AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har en mann som hverken er god til å lytte, eller spesielt god på å kommunisere. Logistikk og hverdagslige ting prater vi åpenbart om, men ellers er kommunikasjonen svært fraværende. Jeg kan ta initiativ til å prate om ting, men etter å flere ganger oppleve å ikke bli hørt (noen ganger får jeg ikke respons, andre ganger blir han irritert og tolker ting i verste mening), har jeg begynt å vegre meg for dette. Jeg er dessverre veldig konfliktsky. Han er uten tvil den mest pratsomme, og ikke konfliktsky med andre overhodet. Nå har vi kommet til et punkt hvor brudd er et alternativ. Jeg var på vei ut av forholdet tidligere i år, men etter et ønske fra han om å prøve litt til (han er ikke enig i brudd), sa jeg meg villig til dette. Vi har nå gått flere runde i terapi, og prater OK med en tredjeperson i rommet som styrer samtalene, men hjemme greier vi ikke kommunisere. Han har flere ganger blitt utfordret på å ta initiativ til samtale, men dette skjer aldri. Det virker altså som han bare tar alt for gitt, og ikke tenker på at forholdet står på spill. Forventer jeg for mye? Eller er det bare ikke liv laga i dette forholdet? Som han selv sier, han kan se at ting plager meg/at jeg ikke har det bra, men velger å ignorere, til det omsider «går over» Dette har han fortsatt med, etter terapeuten utfordret han på å spørre om jeg vil snakke, evt. ha en klem. Anonymkode: 0078d...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Dødfødt. Problemet med å snakke om kommunikasjon er at å snakke om det ikke er det samme som å forstå det i de konkrete situasjonene problemet oppstår. Noen forstår når det gjelder, andre forstår ikke på hvilken måte det er overførbart. Og andre igjen glemmer at å bedre seg faktisk er å følge med på en ny måte. Anonymkode: 19813...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Typisk mange menn det der. Jeg har sett og hørt en del lignende historier. Det går ikke an å fikse på tingene med mindre begge er med på det fullt ut, ellers er det bare enveis og forholdet dør såklart. Anonymkode: 4f29e...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Har dere barn? Hvis ikke bare å pakke sammen og dra, vel. Anonymkode: 1989a...531 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå