Gå til innhold

Kollega som ikke sier fra til sjefen når hun er syk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en kollega som ikke sier fra til sjefen når hun er syk, bare til meg. Så når jeg spør sjefen om det kommer vikar for hennes oppgaver, skjønner ikke sjefen hva jeg snakker om, og så blir det min feil fordi jeg ikke har gitt beskjed om at hun er borte. 

I tillegg lyver hun til sjefen om at jeg ikke har sagt fra til henne når jeg er syk (jeg gir beskjed både til henne og til sjefen). 

Hvordan kan jeg si fra om at dette ikke er ok på en grei måte? Jeg føler at jeg undergraves av dette og får dårligere anseelse av sjefen. I tillegg er det stress å ikke vite hvordan arbeidsppgavene er den dagen. Vi jobber tett sammen, med mennesker som trenger oss. En del av oppgavene er vanskelige å gjøre alene.

Jeg har ikke ansvar for å finne vikar eller noe sånt, i henhold til stillingsinstruks. 

Anonymkode: 27086...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da sender du bare sms til sjefen med en gang du får beskjed, og så er du konsekvent på å si ifra om at vedkommende må huske å si i fra til sjefen. 

Anonymkode: 5ae63...06e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke. Hun dukker ikke på jobb uten at sjefen vet hvorfor? Hvordan klarer hun å beholde jobben da? 

Anonymkode: 921e1...67a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si ifra til henne at hun må si ifra til sjefen fordi det er litt mye stress for deg å ha ansvaret for å gi så viktige beskjer videre når du ikke alltid rekker å sjekke telefonen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo sjefens problem, ikke ditt.

"Jo, jeg har gitt beskjed. Her er meldingen. Så rart at Kari lyver." - om eget fravær.

"Hun er borte. Så rart at hun ikke gir beskjed til deg. Har hun ikke fått forklart at det må man? " - om kollegas fravær. 

Gjenta i det uendelige. 

Anonymkode: b6068...4f6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Får du sms? Isåfall bare svar "send til sjefen, det er hen som skal ha den beskjeden! ikke gi beskjed til meg!!!"

Anonymkode: 7fd88...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kollegaen gir beskjed til deg om at hun er syk, så sier du "husk å gi beskjed til sjefen også!" Det er ikke din jobb å gi beskjed til sjefen at andre er syke, det må hun gjøre selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...