AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Hei. Om en skulle velge mellom å gå lektor utdanning eller yrkesfaglærer, hvem ville valg og hvorfor? Skal søke til høsten og er usikker på hva jeg skal gå for. Anonymkode: d1010...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Hvilken yrkesutdanning og yrkeserfaring har du? Ønsker du å jobbe som yrkeslærer innen dette? Hvilke skoler og aldersgrupper ønsker du å jobbe med? Hvilke fag ønsker du å jobbe med? Anonymkode: 298b4...ab7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymforalle Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvilken yrkesutdanning og yrkeserfaring har du? Ønsker du å jobbe som yrkeslærer innen dette? Hvilke skoler og aldersgrupper ønsker du å jobbe med? Hvilke fag ønsker du å jobbe med? Anonymkode: 298b4...ab7 Har hjelpepleier utdanning og vært i yrke siden 2008 i ulike etater. Ja er inne helse jeg ville vært lærer og hatt sykdomslære fagene. Om det blir skulle bli lektor er norsk faget jeg vil gå for på trinn 5-10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden anonymforalle skrev (17 minutter siden): Har hjelpepleier utdanning og vært i yrke siden 2008 i ulike etater. Ja er inne helse jeg ville vært lærer og hatt sykdomslære fagene. Om det blir skulle bli lektor er norsk faget jeg vil gå for på trinn 5-10. Helsefagene og yrkeslærer er ofte knyttet opp til VGS og i VGS er det vanskelig å få jobb uten masterfag i bunnen. Litt usikker på om det er mulig for helsefagarbeider å kunne ta PPU og deretter undervise med fast stilling på videregående. Grunnskolelærer 5-10 med norsk masterfag vil kunne gi deg jobb både på barneskoler og ungdomskoler over hele landet. Det spørs jo hva du er motivert for, om det å bygge på utdannelsen og erfaringen din for å bli yrkeslærer er mulig, og dersom nylig så betyr det kanskje litt med utdanningslengde også? Hva andre ville valgt er egentlig likegyldig, det er du som skal stå i løpet og fremtidig jobb Anonymkode: 298b4...ab7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Du bør sjekke jobbmulighetene der du bor som yrkesfaglærer. Det er mange som tar dette innen helse for å komme seg vekk fra turnus, og det kan være vanskelig å få jobb. Så må du tenke over motivasjon og økonomi, yrkesfaglærere er tre år, lektor inorsk fem. Anonymkode: 8b61c...50d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Har du hatt en elevklasse i norsk på trinn 5-10? Prøv det først. Anonymkode: dd159...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden anonymforalle skrev (3 timer siden): Har hjelpepleier utdanning og vært i yrke siden 2008 i ulike etater. Ja er inne helse jeg ville vært lærer og hatt sykdomslære fagene. Om det blir skulle bli lektor er norsk faget jeg vil gå for på trinn 5-10. Basert på innleggene dine, ville jeg revurdert å undervise i norsk. Rettskivingen er... tvilsom. Anonymkode: f60bf...a34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Lektor. Det er mange spl med ppu-y som konkurrerer om stillingene på helsefag. Jeg kjenner feks flere med 3 årig yrkesfagbachelor som ikke får fast jobb, kun små vikariater. Anonymkode: 05266...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Basert på innleggene dine, ville jeg revurdert å undervise i norsk. Rettskivingen er... tvilsom. Anonymkode: f60bf...a34 90-120 studiepoeng i norsk i lektorutdannelsen kan fort hjelpe på det. Anonymkode: 298b4...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå