AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Mine barn får fire gaver utenom gaver fra oss foreldre. Det er fra besteforeldre, onkel og oldemor. Vi er ikke så mange i familien, og venner har vi ikke en gaveordning med. Jeg føler jeg må kompensere for dette, da jeg får med meg at så mange barn får så mye. To av barna mine som har kommet i tenårene nå er selvsagt litt oppmerksom på hva andre får også. Jeg har til nå kjøpt fire gaver til dem hver, sånn at de har åtte gaver til sammen på julaften. Andre som føler de må kompensere? Anonymkode: 4a6a6...362 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Ja, gjør det samme her. De får alltid gave fra egne søsken, hunden og nissen. Pluss en eller to fra meg. Har i tillegg alltid snakket med de om at det ikke er mengden gaver som teller, men hva det er inni og tanken bak. Anonymkode: 645df...0c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Er blitt ferre pakker her også med årene, og nå i år er alle besteforeldrene til sønnen min gått bort, så blir enda ferre. Jeg har alltid ordnet bare en større gave til han, helt til i fjor, da kjøpte jeg et par ekstra. Var mest fordi det han fikk var litt lite. I år tror jeg det blir 4 gaver fra meg. Jeg har kun han, og vi feirer alene han og jeg. Anonymkode: 5ded0...974 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Hadde aldri falt meg inn, og det er ikke flust av gaver her heller. Det er noe med å lære de at alle familier er forskjellige, både av størrelse og hva slags gaver man gir. Verden er ikke ‘rettferdig’. Anonymkode: 73018...302 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Jepp, jeg gjør det Barna mine får maaange gaver av oss foreldre til jul. Og vi kommer til å gi så mye til konfirmasjonen når den tid kommer at de ikke får mindre enn andre med store familier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde aldri falt meg inn, og det er ikke flust av gaver her heller. Det er noe med å lære de at alle familier er forskjellige, både av størrelse og hva slags gaver man gir. Verden er ikke ‘rettferdig’. Anonymkode: 73018...302 Kan jeg få lov å spørre hvor mange gaver barn/barna dine får? Det handler ikke alltid om lærdom synes jeg, noen ganger er det bare godt å være og ha litt som som vennene sine. Men såklart, folk gjør det forskjellig. Anonymkode: 4a6a6...362 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Rucula skrev (1 minutt siden): Jepp, jeg gjør det Barna mine får maaange gaver av oss foreldre til jul. Og vi kommer til å gi så mye til konfirmasjonen når den tid kommer at de ikke får mindre enn andre med store familier Hvor mange gaver ender barna deres opp med etter dere har kjøpt gaver, og hvor mange får dem utenom hva dere gir? Anonymkode: 4a6a6...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, gjør det samme her. De får alltid gave fra egne søsken, hunden og nissen. Pluss en eller to fra meg. Har i tillegg alltid snakket med de om at det ikke er mengden gaver som teller, men hva det er inni og tanken bak. Anonymkode: 645df...0c9 Vi snakker også om det. Det er jo fine ting de får i gavene sine, og det teller såklart mest. Men det er ikke bare bare for barn og ungdom å høre at mange andre får så utrolig mange gaver. Så det blir fra nissen osv her også 😅 Anonymkode: 4a6a6...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er blitt ferre pakker her også med årene, og nå i år er alle besteforeldrene til sønnen min gått bort, så blir enda ferre. Jeg har alltid ordnet bare en større gave til han, helt til i fjor, da kjøpte jeg et par ekstra. Var mest fordi det han fikk var litt lite. I år tror jeg det blir 4 gaver fra meg. Jeg har kun han, og vi feirer alene han og jeg. Anonymkode: 5ded0...974 Ikke bare bare når man er en liten familie, man vil jo gjerne glede barna sine. Det blir sikkert en kjempe fin jul, bare dere to. God jul 😊 Anonymkode: 4a6a6...362 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Tja, vi gir våre barn 3-4 gaver hver. En hovedgave og noen mindre gaver. Utover gavene fra oss foreldre får de fra besteforeldre, og en onkel med familie på hver side, pluss min tante. Mer enn nok etter min mening da. Anonymkode: d3686...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Julaften er vel kanskje den dagen i året man ikke på død og liv trenger å messe om at verden ikke er rettferdig. La barna få julegaver og oppleve gleden ved det. Nok av andre triste greier. Mine får ekstra. Anonymkode: 9f59a...ca1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi snakker også om det. Det er jo fine ting de får i gavene sine, og det teller såklart mest. Men det er ikke bare bare for barn og ungdom å høre at mange andre får så utrolig mange gaver. Så det blir fra nissen osv her også 😅 Anonymkode: 4a6a6...362 Ja, og noen ganger vil man jo bare at de skal få oppleve det samme som alle andre. Ja, greit med gaver fra nisser og dyr. Gir ofte 2-3gaver fra oss og, sånn at det blir enda flere. Anonymkode: 645df...0c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Tenker ikke antall, men pris. Anonymkode: f7bda...62d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kompensere ja. Ingen besteforeldre eller oldeforeldre her. Kun en onkel utenom meg. Faren nekter å sende noe da han plutselig fikk for seg at ungen ikke får gavene fra han (selv om han også har sett video av at ungen får gavene....) Ungen får altså gave fra meg, onkel (og hans kone) og ett par venner. Anonymkode: 89866...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Alltid gjort det her og, hadde ikke blitt mange pakkene om jeg ikke gjorde det og jeg koser meg med det. Vi har alltid fullt under juletreet med stort og smått. Jeg har alltid tenkt at han ikke skal få mindre enn andre bare fordi vi ikke har familie, skulle bare mangle at vi kjører litt på. Nå er han tenåring og så er ikke mange årene jeg får holde på med dette her så jeg utnytter tiden jeg har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Ja her er alle husets husdyr, hybelkaniner og spøkelser ute på julegaveshopping. De får minst 5-10 ekstra gaver av nevnte. Synes det er kjekt jeg. Alle må få masse gaver til jul. 🎄⭐️ Anonymkode: 56f34...eab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Liten familie, så gir ofte flere gaver til barna, både mitt eget og tanteungen. Det blir gaver fra hundene, katten, fjøsnissen, sauene osv😂 Ikke store tingene, men bare for at de skal føle at de får litt mer♥️ Regner med det blir mindre av det når de blir større. Synes det er koselig♥️ Anonymkode: f5018...e97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Mine barn får kun gaver fra meg 😅 Har ikke familie pga dødsfall (foreldre og besteforeldre) og alvorlig psykisk sykdom hos mitt søsken. Så jeg kjøper kun til mine egne barn. Slipper derfor å bruke penger på å kjøpe til andre. De får fra meg, fra hverandre, fra nissen og fra kattene 😅 Anonymkode: 3bd74...a5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Ja, vi er en liten familien og jeg kompenserer litt på gavene. Anonymkode: c9d4b...b1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Jeg er nok «skyldig» her ja! Alenemor med et barn som har veldig liten familie. Her blir det mange gaver fra mor 😅 Skal sies at jeg pakker inn alt av «pent» tøy barnet skal få det neste halvåret også 😊 Får sikkert 15-20 gaver bare av meg… Gavene består av flere pysjer og antrekk, pensko, bøker, tesett, bok med tykke sider (altså for småbarn) med bilder av barnet og de hen er glad i, gåbil, en stol, en tamburin, memo-spill osv. Var ingenting «stort» barnet trengte akkurat nå, så da ble det heller flere små gaver ☺️ Anonymkode: b7c6e...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå