Gå til innhold

Får ikke hjelp av legevakten selvom jeg sier at jeg vil gjøre noe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For noen år siden så var jeg på legevakten å ba om hjelp fordi jeg ønsket å (det som ikke er lov å skrive her, gjelder psykisk) sånn 10-15 ganger og jeg ble ikke innlagt selvom jeg sa det var fare hver gang. Jeg fikk ikke hjelp. Hva syns dere om å bli behandlet sånn i psykisk helsevesen? 

Anonymkode: 64819...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De gjennomskuer bløffmakere!
-du er jo her enda... 

Anonymkode: f4673...d6b

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For noen år siden så var jeg på legevakten å ba om hjelp fordi jeg ønsket å (det som ikke er lov å skrive her, gjelder psykisk) sånn 10-15 ganger og jeg ble ikke innlagt selvom jeg sa det var fare hver gang. Jeg fikk ikke hjelp. Hva syns dere om å bli behandlet sånn i psykisk helsevesen? 

Vurderingen var vel riktig, da, siden du lever fremdeles. 

Anonymkode: 5a05a...71e

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er dessverre stor pågang i psykiatrien. 

Mitt inntrykk er at de som akutt innlegges er de som er psykotiske og veldig ustabile. De som ofte ikke vil innlegges...

Ellers er jo tjenestevei å gå via egen fastlege. Selv om jeg vet ikke alle får hjelp der heller.

Anonymkode: cf6fd...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk med noen psykiske diagnoser truer jo med det hele tiden for å få oppmerksomhet, så bra de gjennomskuet deg. Var nok noen andre som hadde mer behov for plassen en deg. 

Anonymkode: 71a82...959

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De vurderte  deg nok som ikke psykotisk. Da blir du ikke tvangsinnlagt. Legevakten er for akutte tilstander. Ved langvarig psykiatriske sykdommer,slik du åpenbart har,er det fastlegen som må  henvise til videre behandling.

Anonymkode: b28c3...134

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

sånn 10-15 ganger 

10-15 ganger på legevakt. Hvor mange ganger var du til fastlegen om samme problem?

Anonymkode: b76dd...a47

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kanskje fordi de gjennomskuet at det var sympati og oppmerksomhet du er ute etter ? 10-15 ganger høres jo veldig ulv ulv tendenser . 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det stemmer jo ikke i Eirik Jensens tilfelle i hvert fall. Han trenger bare si det en gang eller to, og ikke gjøre noe mer, så slipper han soning resten av livet. 

Anonymkode: b51f9...536

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fordi vi lærer at de som roper høyest om at de kommer til å gjøre noe, er det som regel minst fare for (finnes så klart unntak). De som har kommet til det punktet at de har seriøse planer om å ta sitt eget liv er tyst om det og oppsøker ikke legevakt for hjelp, for de vil ikke bli forhindret.

Anonymkode: 2e2c1...2b4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er fordi vi lærer at de som roper høyest om at de kommer til å gjøre noe, er det som regel minst fare for (finnes så klart unntak). De som har kommet til det punktet at de har seriøse planer om å ta sitt eget liv er tyst om det og oppsøker ikke legevakt for hjelp, for de vil ikke bli forhindret.

Vil legge til at jeg med dette ikke mener at du ikke hadde behov for hjelp. Bare ikke hjelp i form av akutt innleggelse pga. fare for liv og helse. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...