AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #61 Del Skrevet 19 timer siden Min overnattet vekt ikke borte før han var over 1,5 år! 7 uker er sinnsykt Anonymkode: 9ae57...ac9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #62 Del Skrevet 19 timer siden Lever eldste, så har dere bare yngste hjemme. Dere klarer å slappe av selv om ungen på under to mnd er hjemme! Anonymkode: c7104...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #63 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette gir ikke helt mening da. Permisjonssystemet er lagt opp til at man er på jobb i 7,5 timer pluss reisetid fra 6 mnd. Anonymkode: 8b805...e6f I Norge starter ikke barn i barnehage ved 7,5 mnd, da er det enten hovedomsorgsperson nr 2 aka far eller medmor som har omsorgen. Er man aleneforelder får man hele permisjonen selv. TS: Det er altfor tidlig. Mannen din har tydeligvis fri fra 19-neste formiddag, hvorfor kan ikke han avlaste deg slik som det gjøres i de fleste familier? 7 uker gammelt barn er unntakstilstand og jeg får Sophie Elise-vibber her. Mitt inntrykk er at de som er vant til mye avlastning fra besteforeldre har en helt annen forventning til egentid i baby- og småbarnstiden enn de som er vant til å klare seg uten hjelp utenfra. En 7 uker gammel baby skal ikke ha barnevakt over natta med mindre det er strengt nødvendig, ærlig talt. Les deg opp på 4.trimester. Anonymkode: 28203...74c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19 timer siden #64 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Fått mange svar her, noen av svarene stempler meg som verdens dårligste mor her. Ønsker bare å sove en natt. Babyen er veldig krevende og sover aldri, må sitte å vugge pg bysse hele tiden. Eldstemann sov hele tiden og han ble også født under korona, han var bortimot 3 måneder første gangen mormor (min mor) fikk komme på besøk pga jobben hennes og restriksjoner. Nå er babyen super krevende, mannen begynte å jobbe 2 uker etter fødsel og siden har jeg vært alene. Mannen greier ikke å avlaste meg så mye siden han jobber. Anonymkode: 94e51...9f9nd Men hovedinnlegget skriver du at du vil ha en kveld med mannen din,spise god mat og drikke vin...nå trenger du plutselig søvn Babyen din er 7 uker...der vil bli mange kvelder med dårlig søvn...prøv 5 år. Da får heller far hjelp til mer på natten...legge deg tidligere...og legge deg litt når han kommer hjem 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #65 Del Skrevet 18 timer siden Jeg var «heldig» at minste mi var 10 uker på sykehuset. Prematur. Ingenting galt med barnet. Bare ventet på at barnet skulle bli stor nok og sterk nok til å få komme hjem. Der sa sykepleieren til meg. Du. Dra hjem i helga. Kos dere. Og ta vare på hverandre. Du får jo aldri så bra barnepass som du har her. Vi passer på og ringer hvis det er noe. Vi bodde mange timer unna sykehuset og hun viste at jeg bodde på sykehuset og ikke fikk så mye besøk av mann og barn. Dette var ei eldre dame som hadde jobbet som barnepleier i 30 år. Jeg hørt etter. Beste helgen vi har hatt. Første barnet var å kjempe fornøyd. Jeg klarte å slappe av. Og henta meg inn mye. Så dro jeg til sykehuset mandags morgen med godt humør og opplagt. Så leser jeg i journalen til barnet. Så sto det. Mor har ikke vært å sett etter barnet. Jeg datt helt sammen. Så hormonell som jeg var så skrek jeg ja. Så kom hun som sa jeg skulle dra hjem. Og leste journalen og sa dette må du ikke bry deg om. Ei uerfaren som har vært på jobb og forstår ikke hvor viktig det er med mora sin helse også. Så jeg forstår tanken din. Men som bestemor så hadde jeg ikke turt å passe barnet så mange timer og ei natt så tidlig. Anonymkode: 0cba1...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #66 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fått mange svar her, noen av svarene stempler meg som verdens dårligste mor her. Ønsker bare å sove en natt. Babyen er veldig krevende og sover aldri, må sitte å vugge pg bysse hele tiden. Eldstemann sov hele tiden og han ble også født under korona, han var bortimot 3 måneder første gangen mormor (min mor) fikk komme på besøk pga jobben hennes og restriksjoner. Nå er babyen super krevende, mannen begynte å jobbe 2 uker etter fødsel og siden har jeg vært alene. Mannen greier ikke å avlaste meg så mye siden han jobber. Anonymkode: 94e51...9f9 Det høres ut som en ganske vanlig baby. Det er sovebabyen som var den unormale. Mulig jeg fremstår litt krass nå, men vi er veldig mange som har hatt slike babyer og som bare har stått på uten avlastning i måneder og år. Det er klart det er hardt, men man får hverken barn fordi det skal være lett eller fordi man skal sette sine egne behov først. 7 uker er veldig tidlig å trenge avlastning på natt. Dere må legge opp dagene slik at det blir mest mulig søvn på begge. Dropp unødvendig husarbeid, aktiviteter, besøk etc. Anonymkode: cd480...8e3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 16 timer siden #67 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har skrevet tidligere at jeg synes syv uker er altfor tidlig, dvs at jeg aldri hadde gjort det. Men fakta er at jeg aldri ble ammet (jeg er collett barn) fordi mamma måtte tilbake på jobb etter seks -6- uker! Det var det permisjonen var. Vi er ikke klar over hvor heldige er i dag. Seks uker, damer...! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #68 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fått mange svar her, noen av svarene stempler meg som verdens dårligste mor her. Ønsker bare å sove en natt. Babyen er veldig krevende og sover aldri, må sitte å vugge pg bysse hele tiden. Eldstemann sov hele tiden og han ble også født under korona, han var bortimot 3 måneder første gangen mormor (min mor) fikk komme på besøk pga jobben hennes og restriksjoner. Nå er babyen super krevende, mannen begynte å jobbe 2 uker etter fødsel og siden har jeg vært alene. Mannen greier ikke å avlaste meg så mye siden han jobber. Anonymkode: 94e51...9f9 Det er jo helt vanlig at babyer er sånn.. Far må faktisk avlaste selv om han skal på jobb. Han kan ha en dårlig natt og likevel klare å jobbe, antar han ikke er hjernekirurg. Er ikke sånn at du som er i perm aldri skal sove og han som er i jobb skal ha 8 gode timer. Du må også sove ellers på dagen. Sov på dagtid om du har fått baby til å sovne i vogn eller seng. Sov på kvelden mens far er med baby (etter at eldste er lagt). Få familien til å komme og ta baby et par timer på dagtid så du får sovet litt da. Jeg hadde bare 1 men hun sov omtrent aldri og hadde dårlig søvn til hun var 3 år. Men overnattet ikke borte før 1,5 år likevel. Vindrikking gir forresten dårligere søvn. Anonymkode: c7a24...b14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #69 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 22.27): Jeg er selv enig i at det er for tidlig nå, men her er det også viktig å huske på at man ikke kan ta vare på andre om man ikke tar vare på seg selv først. Anonymkode: e721f...8ee Men 7 uker? Ærlig talt, kan fint drøye det litt med å ta vare på seg selv, når man har en liten baby som akkurat har kommet ut. Da får man finne andre måter man kan ta vare på seg selv, uten at det går på bekostning av baby. For en teit kommentar! Anonymkode: 14a50...12a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #70 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): kan du vise til fakta for dette ? Anonymkode: caf82...afd Det finner du veldig lett på nettet, jeg trodde dette var allmennkunnskap. Jeg har ikke skrevet kommentaren du siterer. Anonymkode: 14a50...12a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 15 timer siden #71 Del Skrevet 15 timer siden Nei. Ikke innenfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #72 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fått mange svar her, noen av svarene stempler meg som verdens dårligste mor her. Ønsker bare å sove en natt. Babyen er veldig krevende og sover aldri, må sitte å vugge pg bysse hele tiden. Eldstemann sov hele tiden og han ble også født under korona, han var bortimot 3 måneder første gangen mormor (min mor) fikk komme på besøk pga jobben hennes og restriksjoner. Nå er babyen super krevende, mannen begynte å jobbe 2 uker etter fødsel og siden har jeg vært alene. Mannen greier ikke å avlaste meg så mye siden han jobber. Anonymkode: 94e51...9f9 Ville du sove eller ville du ha en rolig kveld hjemme med mannen din med god mat og drikke? Var det du skrev i hovedinnlegget ditt. Du skrev ingenting om at du trengte søvn. Dropp alkohol, det gir ihvertfall dårlig søvn. Anonymkode: 9365f...fb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #73 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 22.27): Jeg er selv enig i at det er for tidlig nå, men her er det også viktig å huske på at man ikke kan ta vare på andre om man ikke tar vare på seg selv først. Anonymkode: e721f...8ee Egoet kan vel vente litt mer enn 7 uker når man velger å bringe et nytt lite menneske inn i verden? Den trenger mammaen sin! Klarer man ikke 7 uker før man må ha kjærestetid og prioritere seg selv bør man ikke få barn. Anonymkode: 13c95...f78 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #74 Del Skrevet 14 timer siden 10/10 🤡 Well played, troll! Anonymkode: 42ddc...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #75 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fått mange svar her, noen av svarene stempler meg som verdens dårligste mor her. Ønsker bare å sove en natt. Babyen er veldig krevende og sover aldri, må sitte å vugge pg bysse hele tiden. Eldstemann sov hele tiden og han ble også født under korona, han var bortimot 3 måneder første gangen mormor (min mor) fikk komme på besøk pga jobben hennes og restriksjoner. Nå er babyen super krevende, mannen begynte å jobbe 2 uker etter fødsel og siden har jeg vært alene. Mannen greier ikke å avlaste meg så mye siden han jobber. Anonymkode: 94e51...9f9 Du skrev ikke i HI at du var utslitt og ønsket å sove en natt, du skrev at du og mannen ønsket en kveld med god mat og drikke. Da reageres det voldsomt, siden babyen bare er 7 uker. Det er altfor tidlig. Vent et halvt års tid, så går det kanskje an å prøve en natt på måten du tenker. Be mannen din ta seg av babyen en natt og morgen så du får sove ut❤️ Anonymkode: 28b41...9c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 14 timer siden #76 Del Skrevet 14 timer siden Jeg hadde ikke gjort det med mindre søvnmangelen var ekstrem og jeg var på randen til et sammebrudd. Altså for å få dekket nødvendige behov. Du vil ha kvalitetstid alene med mannen din, det er ikke det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 13 timer siden #77 Del Skrevet 13 timer siden Det du trenger ts er at far stiller opp 50 prosent for babyen sin og barna forsåvidt når han også er hjemme. Han må ta halvparten av de gangene babyen våkner på natt (feks annenhver natt), selv om han skal på jobb. I helgene så får han stå opp med barna den ene dagen mens du får sove noen timer mer. En annen ting. Når far kommer hjem fra jobb, så kan du gjerne legge deg et par timer. Forsøk også å sove når baby sover på dagtid. Og har du ikke prøvd det? Prøv å å la baby sovne inn på armen. Kanskje dere alle 3 får sove bedre da.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå