Gå til innhold

Svigermor er urimelig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!
Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. 
Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. 
Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . 
Er det jeg som er et dårlig menneske eller er dere enige med meg? 
For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig 

Anonymkode: 7b90f...05d

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes ikke det er urimelig at dere bidrar med noen kaker. Man kan ikke regne med å alltid komme til dekket bord.

Hva andre bidrar med trenger ikke du å blande deg bort i. 

Anonymkode: 96fa2...232

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er urimelig. 

Bli hjemme. 

Anonymkode: e4280...26c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er nok veldig klar over at hun kan stole på dere men ikke på datteren. Folk som dattra slutter folk å regne med til slutt. 

Jeg tror svigermor har bedt om hjelp der hun tror hun kan få hjelp❤️

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde bidratt ekstra når jeg var der, men baking hadde jeg ikke hatt kapasitet til. Det kan hun/dere kjøpe dere ut av. Selges julekaker på bakeriet. 

Anonymkode: 6da9c...f4d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at søsteren ikke bidrar i det hele tatt? Kanskje hun har fått andre oppgaver?

Nei, det er vel ikke så urimelig. Er det ikke koselig å bake med noen av barna dine? Det behøver vel ikke være så veldig mange kaker? 

Sett en deig kvelden før, så baker og steker du og barna den neste dag og gjør det til en hyggelig juleaktivitet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er noe som heter "Vil du ha noe gjort, gå til noen som har mye å gjøre ". Hun vet vel at den slabbedasken av en datter aldri kommer til å få bakt noen kaker.

Anonymkode: a21a6...131

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ikke hun er urimelig, omstendighetene tatt i betraktning. Kan jo være at datteren har blitt spurt også, men om andre ting? Handle inn, vaske e.l. 

Kan være dere er spurt om å bake ettersom mange tenker at det er hyggelig å gjøre med barna (noe som ofte er feil, haha!) 

jeg ville sagt til henne at vi tar med kaker, ville bakt det vi uansett gjør/rekker og kjøpt litt ekstra hos den lokale bakeren. Forståelse må gå begge veier!

Anonymkode: f0dcb...be8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner deg godt. Men det kan jo også være at hun vet hun kan stole på dere og ikke datteren. Ta det som et kompliment, og «be the bigger person» og bidra. 

Anonymkode: d6b29...f66

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei!
Jeg har et ganske godt forhold til svigermor. Hun bor langt unna og i år tenker vi å feire jul hos svigers. 
Men nå har svigermor måttet operere og er i redusert form. Hun har ring mannen min og spurt om ikke vi kan bake til jul og bidra litt ekstra i julen. Og det er jo selvsagt helt greit det, hadde det ikke vært for at vi har 3 små jenter (6,4 og 2 år) og et veldig hektisk liv. OG at svigermor har en datter (søsteren til min mann) som ikke har barn og for tiden er arbeidsledig. Det vil si at hun har massevis av kapasitet til å hjelpe til. 
Synes det da er så urimelig at det er OSS hun spør om å bidra ekstra. Jeg skal selvsagt bidra, men synes virkelig at søstera kan ta ansvar her. Nå skal det sies at søster er snart 30 år i kronologisk alder, men ter seg som om hun er 14 (tilbringer all sin tid når vi er samlet hos svigers scrollende på telefonen i sofaen) . 
For å ha det klart så kommer jeg selvsagt til å bake og hjelpe til uansett, men synes det er urimelig 

Hvis du slipper å vaske eget hus til jul så burde du ha tid til å bake sammen med de 3 barna? Når svigermor er syn/operert så synes det rimelig.

At svigerinnen din er udugelig er leit, men berører ikke direkte forholdet mellom deg og svigers. Jeg antar at din familie skal spise en stor andel av kakene siden dere er så mange.

Jeg synes ikke at du er et «dårlig menneske» av dette. Kanskje er det et slags retorisk spørsmål fra deg, men jeg er bare uenig i din vurdering.

Anonymkode: ec791...3ac

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er problemet liksom, kjøp kaker og all verdens julebakst på bankeren. De er uansett bedre enn de du lager selv. 

Glem søsteren, hun har jo tydeligvis et problem og det får du ta hensyn til. Trenger ikke være misunnelig på hennes fritid som arbeidsledig. Dama sliter. 

Anonymkode: f08db...cbb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere skal ramle 5 stk inn hos svigers, så selvfølgelig skal dere bidra. Alle har jo tid til å ordne til jul. Om dere hadde feiret hjemme, måtte dere jo ha gjort absolutt alt. De fleste julekaker går forresten fort å bake. Sikkert koselig for barna dine å få være med på det. Du høres litt bortskjemt ut vedr jula.

Anonymkode: 237a3...61c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du antar at søsteren ikke gjør noe men du vet ikke det sikkert.

Anonymkode: c5872...125

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Avlys og bli hjemme med barna. 

Hvis hun ikke makter å bake, kan jeg ikke forstille meg hun makter 6 gjester i hus, herav 3 småbarn. 

Hun kan feire med datteren. 

Anonymkode: 036a1...7c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Avlys og bli hjemme med barna. 

Hvis hun ikke makter å bake, kan jeg ikke forstille meg hun makter 6 gjester i hus, herav 3 småbarn. 

Hun kan feire med datteren. 

Anonymkode: 036a1...7c2

Hun kan jo f.eks ha operert et håndledd, men være i fin form. Kanskje mannen vasker, pynter, handler osv. TS med familie er 5 stk. Selvfølgelig må de kunne bidra. Ellers er man fryktelig bortskjemt. Tipper hun ikke vil feire jula hjemme, for da må hun jo gjøre alt selv. Det har hun sikkert aldri gjort før 🙃

Anonymkode: 237a3...61c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy fader, folk lager problemer av ingenting. Kjøp kaker hos bankeren, bestill ribbe og skinkesteik ferdig på nærmeste Meny på julaften, kjøp ferdige poteter og surkålen er på pose. Man må ikke bake syv tørre slag med sandkaker for at det skal være selskap. 

Anonymkode: f08db...cbb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvis du hadde vært min svigerdatter og jeg hadde fått med meg hva du mener så hadde jeg trukket invitasjonen og sagt at jeg ikke orker jul i år.

Så måtte dere ha ordnet absolutt alt til jul selv.

Anonymkode: 15d77...73d

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er så negativ til å bidra synes jeg ikke du skal dra på besøk til en dame som er dårlig. Svigermoren din bør prioritere å bli bedre over å varte opp din familie!

Så synes jeg heller ikke du har noe med å blande deg i hva svigerinen din klarer. Er godt muli hun er ufør eller sykemelt, men at de ikke forteler deg fordi du er så negativ. Uanset er du et voksent menneskr som bør kune bidra uten å klage på at livet ikke altid er retferdig....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det urimelig at ikke svigermor lager kakene selv? Er det urimelig at dere ikke får sitte i sofaen og slappe av mens svigermor varter dere opp? Urettferdig fordi den umodne søsteren til mannen din slipper? Høres ut som søsteren ikke er den eneste "14-åringen" her! Jeg er sikker på at hun har vartet dere opp 100% mange gange tidligere! Skal hun stå der med skadet arm og slave for 3 voksne mennesker fordi det er "urettferdig"?

Anonymkode: 6bbf2...545

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet da sikkert TS, at det ikke funker at svigerinnen din hjelper til. Her synes jeg du er urimelig. Hadde ikke laget noe styr over dette! Er nok ikke nok for din svigermor å være i den situasjonen hun er i nå, om ikke du skal begynne å være vanskelig! 

Anonymkode: 17c27...d7d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...