Gå til innhold

Farmor forskjellbehandler barna våre og min fra før, synes det er leit.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mann har sagt fra til henne hvert år siden vi fikk barn sammen at vi ønsker at hun kjøper likt til alle barna,men hun hører verken på meg eller han. min datter er fra før er snart 13 nå og forstår mye, hun har ingen kontakt med faren eller fars sin side, så hun får ikke gave derfra, hun får av mine foreldre, oldefar, tanter og onkler, og selvsagt mannens side også, og er kun farmor som gjør forskjell på barna.

Han eldste vår er nå snart 7 år og har også begynt og reagere, de andre 3 er for små til og forstå ennå, de er snart 3 og tvillinger på 3 mnd.

Farmor kjøper en gave til min, og kanskje 5-8 gaver til de andre, så de får dyrere gaver og min får gjerne en gave fra hm.

Jeg vet ikke om jeg overreagerer her,men både jeg og mannen føler at dette blir veldig urettferdig,men virker som farmor bare driter i det. de andre får gaver for 3000 til 4000 kr,mens jenta vår får bare til max 150kr.

i år er vi sammens med mine foreldre og de har også reagert på dette.

Mannen forslo for moren at han kan betale han en sum hvert år, så handler vi inn til barna ,så det blir mer rettferdig,dette er ikke Farmor enig i.  Hva hadde dere gjort videre her?

Anonymkode: 17c7a...bce

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke ta imot til noen før det er likt.

Anonymkode: f0779...3fe

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det farmor gjør ikke er noe hun egentlig kan lastes for, selv om prisforskjellen er stor på 3000 kroner og på 150 kroner. Hun har ikke samme relasjonen til ditt eldste barn som til de andre av dine barn. Hun har kjent de yngre barna siden fødsel og har en annen relasjon og følelse for de. 

normalt sett kan man tenke seg at ditt eldste barn ville fått gaver og oppmerksomhet fra sin fars familie, men det er ikke din svigermor sin jobb å kompensere for det. 

Anonymkode: e5b8d...60a

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker det farmor gjør ikke er noe hun egentlig kan lastes for, selv om prisforskjellen er stor på 3000 kroner og på 150 kroner. Hun har ikke samme relasjonen til ditt eldste barn som til de andre av dine barn. Hun har kjent de yngre barna siden fødsel og har en annen relasjon og følelse for de. 

normalt sett kan man tenke seg at ditt eldste barn ville fått gaver og oppmerksomhet fra sin fars familie, men det er ikke din svigermor sin jobb å kompensere for det. 

Hun har kjent jenta siden hun var 18mnd, så vi mener at det er veldig feil,men skjønner hva du mener

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette!

det blir deres oppgave å håndtere dette med barnet, ikke kontrollstyre dine yngstes barn farmor. 

Anonymkode: d7a3e...762

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er forferdelig , hun burde heller kjøpe små gaver til alle da og sette penger på konto til de biologiske . 

Anonymkode: 898b5...4ab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har kjent jenta siden hun var 18mnd, så vi mener at det er veldig feil,men skjønner hva du mener

Og det er selvsagt lov å mene det er feil, og objektivt/sosialt er det gjerne det. Biologisk er det ikke feil. 

Anonymkode: d7a3e...762

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hun har ingen kontakt med faren eller fars sin side, så hun får ikke gave derfra, hun får av mine foreldre, oldefar, tanter og onkler, og selvsagt mannens side også, og er kun farmor som gjør forskjell på barna.

Jeg syns faktisk ikke at stefars mor skal kompensere for at fars foreldre ikke gir gaver.

Anonymkode: 7cd3f...100

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk ikke at stefars mor skal kompensere for at fars foreldre ikke gir gaver.

Anonymkode: 7cd3f...100

Det er vel mer at hun ikke tar rollen som farmor (når sønnen er barnets pappa) som blir feil. Pakkene kommer som en følge av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min mann har sagt fra til henne hvert år siden vi fikk barn sammen at vi ønsker at hun kjøper likt til alle barna,men hun hører verken på meg eller han. min datter er fra før er snart 13 nå og forstår mye, hun har ingen kontakt med faren eller fars sin side, så hun får ikke gave derfra, hun får av mine foreldre, oldefar, tanter og onkler, og selvsagt mannens side også, og er kun farmor som gjør forskjell på barna.

Han eldste vår er nå snart 7 år og har også begynt og reagere, de andre 3 er for små til og forstå ennå, de er snart 3 og tvillinger på 3 mnd.

Farmor kjøper en gave til min, og kanskje 5-8 gaver til de andre, så de får dyrere gaver og min får gjerne en gave fra hm.

Jeg vet ikke om jeg overreagerer her,men både jeg og mannen føler at dette blir veldig urettferdig,men virker som farmor bare driter i det. de andre får gaver for 3000 til 4000 kr,mens jenta vår får bare til max 150kr.

i år er vi sammens med mine foreldre og de har også reagert på dette.

Mannen forslo for moren at han kan betale han en sum hvert år, så handler vi inn til barna ,så det blir mer rettferdig,dette er ikke Farmor enig i.  Hva hadde dere gjort videre her?

Så lenge hun ikke behandler ungene likt, er hun ikke en del av ligninga.. ferdig snakket.

Anonymkode: 11e7f...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette vil også kunne påvirke søskenrelasjonen også. Jeg hadde ikke tatt imot. Hun hadde ikke fått gi til noen gaver før det var ca. likt.

Min svigermor ga 4000 mer i konfirmasjonsgave til datteren vår i juni, enn sønnen vår fikk ifjor på sin konfirmasjon. Vi Vippset de tilbake.. Det er HELT uaktuelt å gjøre forskjell på barna i vårt hus.

Anonymkode: 738fd...da1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper hun tenker at hun gjør som hun vil, og det bestemmer hun og ikke dere.

Så ville vinklet det til hvordan forskjellsbehandling påvirker barna. Barn som forskjellsbehandles kan ende opp med å få dårlig stemning seg i mellom, vil hun bidra til det?

Anonymkode: ece55...ad3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Din mann - hennes sønn - må ta henne til side og si det han burde ha sagt første gang dette skjedde. At han ikke ser verdien av å opprettholde kontakt med et menneske som velger å oppføre seg ufint.

Nå har det pågått over tid. Så kutt kontakten. Og kutt den nå. Og ikke gi henne noen sjanse til, livet er for kort. Savner dere eldre mennesker i livet finnes det bråtevis faktisk hyggelige eldre mennesker dere kan «adoptere» inn i familien.

Anonymkode: 8874b...30e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (9 minutter siden):

Det er primitiv oppførsel, men en del folk synes det er greit.

Det er i vår natur å bry seg om biologisk avkom foran andre individer . De som bringer hennes slekt videre er viktigst for henne. 

Anonymkode: 31705...290

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Din svigermor er ikke ansvarlig for at du har fått en unge som ikke har kontakt med sin far det er ene og alene ditt ansvar. Selvfølgelig kan du ikke kreve at hun gir det samme til din lausunge som sine biologiske barnebarn. Dette må du faktisk snakke med alle barna dine om, hva når de yngste får store konfirmasjonsgaver og arv eldste ikke får? Lær heller ungen sin å være takknemlig for det hun faktisk får. Dette er ikke svigermor sitt ansvar, det er ditt.

Anonymkode: d3970...ba5

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis datteren din ikke har kontakt med fars side kan dere kanskje vurdere adopsjon? 

Jeg hadde også droppet å gi gaver fra henne - returner evt og del summen på alle barna? Hadde tatt henne ut av ligningen for både jul og bursdag og ikke lagt hennes gaver under juletreet. Si at dere ikke vil skape grobunn for forskjellsbehandling og konflikt mellom søsknene. For dere er datteren din like viktig som de andre barna. Vil ikke gamle heksa akseptere henne som en del av familien, da kan hun velge mellom dere alle eller ingen. Man kan ikke bare velge 4 av 5 barn, det er jo rene Askepott i den aller mest negative forstand?

Det er IKKE greit å oppføre seg sånn som bestemor eller noe som helst annet, og bestemor vet utmerket godt at hun ikke har kontakt med farssiden. Har hun like lite empati, raushet og omsorg for andre ellers også?

Anonymkode: b1bab...34b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Selvfølgelig kan hun lastes for det, hun mangler jo totalt empati og sosiale antenner, spesielt når foreldrene ettertrykkelig gir beskjed om at de ikke ønsker denne forskjellsbehandlingen. De fleste oppegående besteforeldre forstår jo at dette ikke er greit. 

Anonymkode: 1727b...6cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet noen gjør forskjell å syns sånt et greit,men jeg kunne aldri gjort noe sånt selv.  Svigerforeldrene til søsteren min har et bonus barnebarn og de behandler det akkurat som alle andre barnebarna. 

Anonymkode: 4b220...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...