatt på ett nytt år. Noe jeg ser frem til. :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jula har nettopp begynt. Regner med å ta ned julepynt i første halvdel av januar. 

Anonymkode: d2f5c...c31

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss med late dager, filmer under pleddet, gjester og alt for mye god mat og godis. Men jeg er egentlig ganske steril minimalist i eget hjem (for mye rot og nips gir meg uro, enda så teit det høres ut)

Vi pyntet bitte lille julaften, men jeg har allerede begynt å snik-fjerme litt småtteri. Stjerner, juletre og bordpynt blir til 1.jamuar.

Godt alle kan gjøre som de vil i eget hjem tenker nå jeg 😊

Anonymkode: 2bdb8...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 13.55):

Julen over? Jula starter jo 24. desember. Fatter ikke hvorfor man skal gjøre seg ferdig med en høytid før den starter. 

Anonymkode: 7a78b...fe6

Jeg stusser over dette jeg og. Julen er ikke over bare fordi noen fjerner alt av julepynt. Det betyr bare at de ikke feirer jul, ikke at julen er over. 

Anonymkode: a8f54...6a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg stusser over dette jeg og. Julen er ikke over bare fordi noen fjerner alt av julepynt. Det betyr bare at de ikke feirer jul, ikke at julen er over. 

Anonymkode: a8f54...6a4

Mener du oppriktig at man ikke kan feire julen uten at man har julepynt i eget hjem?😂

Anonymkode: 2bdb8...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (3 timer siden):

Fra tidligere pyntet man lillejul og tok bort pynt og  tre rett etter nyttår.   Nå pynter folk i november og er dritlei og tar bort pyntet før helligdagene er over.   Bakvendt

Jeg kan svare for meg.. jeg pynter midten av november. Og elsker julen. Jeg har nå tatt ned juletre og tar vekk litt og litt etterhvert.

Ig nei ikke for at jeg er dritt lei .men for at jeg ikke har noe julefølelse lenger...jeg ser ikke på jule filmer etc da nå er jul over og nå er vi snart i nytt år 

Barna skal ikke på noe jule relaterte og heller ikke noe middager etc 

Så nei jeg er ikke dritt lei...men jeg liker å begynne p små rydde og gjøre klar til januar 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sicktrip skrev (6 minutter siden):

Jula hives på hue og ræva veldig snart. Husk, under 1 år til neste gang:)

9 måneder til julebrusen er i butikkene 😅

Anonymkode: d2f5c...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 minutter siden):

Jeg kan svare for meg.. jeg pynter midten av november. Og elsker julen. Jeg har nå tatt ned juletre og tar vekk litt og litt etterhvert.

Ig nei ikke for at jeg er dritt lei .men for at jeg ikke har noe julefølelse lenger...jeg ser ikke på jule filmer etc da nå er jul over og nå er vi snart i nytt år 

Barna skal ikke på noe jule relaterte og heller ikke noe middager etc 

Så nei jeg er ikke dritt lei...men jeg liker å begynne p små rydde og gjøre klar til januar 

Hvordan elske julen når julefølelsen forsvinner etter 3 dager?

Anonymkode: 39eee...a77

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan elske julen når julefølelsen forsvinner etter 3 dager?

Anonymkode: 39eee...a77

Fordi jeg har jul fra midten av november til 26 desember. Da er MIN jul over. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg har jul fra midten av november til 26 desember. Da er MIN jul over. 

Syke greier. Du har jul når det ikke er jul og når det er jul så har du hverdag. Jaja i Bakventland der kan alt gå an der er de like tøysete og rare alle mann. 

Anonymkode: a5122...dac

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...