Gå til innhold

Kan man bli lovet KS før graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når kan man bli sikret KS, er det i løpet av svangerskapet eller kan man bli lovet før? Evt når i svangerskapet skjer dette? Har også hørt at det er viktig å få det skriftlig, er dette noe man kan sjekke selv at faktisk står?

Anonymkode: 8ec51...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vel det skal mye til før du får det. Om det er pga traumer eller at du må ta ks pga sikkerhet for baby/ mor

Men om alt er vanlig og ingen ting tilsier du nå har det vil du måtte føde vanlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er nødvendig med keisersnitt pga risiko for mor eller barn, risiko for store komplikasjoner ved vaginal fødsel f.eks kan man få beskjed om at det vil bli keisersnitt ved neste svangerskap. Men da er dette en kjent risiko, ikke på mors eget ønske.Dog kjenner jeg til et par tilfeller hvor fødsel har vært såpass traumatisk at keisersnitt har blitt "lovet" ved et eventuelt nytt svangerskap og dette har blitt innviglet uten problem ganske raskt ved ny graviditet. Blant annet et familiemedlem som mistet sitt barn sent i svangerskapet og måtte gjennom vaginal fødsel med dødt barn. Hun ble lovet og fikk keisersnitt ved neste svangerskap, og hadde også veldig tett oppfølging hele svangerskapet med ekstra kontroller for mors del (for å berolige/betrygge at alt stod bra til). 

Anonymkode: 1fb8f...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (29 minutter siden):

Tror vel det skal mye til før du får det. Om det er pga traumer eller at du må ta ks pga sikkerhet for baby/ mor

Men om alt er vanlig og ingen ting tilsier du nå har det vil du måtte føde vanlig 

Jeg har fødselsskade og vil ikke risikere større skader. Det er vel kanskje lite sannsynlig at jeg får det garantert før graviditet da, med tanke på at det er langt i fra sikkert at jeg blir skadet igjen. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dersom det er nødvendig med keisersnitt pga risiko for mor eller barn, risiko for store komplikasjoner ved vaginal fødsel f.eks kan man få beskjed om at det vil bli keisersnitt ved neste svangerskap. Men da er dette en kjent risiko, ikke på mors eget ønske.Dog kjenner jeg til et par tilfeller hvor fødsel har vært såpass traumatisk at keisersnitt har blitt "lovet" ved et eventuelt nytt svangerskap og dette har blitt innviglet uten problem ganske raskt ved ny graviditet. Blant annet et familiemedlem som mistet sitt barn sent i svangerskapet og måtte gjennom vaginal fødsel med dødt barn. Hun ble lovet og fikk keisersnitt ved neste svangerskap, og hadde også veldig tett oppfølging hele svangerskapet med ekstra kontroller for mors del (for å berolige/betrygge at alt stod bra til). 

Anonymkode: 1fb8f...aab

Jeg vet ikke om jeg tør å bli gravid igjen om jeg ikke får garantert det på forhånd, men det er kanskje ikke mulig med mindre det er fare for mor eller barnets liv. Uff, i slike situasjoner skulle det bare mangle, det er jo helt grusomt.. 

Anonymkode: 8ec51...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...